Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ivonne
Na alle plussen en minnen bij elkaar gezocht te hebben, info opgespoord etc etc, heb ik besloten om Bas niet preventief te laten behandelen met chemische troep; ik vind het risico om zijn "systeem" te beschadigen veel te groot (en Bas heeft al zo'n k..weerstand) en aangezien Bas "niets" volgens het boekje doet, wil ik hem dit nu en de mogelijke gevolgen niet aan doen. Alleen op "puur natuur-basis" wil ik hem wel ondersteunen maar niet op de radicale manier. Mocht het in de toekomst zo zijn dat de kanker terugkeert dan zullen we het dan opnieuw bekijken en aanpakken. Ik kies hiervoor om Bas nu gewoon een gelukkige "gezonde" hond te kunnen laten zijn.

Op dit moment is zijn voorpoot na die "botsing" met die bouvier ook nog niet helemaal oke (dit is nu dus 10 dagen). Na inspanning heeft ie weer last. Het kan nog zo zijn dat ik hem toch mee naar de DA neem want in deze poot heeft hij LPC zitten waar hij tot nog toe geen last van had maar wat wellicht door die dreun wel een probleem is geworden. Is wederom zo'n lastig gevalletje; toch nog maar aankijken of toch maar naar de DA.... ??? Iemand hier ervaring mee?
Door Ivonne
Qua bult gaat het goed; ik heb ook nog niets nieuws gevonden (pfft, ik ben toch wel een alerter als ik hem nu zijn borstelbeurt geef).

Qua lopen ben ik wat minder enthousiast; ik heb toch het idee dat die linkervoorpoot niet helemaal oke is (niet ernstig maar toch; wat meer struikelen en sloffen) en ik krijg de laatste tijd redelijk wat commentaar op zijn achterhand en vandaag belde de Uitlaatservice zelfs om door te geven dat ze Bas wat minder vond (hij kon haast de bus niet inkomen). Dus tja, ik weet het ff niet zo goed..... het is een beetje vaag allemaal.
Door Ivonne
ik ga morgen toch ff voor de zekerheid naar de DA... gisteren heeft hij weer even gespeeld met een andere hond (niet eens wild gedaan) en komt met een manke linker voorpoot terug :(..... ook qua achterhand ben ik er niet zeker van dus..... toch maar ff "professioneel" naar laten kijken.

Oh ja, zegt de DA-ass. volgens de pc moet hij ook zijn enting hebben........ dus ik zeg "nee hoor, van mij hoeft hij dat niet ;D..... het viel volledig stil aan de andere kant ;D.... Nou ja, dit wordt morgen ook wel weer vervolgd denk ik ::)
Door Ivonne
ze vinden me daar toch maar een rare geloof ik want ik stond de vorige keer de DA te vertellen dat ie toch maar wel een afkrabsel moest gaan maken ...... en hij heeft dat uiteindelijk (na een hoop gesputter) wel gedaan en viel zo'n beetje van zijn geloof toen ik gelijk had (met dank aan Paul dan weliswaar)...
Zal morgen vast een enerverend bezoekje worden ;D

Maar.... ze hebben nog niets gezegd over het feit dat ik Bas kvv geef ;); hoeven ze ook niet te doen want dan zoek ik wel weer een andere DA (moet toch als ik straks in Twente woon).
Door Ivonne
Sonja schreef: Sterkte bij die da (+ assistente) morgen! Knuffel voor Bas. :-* Het zit 'm ook niet mee hè? :(
nee, dat zal ook wel nooit anders worden denk ik... :( maar goed, het is zo'n lekker dier daar blijf ik alle moeite voor doen om het voor hem leuk en fijn te houden. En ach, het ging toch een paar weken best goed ::) :-[
Door avalon
Arme Bas ik leef met hem mee. Geef hem maar een stevige knuffel van mij. Arme lobbes :-* :-* :-*. Jij ook sterkte ermee Ivonne :-* :-* :-*
Door Ivonne
nou vandaag op (lang) consult geweest bij de DA: de linkervoorpoot van Bas heeft een verdikte elleboog (gevolg van LPC en daar zit nu artrose), zijn rechter voorpoot is eigenlijk ook niet helemaal wat die zijn moet en de achterhand...tja zijn knieen zijn stijf aan het worden als gevolg van de operaties (artrose?)

Ben zelfs met de DA naar buiten geweest om Bas een stuk te laten lopen om het totaal beeld goed te krijgen.

De DA en ik hebben lang staan dubben wat nu wijsheid is en we hebben besloten om Bas niet gelijk te opereren maar eerst 10 dagen op pijnstillers te zetten om te kijken wat er dan gebeurt.

De DA twijfelt er nl aan of Bas veel profijt zal hebben van een operatie (als Bas 1 jaar was geweest had ie het direct gedaan) en gezien zijn lichamelijke conditie en zijn medisch verleden wil hij niet "zomaar" in Bas gaan snijden.

Als Bas in die 10 dagen geen verandering laat zien dan zal er mogelijk wel geopereerd gaan worden (aan de linkervoorpoot) maar laat Bas duidelijke verbetering zien op de pijnstillers dan wordt er niet geopereerd maar zeer waarschijnlijk gekozen voor een lichte dosis pijnstilling levenslang.

Voor Bas kies ik (en de DA ook) voor kwaliteit van leven en geen kwantiteit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door