Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kira
Ik zou de da opbellen wat je mag doen tegen de jeuk. Zelf denk ik een olie met pepermunt en lavendel, maar pepermunt mag niet met alle soorten homeo.
Waarom moet hij Weil voor de hondenschool?
Door nienk
maar dan kan ik dus na dit jaar niet meer met Reus trainen bij een hondenschool? moet je niet bij allemaal in ieder geval die enting hebben?

ik heb nog Vetramil ja, zou dat beter helpen dan de vetgold cream die ik nu op de plekjes smeer?

de jeuk komt enorm bij vlagen, net was ie een uurtje rustig, maar nu ligt ie alweer een tijdje erg obsessief aan zijn oren te wrijven. zucht... het is nou ook niet echt weer om lekker te gaan hollen ofzo, die warmte zal zijn jeukies ook geen goed doen.

ik ga niets er op smeren of doen wat hij nog nooit gehad heeft. de da zei al dat hij er waarschijnlijk wel op zou reageren, daarom krijgt reus ook een tijdje die korrels. ik denk dat dit er gewoon uit moet, naar maar waar.
Door sella
Je hoeft weil toch niet te enten voor de hondenschool :o
Wel de grote cocktail, en die hoef je nog maar 1 keer per 3 jaar te enten. Dus die zou nog geldig moeten zijn voor Reus toch?
Door *Dorothea*
sella schreef: Je hoeft weil toch niet te enten voor de hondenschool :o
Wel de grote cocktail, en die hoef je nog maar 1 keer per 3 jaar te enten. Dus die zou nog geldig moeten zijn voor Reus toch?
Dat verschilt per hondenschool, ik ken mensen die nog elkaar de hele cocktail er in laten jassen omdat dat moet van de kynolgenclub.
En er zijn ook nog steeds pensions die jaarlijks de cocktail verplicht stellen.  :-\
Door nienk
ik heb geen idee, ik mailde de hondenschool dat Reus zijn laatste enting van november 2009 was, en toen kreeg ik bericht terug dat hij in ieder geval Weil moest hebben. ik wist overigens ook niet dat de reactie zo heftig zou zijn, die laatste enting was voor dat hij bij mij kwam.

heb geen tuin en hoewel hij gek is op zwemmen, hij vind water dat spattert verschrikkelijk, wat denken jullie dat beter is, de fontein met evt. chemische troep, of een amsterdamse park vijver? de wondjes aan zijn oren zijn nu wel weer open.
Neen iets waarvan je niet weet hoe proper het is zou ik nu toch vermijden.  Het laatste wat je wil is dat er nog iets een reactie uitlokt of zelfs een ontwteking veroozaakt  :-\
Ik dacht echt gewoon aan waterspelletjes in de tuin omdat ons NEna dat hémels vind en het tweezijdig zou zijn: afgeleid van de jeuk en wat water dat verfrissing kan brengen.  Maar dat houdt natuurlijk op als je geen tuin hebt waar je kan kan gaan kliederen...
Je hebt Reus dus blijkbaar nog niet zo lang bij je.  Wisten de vorige baasjes van zijn problemen of komt hij uit een asiel waardoor je geen voorkennis hebt?
Door nienk
Hij komt uit het asiel en ik weet erg weinig van zijn vorige baasjes. hij zat in het asiel omdat het 'niet ging' met de katten en hun kindje van een jaar of 2. ik denk dat ze hem gewoon volstrekt niet hebben opgevoed en niet hebben gegeven wat een (nep)jackrussell pup nodig heeft. hij luisterde naar zijn naam en kon als je heeeeel erg je best deed zitten op commando. verders niks. ik moest hem leren wat ie met een balletje aan moest. nou vraag ik je. een jackie dat niet weet wat ie met een balletje moet doen!? ohja, en hij at supermarkt eigen merk brokjes. van die lekkere weetjewel, met 'rijst' en 'groente' (van die chemisch groen en oranje dingetjes...).

ik twijfel of zijn klachten al eerder bekent waren, wellicht hebben ze hem daarom wel weggebracht. hij had toen ik hem kreeg nog niet zijn jeuk enzo, maar was wel heel veel ziek, zwak, misselijk. daarnaast heeft ie ook een littekentje op zijn buik waarvan ik geen idee heb waar dat van kan zijn, ongeluk of operatie, geen idee.

dus...

op het moment ligt ie diep in slaap op zijn vachtje, hoop dat het even rustig blijft.
Door Els&Flow
Met die oortjes nu zou ik zeker niet een openbaar watertje opzoeken. Dan maar even protest en toch de douche, tuinslang of een kinderbadje met water op het balkon waar ie in kan spelen. Dat is iig schoon water.
Op een fikse oorontsteking zit je nu ook niet bepaald te wachten.
Ik heb ook geen tuin. Dus ik zet regelmatig een redelijk diepe bak met water neer, waar ik dan snoepjes in kiep. Koekhappen in het water, zeg maar. :biggrin2:

Het zal een beetje aftasten zijn wat Reus leuk vind en durft.

Ik begrijp je heel goed, heb zelf ook een herplaatser met een totaal onduidelijk verleden. En dat is soms heel erg lastig, zeker als je niet weet waarom hij zo reageert. Je kan dan wel de sympthomen bestrijden, maar niet de oorzaak.
Door nienk
ik denk dat ik inderdaad binnenkort op zoek ga naar iets van een kinderbadje ofzo, dat ik Reus daar in kan zetten als afkoeling. je hebben gelijk mbt het water en de stukke oortjes, maar even geen risico lopen. dat koekhappen is een goed idee! misschien is dat hem wel te leren. ik ga het proberen, dank voor de tip.

zeker lastig, zo'n herplaatser. ik denk bijvoorbeeld ook dat zijn totaal panische uitvallen naar katten komt omdat hij op een of andere manier een katten-trauma heeft. wellicht was de enige aandacht die hij bij de vorige baas kreeg negatieve aandacht als ie achter de katten aanzat, dus dat 'kat' nu een enorm ding voor hem is. al heb ik wel het idee dat dat beter gaat, en hij kan tegenwoordig ook wel rond kleine kindertjes zijn zonder of heel bang of heel druk te worden.
Door sella
*Dorothea* schreef: Dat verschilt per hondenschool, ik ken mensen die nog elkaar de hele cocktail er in laten jassen omdat dat moet van de kynolgenclub.
En er zijn ook nog steeds pensions die jaarlijks de cocktail verplicht stellen.  :-\
Bizar.
Ik mocht gewoon trainen met de langere periode tussen de cocktail.
Met Buffel heb ik nog geen hondenschool bezocht, ik heb privé training gedaan, en hij krijgt zijn grote coktail 13 mei, hij is met 16 weken niet geent omdat hij toen nog een heel erge hartruis had en verders niet sterk genoeg.
Dus ben benieuwd wat een hondenschool zou zeggen.
Ik heb zelfs altijd mijn boekje meegesleept en er is nog nooit in gekeken :-\
Door koekje
Reus is formaat dikke kat, dus die zou ook wel in een afwasteil passen. Hoef je niet moeilijk te doen met een kinderzwembadje scoren.
Een gewoon babybadje zou ook nog kunnen. Hier op de Dappermarkt zit een soort rommelwinkel waar ze goedkoop dat soort dingen (en emmers en potjes) verkopen. Maandag zijn ze weer open en als ik je wil dat ik meega, moet je maar roepen.
Door Lizzy
*Dorothea* schreef: Dat verschilt per hondenschool, ik ken mensen die nog elkaar de hele cocktail er in laten jassen omdat dat moet van de kynolgenclub.
Not the place to be. Zo'n hondenschool en zo'n pension zou je eigenlijk moeten mijden als de pest, met z'n alle. Moet jij eens kijken hoe snel ze hun regeltjes aanpassen!
Door koekje
Lizzy schreef: Not the place to be. Zo'n hondenschool en zo'n pension zou je eigenlijk moeten mijden als de pest, met z'n alle. Moet jij eens kijken hoe snel ze hun regeltjes aanpassen!
Ja, maar ik geloof dat het bij pensions wetmatig zo is vastgelegd.
Ik heb 3 jaar geleden eens zitten kijken naar kattenpensions, voor Ot en Sien. Ik had er 1 gevonden waar ze apart vers konden eten (dus ook niet bij brokken konden komen), maar nog steeds was er de plicht tot volledig vaccinatie, niet ouder dan een half jaar. Sien heeft een keer een kleine entreactie (bultje) gehad, dus ik voelde me er niet prettig bij ze een cocktail in te laten jassen. En Ot heeft als kitten 4x niesziekte gehad voordat ze een half jaar oud was (is nu overigens altijd kerngezond).
Een titerbepaling zou voor de eigenaar van het pension wel gaan, maar als er controle zou zijn, zou dat niet kunnen.
Ik heb toen wel verteld dat mn katten dan niet op pension zouden gaan.

Er zijn maar weinig katten en honden die getiterd worden, bij katten is het volgens mij wel nog minder bekend. Er zijn volgens mij nog minder mensen die daarom (verplichting bij oa pensions) hun katten en honden niet laten vaccineren.
Hoe dat bij hondenscholen zit, weet ik natuurlijk niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door