Joke Miedema schreef: Ik zou de hond zo snel mogelijk op rauw overzetten en alle granen uit de voeding weglaten. Als de hond een allergie voor vis heeft kan ik me voorstellen dat hij er een aanval op krijgt.Dit vind ik zelf wel een beetje kort door de bocht, maar ik zou hier wel zeker naar kijken!
Verder stoppen met vaccineren, ontwormen en gif zoals frontline advantage, stronghold enz enz.
Vienna heeft sinds een aantal jaren last van 1 epileptische aanval per jaar. Ik heb het bijgehouden wanneer. Meestal was dit 1 maand na de vakantie (na enten e.d). Ik gebruik al jaren frontline en een tekenband (omdat we veel in het buitenland komen).
Dit jaar is het eerst dat ik ze niet volledig heb laten enten (behalve Didge omdat hij mee naar Engeland gaat). En ze heeft nog geen aanval gehad.
Maar ik ben ook in augustus (na mijn vakantie) overgestapt op volledig rauw!
Dus wat het nu is......
Ik geloof wel dat enten meer kwaad doet als goed is voor een hond.
Tannetje heeft hier een goed stuk over geschreven. Ik heb haar lezing bij het kynocongres ook bij gewoond en het kwam heel verklaarbaar en herkenbaar over.
Vienna krijgt alles te eten (ook vis) en ik heb bij haar nog niets gemerkt wat een aanval kan bewerkstelligen!
Succes met het uitzoeken