Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
[quote="Hitam"]
Ik heb een protocol van een Canadese dierenarts voor botkanker.
Onder andere injecties met hoge doses vitamine A en D en een aangepaste vorm van hoxsey.
Daarop kun je ze vaak maandenlang pijnvrij houden.
[/quote]

Als eerste allemaal bedankt voor jullie hartverwarmende reacties :-*

Ik zal zeker in ogenschouw houden dat het leven nog wel draagzaam is en kwalitatief zover mogelijk goed maar de beslissing zal heel moeilijk worden :'( :'(

Kan ik gewoon aan Maarten die injecties vragen en om de hoeveel tijd moeten deze gegeven worden? En waar kan ik hoxsey kopen?
Door Cindy de Wolf
[quote="Audrina"]
En als je anti-oxidanten wil, ik heb hier nog zo'n emmertje D-Tox van NAF staan. Is wel voor paarden, maar je kan het ook voor honden gebruiken. Ik heb ook nog wel ergens een leeg glucobestpotje staan wat ik voor je kan vullen met dat spul. Kan je dan zo komen halen.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat Terry nog een tijd pijnvrij blijft en dat jullie nog even van elkaar mogen genieten. Afbeelding
[/quote]

Als blijkt dat Terry daat wat aan heeft, even het antwoord van Hitam afwachten dan heeeeeeeeel graag. Ik moet vanavond naar KC Delft dus dan kom ik praktisch langs jou.
Door Audrina
Cindy de Wolf schreef: Als blijkt dat Terry daat wat aan heeft, even het antwoord van Hitam afwachten dan heeeeeeeeel graag. Ik moet vanavond naar KC Delft dus dan kom ik praktisch langs jou.
Okidoki. Op de site van de paardendrogist.nl kan je bij gezondheid / weerstand meer over D-Tox vinden, er staat alleen niet op die site wat er nu precies inzit. Zit nu op mijn werk, maar ik zal vanmiddag thuis ff op het emmertje kijken en overtikken wat de ingrediënten zijn.
Door Cindy de Wolf
Audrina schreef: Okidoki. Op de site van de paardendrogist.nl kan je bij gezondheid / weerstand meer over D-Tox vinden, er staat alleen niet op die site wat er nu precies inzit. Zit nu op mijn werk, maar ik zal vanmiddag thuis ff op het emmertje kijken en overtikken wat de ingrediënten zijn.
Ik zit ook op mijn werk alhoewel er van werken vandaag bar weinig gaat komen, bah wat voel ik me kl#te zeg. Zal zo eens op de site kijken van de paardendrogist.
Door Lizzy
Oh Cindy, wat een vreselijk bericht :'(. Ik hoop dat het protocol van Tannetje Terry nog lange tijd bij je kan houden. Zonder pijn.

En verder zou ik inderdaad volstrekt graanloos eten geven. En bovendien kun je misschien inderdaad hoge doseringen anti-oxidanten geven (ik zou dat wel in overleg met Tannetje doen want ik weet niet of je EN injecties EN anti-oxidanten moet geven. Beide bevat vitamine A en dat wordt misschien teveel). Ook middelen als Pau D'Arco, Essiac Tea, Green Tea zijn misschien het overwegen waard.

Overigens lees ik in het boek Small Animal Clinical Oncolgy dat er vele vormen van botkanker zijn. Zelfs goedaardige. De meest voorkomende is Osteosarcoma. Als ik het goed begrijp, zaait deze vorm van kanker vaak uit naar de longen. Ik weet niet welke vorm van kanker Terry heeft en of Maarten dat uberhaubt kan zeggen, aan de hand van rontgenfoto's alleen? Er wordt in het boek wel over biopten gesproken. Ik weet ook niet of het mischien zinvol is om te kijken of er uitzaaiingen zijn (stageren).

Er wordt in het boek verder gesproken over de verschillende vormen van behandeling. Het amputeren van de aangedane botdelen is 1. Bij de agressieve vorm van botkanker (osteosarcoma) wordt er gesproken over een levensverwachting van 3 tot 10 maanden. Waarbij jonge honden (jonger als 5 jaar) een slechter vooruitzicht hebben als oudere honden.

Verder wordt er geschreven over immunotherapie, dat nauwelijks levensverlengend werkt en chemotherapie (dat samen met amputatie) behoorlijk levensverlengend kan zijn. Maar ja goed, al dit soort dingen zijn dus afhankelijk van welke vorm van kanker Terry heeft en in welk stadium het is....

Sterkte meis :-*. Ik ga voor je duimen dat Terry nog lange tijd bij je mag blijven!
Door Audrina
Cindy de Wolf schreef: Ik zit ook op mijn werk alhoewel er van werken vandaag bar weinig gaat komen, bah wat voel ik me kl#te zeg. Zal zo eens op de site kijken van de paardendrogist.
Ja, zo'n bericht komt natuurlijk rauw op je dak vallen dus ik kan me voorstellen dat je kop echt niet naar werken staat.  :-\
Door Peet
Heel veel sterkte joh.... Ik hoop dat je je maatje nog even pijnvrij bij je kan houden.... :-\ :-*
Door Cindy de Wolf
Lizzy schreef: Oh Cindy, wat een vreselijk bericht :'(. Ik hoop dat het protocol van Tannetje Terry nog lange tijd bij je kan houden. Zonder pijn.

En verder zou ik inderdaad volstrekt graanloos eten geven. En bovendien kun je misschien inderdaad hoge doseringen anti-oxidanten geven (ik zou dat wel in overleg met Tannetje doen want ik weet niet of je EN injecties EN anti-oxidanten moet geven. Beide bevat vitamine A en dat wordt misschien teveel). Ook middelen als Pau D'Arco, Essiac Tea, Green Tea zijn misschien het overwegen waard.

Overigens lees ik in het boek Small Animal Clinical Oncolgy dat er vele vormen van botkanker zijn. Zelfs goedaardige. De meest voorkomende is Osteosarcoma. Als ik het goed begrijp, zaait deze vorm van kanker vaak uit naar de longen. Ik weet niet welke vorm van kanker Terry heeft en of Maarten dat uberhaubt kan zeggen, aan de hand van rontgenfoto's alleen? Er wordt in het boek wel over biopten gesproken. Ik weet ook niet of het mischien zinvol is om te kijken of er uitzaaiingen zijn (stageren).

Er wordt in het boek verder gesproken over de verschillende vormen van behandeling. Het amputeren van de aangedane botdelen is 1. Bij de agressieve vorm van botkanker (osteosarcoma) wordt er gesproken over een levensverwachting van 3 tot 10 maanden. Waarbij jonge honden (jonger als 5 jaar) een slechter vooruitzicht hebben als oudere honden.

Verder wordt er geschreven over immunotherapie, dat nauwelijks levensverlengend werkt en chemotherapie (dat samen met amputatie) behoorlijk levensverlengend kan zijn. Maar ja goed, al dit soort dingen zijn dus afhankelijk van welke vorm van kanker Terry heeft en in welk stadium het is....

Sterkte meis :-*. Ik ga voor je duimen dat Terry nog lange tijd bij je mag blijven!
Maarten dacht dat zoals het ernu uitzag dat het een osteosarcoma was, in juni bij de entingen speelde dit ook nog niet dus het is in 3.5maand naar buiten gekomen. Daarnaast had Maarten het ook over een biopt maar dan moet ze onder volledige narcose en als het een ostesarcoma blijkt te zijn en je hebt er in zitten wroeten dan wordt het proces vaak versneld.Volgens hem kan hij het over 4 weken ook met zekerheid zeggen als blijkt dat het gegroeid is op de rontgen. Daarnaast had hij het ook over chemo en/of amputatie maar in zijn ogen laat je dan de hond onnodig lang lijden. Daarnaast zijn Terry haar andere poten relatief zwak. 1 kunstheup andere kant ook HD, ook niet echt een stevige basis om op 3 poten te gaan lopen. Ook vraag ik mezelf af hoeveel je een hond kan en mag aandoen in zo'n geval. Terry is mijn beste werker geweest, heeft alles gehaald wat los en vast zit en dan wil ik haar niet onnodig laten lijden, dat heeft ze niet verdiend.
Door Ike
Wat een vreselijk bericht  :'( wil jullie heel veel sterkte wensen  :-*
Door Hitam
Cindy de Wolf schreef: Als eerste allemaal bedankt voor jullie hartverwarmende reacties :-*

Ik zal zeker in ogenschouw houden dat het leven nog wel draagzaam is en kwalitatief zover mogelijk goed maar de beslissing zal heel moeilijk worden :'( :'(

Kan ik gewoon aan Maarten die injecties vragen en om de hoeveel tijd moeten deze gegeven worden? En waar kan ik hoxsey kopen?
Die laat ik op recept maken. Ik heb gelukkig nog wat staan, want ik hoorde juist gisteren dat een van de grondstoffen in Amerika besteld moet worden en dat duurt lang voordat ik het dan heb.

Die injecties moeten elke drie weken gegeven worden. Moet alleen even opzoeken in welke dosering ook al weer.

Naast deze twee dingen: absoluut koolhydraatvrij dieet en hoge doses omega-3 vetzuren. En ik moet even checken wat er nog meer bij hoorde. Het is al weer even geleden dat ik toegepast heb.
Door Cindy de Wolf
Hitam schreef: Die laat ik op recept maken. Ik heb gelukkig nog wat staan, want ik hoorde juist gisteren dat een van de grondstoffen in Amerika besteld moet worden en dat duurt lang voordat ik het dan heb.

Die injecties moeten elke drie weken gegeven worden. Moet alleen even opzoeken in welke dosering ook al weer.

Naast deze twee dingen: absoluut koolhydraatvrij dieet en hoge doses omega-3 vetzuren. En ik moet even checken wat er nog meer bij hoorde. Het is al weer even geleden dat ik toegepast heb.
Zou je dan wat op willen sturen? En mij even laten weten welke doseringen e.d?
Is het raadzaam dat ik de D-tox bij Audrina ophaal?

En alvast mega bedankt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door