Oh Cindy, wat een vreselijk bericht

. Ik hoop dat het protocol van Tannetje Terry nog lange tijd bij je kan houden. Zonder pijn.
En verder zou ik inderdaad volstrekt graanloos eten geven. En bovendien kun je misschien inderdaad hoge doseringen anti-oxidanten geven (ik zou dat wel in overleg met Tannetje doen want ik weet niet of je EN injecties EN anti-oxidanten moet geven. Beide bevat vitamine A en dat wordt misschien teveel). Ook middelen als Pau D'Arco, Essiac Tea, Green Tea zijn misschien het overwegen waard.
Overigens lees ik in het boek Small Animal Clinical Oncolgy dat er vele vormen van botkanker zijn. Zelfs goedaardige. De meest voorkomende is Osteosarcoma. Als ik het goed begrijp, zaait deze vorm van kanker vaak uit naar de longen. Ik weet niet welke vorm van kanker Terry heeft en of Maarten dat uberhaubt kan zeggen, aan de hand van rontgenfoto's alleen? Er wordt in het boek wel over biopten gesproken. Ik weet ook niet of het mischien zinvol is om te kijken of er uitzaaiingen zijn (stageren).
Er wordt in het boek verder gesproken over de verschillende vormen van behandeling. Het amputeren van de aangedane botdelen is 1. Bij de agressieve vorm van botkanker (osteosarcoma) wordt er gesproken over een levensverwachting van 3 tot 10 maanden. Waarbij jonge honden (jonger als 5 jaar) een slechter vooruitzicht hebben als oudere honden.
Verder wordt er geschreven over immunotherapie, dat nauwelijks levensverlengend werkt en chemotherapie (dat samen met amputatie) behoorlijk levensverlengend kan zijn. Maar ja goed, al dit soort dingen zijn dus afhankelijk van welke vorm van kanker Terry heeft en in welk stadium het is....
Sterkte meis

. Ik ga voor je duimen dat Terry nog lange tijd bij je mag blijven!