Moderator: Lizzy
jeanne schreef: dit zal ze fijn vinden, dat er zoveel onbekende mensen voor haar duimen.Al had hij frolic gegeten , duimen doen we gewoon
Haar hond is trouwens wel een carnibest eter
duim duim duim duim duim duim
jeanne schreef: het geduim heeft geholpen,Ik heb het met Penny gehad, ze had vers cement gegeten en had op twee plaatsen brokken hard cement in haar darm. We waren er net op tijd bij de darm lekte al vocht door en stond perforeren. Penny kreeg ook dieetvoer mee[blik] Ik heb het 1 keer gegeven en de rest aan de da teruggegeven. Het stond me tegen en ze poepte er heel raar van. Ik heb daarna de eerste 2 dagen 4 keer per dag wat kip gekookt en gegeven met de bouillon. Daarna ben ik weer op rauw overgegaan. Eerst ook nog 4 kleine porties per dag. Niet te vet vlees, ik gaf haar eigenlijk alleen maar kip. Ik maalde de botten en het vlees fijn. Langzamerhand terug naar 3 maaltijden en daarna terug naar twee maaltijden. Het heeft wel enkele weken geduurt voordat ze twee maaltijden per dag verdroeg. Later zijn er bij haar nog verklevingen weggehaald
er zat niets meer in de darm, dus blijkbaar was het dat ene kinderslofje wat ie al uitgespuugd had. Ze hebben wel een stuk darm verwijderd omdat die al behoorlijk geschadigd was.En ze heeft nu een flinke jaap over haal hele buik. Ze heeft een ab kuurtje gekregen een primperid (??) en een speciaal dieetvoerDat zou ze nu moeten eten volgens de da.
Ik heb haar gezegd dat IK het in ieder geval niet zou geven, omdat haar hond helemaal geen brokken gewend is, en dat het me niet verstandig lijkt om een zwakke hond die vers gewend is opeens brokken te laten eten??? wat vinden jullie (domme vraag natuurlijk)
maar wat is er nu licht verteerbaar, wat zou ze haar hond het beste kunnen geven? gewoon kleine beetjes carnibest?
Ik heb gezegd dat ze Paul Barte maar even moest bellen, want daar heeft ze nog wel eens contact mee.
maar ooooooooh wat ben ik opgelucht zeg
dankjewel voor het meeduimen![]()
Hitam schreef: Ik zou zeggen; 24 uur niets eten, alleen water. Daarna twee dage kleine beetjes gekookte kip en dan gaan mengen met CB en in het begin meerdere maaltijden per dag geven. Kijk maar hoe het gaat. Als ze goed eet, geen pijn heeft en goede ontlasting dan kun je vrij snel weer teruggaan naar het oude voedingspatroon.ik hoop dat ze mijn advies opvolgt, want dat was eigenlijk hetzelfde als het jouwe
Maar brokken niet, zeker niet aan een hond die dat niet gewend is.