Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
jeanne schreef: dit zal ze fijn vinden, dat er zoveel onbekende mensen voor haar duimen.
Haar hond is trouwens wel een carnibest eter ;)

duim duim duim duim duim duim
Al had hij frolic gegeten , duimen doen we gewoon
Door jeanne
het geduim heeft geholpen,
er zat niets meer in de darm, dus blijkbaar was het dat ene kinderslofje wat ie al uitgespuugd had. Ze hebben wel een stuk darm verwijderd omdat die al behoorlijk geschadigd was.En ze heeft nu een flinke jaap over haal hele buik. Ze heeft een ab kuurtje gekregen een primperid (??) en een speciaal dieetvoer >:( Dat zou ze nu moeten eten volgens de da.
Ik heb haar gezegd dat IK het in ieder geval niet zou geven, omdat haar hond helemaal geen brokken gewend is, en dat het me niet verstandig lijkt om een zwakke hond die vers gewend is opeens brokken te laten eten??? wat vinden jullie (domme vraag natuurlijk)
maar wat is er nu licht verteerbaar, wat zou ze haar hond het beste kunnen geven? gewoon kleine beetjes carnibest?
Ik heb gezegd dat ze Paul Barte maar even moest bellen, want daar heeft ze nog wel eens contact mee.

maar ooooooooh wat ben ik opgelucht zeg :D

dankjewel voor het meeduimen :-*
Laatst gewijzigd door jeanne op do 01 sep 2005, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
jeanne schreef: het geduim heeft geholpen,
er zat niets meer in de darm, dus blijkbaar was het dat ene kinderslofje wat ie al uitgespuugd had. Ze hebben wel een stuk darm verwijderd omdat die al behoorlijk geschadigd was.En ze heeft nu een flinke jaap over haal hele buik. Ze heeft een ab kuurtje gekregen een primperid (??) en een speciaal dieetvoer >:( Dat zou ze nu moeten eten volgens de da.
Ik heb haar gezegd dat IK het in ieder geval niet zou geven, omdat haar hond helemaal geen brokken gewend is, en dat het me niet verstandig lijkt om een zwakke hond die vers gewend is opeens brokken te laten eten??? wat vinden jullie (domme vraag natuurlijk)
maar wat is er nu licht verteerbaar, wat zou ze haar hond het beste kunnen geven? gewoon kleine beetjes carnibest?
Ik heb gezegd dat ze Paul Barte maar even moest bellen, want daar heeft ze nog wel eens contact mee.

maar ooooooooh wat ben ik opgelucht zeg :D

dankjewel voor het meeduimen :-*
Ik heb het met Penny gehad, ze had vers cement gegeten en had op twee plaatsen brokken hard cement in haar darm. We waren er net op tijd bij de darm lekte al vocht door en stond perforeren. Penny kreeg ook dieetvoer mee[blik] Ik heb het 1 keer gegeven en de rest aan de da teruggegeven. Het stond me tegen en ze poepte er heel raar van. Ik heb daarna de eerste 2 dagen 4 keer per dag wat kip gekookt en gegeven met de bouillon. Daarna ben ik weer op rauw overgegaan. Eerst ook nog 4 kleine porties per dag. Niet te vet vlees, ik gaf haar eigenlijk alleen maar kip. Ik maalde de botten en het vlees fijn. Langzamerhand terug naar 3 maaltijden en daarna terug naar twee maaltijden. Het heeft wel enkele weken geduurt voordat ze twee maaltijden per dag verdroeg. Later zijn er bij haar nog verklevingen weggehaald
pff gelukkig zeg ,
mijn Lady heeft het ook gehad , maar die werd direkt geopereerd,
daarna heb ik haar gewoon weer haar eigen eten gegeven , ipv het dieetvoer van mijn d.a
wat ik zeer vriendelijk geweigerd heb,
de dag na de operatie mocht ze alleen water daar heb ik me ook aan gehouden de volgende dag gewoon weer carnibest
maar in 5 porties verdeeld,
Laatst gewijzigd door diana op do 01 sep 2005, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou zeggen; 24 uur niets eten, alleen water. Daarna twee dage kleine beetjes gekookte kip en dan gaan mengen met CB en in het begin meerdere maaltijden per dag geven. Kijk maar hoe het gaat. Als ze goed eet, geen pijn heeft en goede ontlasting dan kun je vrij snel weer teruggaan naar het oude voedingspatroon.
Maar brokken niet, zeker niet aan een hond die dat niet gewend is.
Kuma heeft een bijna maagperforatie gehad. Zij heeft het echt net aan overleefd. Zij mocht 24 uur na de operatie niets eten of drinken, en dan 24 uur kleine beetjes drinken en daarna mocht ze weer eten, maar heel vaak hele kleine hoeveelheden zodat er geen spanning op de hechtingen zou komen te staan. Ik heb wel een week dieetvoer van Hills gegeven. Om te beginnen omdat het gewoon superfijn (in grootte dan he ;))voer is en ik het niet veratwoord vind om een hond met een hele rits hechtingen in zijn maag of darmen voer te geven waar (mogelijk scherpe) stukjes in zitten. Verder hoefde ze van het blikvoer minder per dag dan van CB en aangezien ze maar weinig mocht eten, was dat een uitkomst. Sangezien ze ook heel erg verslapt en vermagert was konden we haar zo wat extra voeren.
Binnen een week zat ze weer op Carnibest, wat we de eerste dagen door de blender en mixer hebben gehaald en helemaal bevoeld om de stukjes eruit te halen. Wij hebben haar nog 2 maanden na de operatie meerdere maaltijden per dag gegeven. Wel afgebouwd van 10 maatlijden per dag naar 3 binnen die 2 maanden. Pas toen wij vonden dat ze weer fit en sterk was, zijn we haar twee keer per dag gaan voeren.
Laatst gewijzigd door Helen op vr 02 sep 2005, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Hitam schreef: Ik zou zeggen; 24 uur niets eten, alleen water. Daarna twee dage kleine beetjes gekookte kip en dan gaan mengen met CB en in het begin meerdere maaltijden per dag geven. Kijk maar hoe het gaat. Als ze goed eet, geen pijn heeft en goede ontlasting dan kun je vrij snel weer teruggaan naar het oude voedingspatroon.
Maar brokken niet, zeker niet aan een hond die dat niet gewend is.
ik hoop dat ze mijn advies opvolgt, want dat was eigenlijk hetzelfde als het jouwe ;)
ik zal haar vanavond eens bellen wat ze heeft gedaan met die brokken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door