Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door doranto
Kaio schreef: za 14 sep 2024, 11:47 hoe oud is hij?
Bij onze oude newfy's ook gehad. Spieratrofie achter. Heuvel op lopen geeft training voor die spieren.
Maci had ook neurologisch iets mis met de aansturing toen ie dik 12 was. Ene achterpoot ging moeilijker, die deed twist en turn en een kant op verzette hij de achterpoten kruislings, dat signaal kwam bij 1 poot pas later aan. Dus ook die ging wat struikelen enzo tijdens wandeling als ie niet oplette.
Pijn hadden ze niet.
tja aan ouderdom is niet veel te doen vrees ik :-\
Fysiotherapie kan iets helpen omdat gewrichten sneller op slot kunnen raken erdoor. en evt spierpijn lekker wegmasseren.
Honyx is nu ruim 12 jaar en 7 maanden.
Door Kaio
vrees dat het dan ook gewone achteruitgang is of de DM (welke overigens helemaal niet snel progressief hoeft te zijn)
In beweging blijven, evt fysio/hydro therapie om de verslechtering wat tegen te gaan. Evt supplementen. Maar niks is een wondermiddel, de veroudering zal toch doorzetten maar je kunt het zo wel aangenamer maken en minder snel achteruit laten gaan.
Door doranto
Kaio schreef: di 24 sep 2024, 09:28 vrees dat het dan ook gewone achteruitgang is of de DM (welke overigens helemaal niet snel progressief hoeft te zijn)
In beweging blijven, evt fysio/hydro therapie om de verslechtering wat tegen te gaan. Evt supplementen. Maar niks is een wondermiddel, de veroudering zal toch doorzetten maar je kunt het zo wel aangenamer maken en minder snel achteruit laten gaan.
Ja wij zijn er ons zeker van bewust dat het niet te voorkomen is dat het steeds verder achteruit zal gaan en proberen hem inderdaad zo sterk mogelijk te houden zodat het zo lang mogelijk aangenaam voor hem blijft.
Met de pijnstilling die wij op aandringen van de da. 14 dgn. moesten geven om pijn uit te sluiten, zijn wij overigens na 5 dagen weer mee gestopt. Wij merkten geen enkele verbetering (wat we ook niet verwacht hadden), maar mogelijk zelfs verslechtering. Hij werd steeds onrustiger en had braakneigingen. Hij is nu weer relaxt en zijn vrolijke alerte zelf.
Door smulpaap
Noa van mij kreeg indertijd Vit B . Eerst middels injectie . En later de tabletten ( vit B complex ) en accupunctuur
Zij zwalkte ook regelmatig . Had bv moeite met poepen , dan kukelde ze soms om
Maar eenmaal op Vit B ging het veel beter
Ze kon bv weer zonder hulp een bruggetje op En af lopen
En ik kreeg toen van Tannetje de tip om het aandeel spiervlees flink te verhogen
Door frodo quin
Bij honden geen ervaring mee, maar bij ratten komt achterhandverlamming vaak voor met ouder worden. Daar kan een combinatie van neurobion en algenolie ondersteunen. Op zijn best merk je dan een lichte verbetering. Vaak gaat het minder snel achteruit en vazk doet het niets.
Fysio en aquatherapie gaan denk ik het best ondersteunen.
Door doranto
Lizzy schreef: zo 06 okt 2024, 08:40 Gooi de naam even in de zoek functie. Eelke is er volgens mij geweest. Is zij van Silverlinde?
Heb een paar opmerkingen gevonden en die zijn in ieder geval wel positief. De 14de is ze weer bereikbaar. Dan ga ik met haar contact opnemen.
Ik had de naam trouwens van Tannetje gehoord.
Door doranto
Inmiddels zijn we met Honyx bij Dian geweest. Hij heeft een behandeling met acupunctuur gehad. Het lijkt wat te doen! Ze adviseerde om Raw meat Supplement NO Calcium van Kiezebrink te gaan geven
https://www.natuurlijkvoordehond.nl/kie ... ium-500gr/

en Grasgevoerde, Gevriesdroogde Orgaan Vitamine Supplement - Nier - Modern Native NL
https://modernnative.nl/products/nier?t ... &gad_sourc

en daarnaast nog Pea. Zij adviseerde die van Pharmox maar zou die van Vitals niet beter zijn?

Het nier-supplement en de Pea lijkt mij wel wat, maar ik twijfel over het vitamine-supplement van Kiezebrink. Hoe denken jullie daarover?
Door Lizzy
doranto schreef: di 29 okt 2024, 08:49 Inmiddels zijn we met Honyx bij Dian geweest. Hij heeft een behandeling met acupunctuur gehad. Het lijkt wat te doen!
Oh wat goeeeed!! Fijn zeg!
Ze adviseerde om Raw meat Supplement NO Calcium van Kiezebrink te gaan geven
https://www.natuurlijkvoordehond.nl/kie ... ium-500gr/
Waarom dit supplement? De vitamines die er in zitten zijn niet eens van het best opneembare soort... Die van Puur (VitaMin) bevat dan nog tenminste Zink-L-methionine, bijvoorbeeld (beter opneembaar).
en Grasgevoerde, Gevriesdroogde Orgaan Vitamine Supplement - Nier - Modern Native NL
https://modernnative.nl/products/nier?t ... &gad_sourc
Waarom dit? Hij eet toch orgaanvlees en nier?
en daarnaast nog Pea. Zij adviseerde die van Pharmox maar zou die van Vitals niet beter zijn?
PEA. Ja, dat heb ik ook geprobeerd voor Biscuit. Ik hoop dat het bij jouw hond wel wat doet.
Het nier-supplement en de Pea lijkt mij wel wat, maar ik twijfel over het vitamine-supplement van Kiezebrink. Hoe denken jullie daarover?
PEA zou ik ook zeker proberen. Ik denk dat het merk niet zoveel uit maakt. Die Kiezenbrink handel zou ik dus inderdaad niet geven. Die nierhandel ook niet, ik vind dat echt pure misleiding. Als je van dit merk nou de testikel moest geven zou ik nog zeggen "OK het proberen waard" (hoewel ik dan naar de Islamitische slager zou rijden en daar schapen of geiten testikels zou kopen. Echt, ik vind het oplichting in een potje, dit.
Door doranto
Dankjewel :-*
Ja, dat vitaminecomplex van Kiezebrink had ik ook al mijn twijfels over. Ik dacht dat die gedroogde nier misschien wel te proberen was vanwege het vit.b en selenium gehalte. En omdat ik de laatste tijd eigenlijk hoofdzakelijk alleen nog nier van gevogelte dat in de rugstukken van de karkassen zit voer (en hazenniertjes die tussen het haasorgaan zitten), omdat aan biologische rundernier moeilijk aan te komen was. Ik zal er weer eens achteraan gaan. De pea heb ik inmiddels besteld.
Over 14 dgn. staat weer een acupunctuur behandeling gepland.
Door doranto
Afgelopen maandag heeft Honyx zijn 2de acupunctuurbehandeling gehad. Dit keer is er 0 verbetering, eerder zelfs verslechtering. Zijn koppie wil nog alles maar zijn lijf.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door