Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
Jeetje, dat is schrikken. Ik lees het verhaal nu pas. Die arme Ziggy. Niets blijft haar bespaard. Ik ben blij dat het weer goed gaat :D
Door Laura2004
Ziggy had vanacht weer diarree en ze heeft ook gekotst (gal). Ik dacht dat ze beter was, maar dat was dus niet het geval. Je zag haar ook ineens beroerd worden. Ze lag met mij te stoeien op de bank en ineens sprong ze van de bank af en ging heel erg zielig zitten en ze trok een heel raar hoofd. Ik snel naar buiten met haar en ja hoor, het spoot eruit. Ik baal er heel erg van. Ze begon net weer een beetje dikker te worden en nu is ze weer broodmager. Ik ga maandag de DA bellen voor een mestonderzoek om uit te sluiten dat ze wormen heeft (dit ivm het niet dikker worden). En ik zal haar goed moeten laten onderzoeken. Want ik ben toch een beetje bezorgd. :(
Door Lizzy
Ik geef je groot gelijk... Zo langzamerhand gaat het allemaal te lang duren met Ziggy..... Vervelend zeg, dat ze van het een in het andere probleem verzeilt raakt. Ze heeft wel mazzel trouwens, met jou als baasje!
Door Nitus
Hè getsie, het zit Ziggy niet mee hè? :'( Denk dat een mestonderzoek een goed idee is. Beterschap met de patiënt :-*.
Door Laura2004
Lizzy schreef: Ik geef je groot gelijk... Zo langzamerhand gaat het allemaal te lang duren met Ziggy..... Vervelend zeg, dat ze van het een in het andere probleem verzeilt raakt. Ze heeft wel mazzel trouwens, met jou als baasje!
Af en toe ben ik bang dat ik niet zo'n goed baasje ben. Ik wil gewoon dat ze een keer beter wordt en het vervelende is dat ik ook nog zo'n rotdierenarts heb. Ik moet eigenlijk een nieuwe DA zoeken, maar ik weet geen goede.
Het probleem met Ziggy is dat haar ontlasting eigenlijk altijd raar is geweest, behalve in het begin toen ze gewoon barfde. Ik word er gewoon moedeloos van.
Door Lizzy
Laura2004 schreef: Af en toe ben ik bang dat ik niet zo'n goed baasje ben. Ik wil gewoon dat ze een keer beter wordt en het vervelende is dat ik ook nog zo'n rotdierenarts heb. Ik moet eigenlijk een nieuwe DA zoeken, maar ik weet geen goede.
Het probleem met Ziggy is dat haar ontlasting eigenlijk altijd raar is geweest, behalve in het begin toen ze gewoon barfde. Ik word er gewoon moedeloos van.
Waarom zou je geen goed baasje zijn???? Ik zie alleen maar iemand die ongelofelijk onwijs waaaaanzinnig haar best doet voor Ziggy en ALLES probeert!

Maar bedoel je dat haar ontlasting sinds de eend raar is?
Door Laura2004
Sinds ze vachtproblemen had was haar ontlasting ook raar. Het is altijd donkergroen en een beetje zacht en het stinkt ontzettend.
Ziggy ruikt ook echt naar eendevlees. :-X
Je gaat gewoon aan jezelf twijfelen als je hond keer op keer ziek is en er gewoon geen verbetering in zit en iedere keer dan gaat het weer ff goed en dan wordt ze weer ziek. :'(
Door Lizzy
Was haar ontlasting nou al op Giardia gecontroleerd?

Want dit zijn de symptomen van een Giardia besmetting:

"hond eet wel veel/genoeg maar blijft erg mager en valt soms ook af. De ontlasting is diarree, maar hoeft niet altijd zo te zijn. De kleur kan varieren van geel, groen tot zwart. Volumineuse stinkende mest".
Door Ster
Klinkt heel vervelend allemaal zeg! Ik weet niks van de geschiedenis van Ziggy, maar is het misschien een idee om hem eens heel strict een dieet te geven waarop hij het voorheen goed deed, voordat zijn problemen begonnen? Ik herken trouwens wel dat gevoel van dat je geen goed baasje zou zijn, heb ik ook al snel, maar dat is natuurlijk onzin ;)

Hier staat ook nog iets over Gardia in het NLs:
http://www.infectieziekten.info/index.p ... agid%3D644

Als je je niet prettig voelt bij je DA, zou ik toch gewoon een ander proberen. Je merkt vanzelf wel weer of die goed is. Veel sterkte met Ziggy!!
Door Nitus
Laura2004 schreef: Nee, maar het is echt wat Ziggy heeft wat je daar omschrijft.
Wat is dat voor besmetting?
Tik bij de zoekfunctie hier op BP maar eens Giarda in, dan krijg je denk ik ook wel het verhaal van Danielle, een paar van haar pups/jonge honden hebben het ook gehad. Het heeft niets met de alvleesklier te maken hoor, het is een parasiet of bacterie (ben de preciese benaming even kwijt :-[). En is goed te behandelen, maar moet wel met de juiste middelen.
Laatst gewijzigd door Nitus op za 27 aug 2005, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door