Bartje6 schreef: ↑ma 11 mei 2020, 20:19 Gytha, bedankt voor je reactie. Mijn hond heeft ook een hele nare aanval gehad van een Serestoband, terwijl hij hem pas heel kort omhad. Het duurde meer dan 24 uur voor hij weer een beetje de oude was. Echt troepIn theorie zou diatomeeenaarde kunnen werken. Insecten gaan na contact met de aarde dood omdat de beschermlaag van de huid uitdroogt. Maar of het ook werkt op al vastzittende teken? Je zou het kunnen uitproberen. Maar als je het poeder (wel food grade gebruiken) gaat gebruiken zou ik een mondkapje en een bril opzetten bij jezelf en bij je hond de ogen en bek beschermen als je daar in de buurt moet zijn. Gericht opbrengen gaat denk ik het handigste met een spuitflaconnetje.![]()
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het gebruik van diatomeeënaarde om al vastzittende teken te doden. Werkt dat?
Weet jij dat misschien, Laika, omdat jij het ook gebruikt in je zelfgemaakte middel?
Bedankt weer!![]()
Ter preventie vind ik het sprayen met de aarde opgelost in water en appelazijn wel fijn werken. Mijn hond is zwart en als het water verdampt is zie je een grijze waas over de vacht liggen. De volgende dag is de waas weg en spray ik opnieuw. Of het echt gaat werken tegen de teken moet nog blijken, daarvoor gebruik ik het nog niet lang genoeg.