kleine update:
de nare plekjes/bultjes/wondjes op de staart zijn genezen, na een weekje Vet Gold smeren en 1 keertje wassen met de shampoo ook van dat. Met de jeuk gaat het ok, hij krabt wat aan zijn schouders maar ik denk dat dat stress is (had van de week een loge in huis en dat vond ie maar raar, ineens een bed midden in de kamer e.d.). het knabbelen aan de pootjes gaat goed, en ik merk niet echt verschil meer tussen wel of niet bij de bollen geweest te zijn. neem hem bewust een paar dagen niet, en dan weer een dag wel mee naar het veldje waar krokussen en narcisjes staan, nu zie ik niet echt verschil meer. denk dus dat de Puur Pollen wat begint te doen! joepie!
de kale plekjes op zijn heupen, links en rechts op exact dezelfde plek, zijn rustig, worden niet groter, veranderen niet. Ik denk dat het gekomen is van schuren op zijn bil tijdens het krabben. als hij met de linker achter poot aan zijn kop/hals krabt, steunt hij precies op het puntje dat kaal is aan de rechter kant en vice versa. Hij had vorige week en de week daarvoor een badhanddoek in zijn bench, die aan 1 kant nogal ruw is. hij zit daar graag op, maar denk dus dat dat wel de plekjes veroorzaakt heeft. beetje vergezocht, maar anders weet ik het ook niet. voor schimmel is het immers wel echt heel erg toevallig dat het links en rechts op precies dezelfde plek is.
ik geef Reus voor de zekerheid maar even geen hert kvv meer, en zal ook wachten met andere grazers en vooral hun maag/nek/e.d.
ohja, en verder smult hij lekker van zijn konijnenbouten en dergelijke, heeft het voorjaar in zijn bol, van de week echt gewoon leuk gespeeld met de Vizla pup die hij een paar maanden geleden erg graag op wou eten, kan tegenwoordig een heel rondje uitlaten zonder aan de riem te trekken en slaapt zonder piepen in de bench met het deurtje dicht.