Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

desensibilisatie kuur heet dat. Dat zou ik bij Reus, als ik hem laat testen, ook kunnen doen. is voor  mij een soort van laatste redmiddel, ik wil nu eerst doorzetten en kijken hoe ver we op een natuurlijke manier kunnen komen. mocht aangepast eten, kruiden en ander homeopatische middeltjes niet genoeg helpen, dan zal ik zo'n kuur nog eens overwegen. het zijn namelijk een heleboel prikken! het werkt bij ongeveer 75% van de honden, dat vind ik nog steeds wel een grote gok.

even offtopic: donders, wat ruikt dat vlooienspul toch naar!!
Laatst gewijzigd door nienk op do 17 mar 2011, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Patj88 schreef: Zo je weet weer wat te doen :)
Ik dacht dat vlooien niet actief waren deze tijd vant jaar  :-\
Ik heb een paard met veel allergieën bij hem hebben ze dit gevonden door een bloedonderzoek.
Hij is allergisch aan stof,hooimijt,stuifmeel,schimmels en muggen
Men da heeft toen een hele kuur van op maat gemaakte vaccins laten samenstellen waar de allergische stof in verdunde toestand in zat.
De dosis werd steeds verhoogd om zo het paard antistoffen te laten maken.
Na 1.5 jaar spuitjes geven met antistoffen is hij nu toch reeds 5 jaar vrij van alle jeuk. En ook de spuitjes krijgt hij niet meer.
Ook bij mij op de hondenschool zit er iemand die op deze manier haar hond heeft kunnen helpen.

succes ermee :)
Vlooien zijn er altijd ;)
Alleen idd veel minder actief dan in de warme maanden.
Dat is desensibiliseren, dat ben ik nu in een soort vorm aan het doen met puur pollen.

Is dat niks voor jou Nienk?
Puur Pollen krijgt Reus nu ook, omdat het wel erg verdacht was dat de jeuk weer erger was/veranderde toen de bollen e.d. net opkwamen. Reus zijn eerste jeuk, waar het allemaal mee begonnen is, begon ook met het veranderen van het seizoen en de planten in de herfst.

vrees alleen dat we met de Puur Pollen beetje te laat zijn begonnen, maar ik blijf het nu gewoon geven. baadt het niet dan schaadt het niet, denk ik.

de Vet Gold Cream zalf is trouwens echt goed spul, ben gistere begonnen met smeren en de plekjes op zijn staart zien er nu al weer veel rustiger uit, niet meer zo rood geirriteerd als daarvoor.
kleine update:

de nare plekjes/bultjes/wondjes op de staart zijn genezen, na een weekje Vet Gold smeren en 1 keertje wassen met de shampoo ook van dat. Met de jeuk gaat het ok, hij krabt wat aan zijn schouders maar ik denk dat dat stress is (had van de week een loge in huis en dat vond ie maar raar, ineens een bed midden in de kamer e.d.). het knabbelen aan de pootjes gaat goed, en ik merk niet echt verschil meer tussen wel of niet bij de bollen geweest te zijn. neem hem bewust een paar dagen niet, en dan weer een dag wel mee naar het veldje waar krokussen en narcisjes staan, nu zie ik niet echt verschil meer. denk dus dat de Puur Pollen wat begint te doen! joepie!

de kale plekjes op zijn heupen, links en rechts op exact dezelfde plek, zijn rustig, worden niet groter, veranderen niet. Ik denk dat het gekomen is van schuren op zijn bil tijdens het krabben. als hij met de linker achter poot aan zijn kop/hals krabt, steunt hij precies op het puntje dat kaal is aan de rechter kant en vice versa. Hij had vorige week en de week daarvoor een badhanddoek in zijn bench, die aan 1 kant nogal ruw is. hij zit daar graag op, maar denk dus dat dat wel de plekjes veroorzaakt heeft. beetje vergezocht, maar anders weet ik het ook niet. voor schimmel is het immers wel echt heel erg toevallig dat het links en rechts op precies dezelfde plek is.

ik geef Reus voor de zekerheid maar even geen hert kvv meer, en zal ook wachten met andere grazers en vooral hun maag/nek/e.d.

ohja, en verder smult hij lekker van zijn konijnenbouten en dergelijke, heeft het voorjaar in zijn bol, van de week echt gewoon leuk gespeeld met de Vizla pup die hij een paar maanden geleden erg graag op wou eten, kan tegenwoordig een heel rondje uitlaten zonder aan de riem te trekken en slaapt zonder piepen in de bench met het deurtje dicht.  :)
nienk schreef: ik geef Reus voor de zekerheid maar even geen hert kvv meer, en zal ook wachten met andere grazers en vooral hun maag/nek/e.d.
Je gaf toch hert van tinlo meen ik me te herrinneren?
Volgens hun site zit daar ook fazantenvlees+bot doorheen, wellicht dat dat de trigger was?
Weet effe niet meer of dat karkas of specefiek nekken (granen)
klopt, hij heeft Tinlo kvv gehad, daarvoor van Naturis. en stom genoeg (onervaren genoeg, vooral) weet ik niet meer wanneer ie precies wat kreeg en wanneer de jeuk weer erger werd. hou het dus nu maar weer even een tijd bij konijn en eend, en gaat het dan met andere dingen opnieuw proberen.
Super dat hij lekker wat rust in zich krijgt  :) :)

Daarom begin ik niet meer aan mixen, je weet nooit wat er in zit.
Ik maal fijn zelf en dat bevalt heeeel goed.
Bubba krijgt sinds gisteren konijn erbij  :biggrin2:

Slim van je Nienke om even een stapje terug te nemen, dat is beter dan straks de weg helemaal kwijt zijn.
nou hier weer even een kleine update!

het gaat redelijk goed met Reus. de rare plek aan het begin van zijn staart is met Vet gold Cream zalf smeren mooi hersteld, wondjes waren na paar dagen al weg en het dikke na een week.

de merkwaardige kale plekjes op zijn heupen (links en rechts op vrijwel precies dezelfde plek) zijn ook beter, er komen weer nieuwe haartjes op. denk dat dit een soort doorlig/slijt plekjes zijn. als hij met zijn achterpoot aan zijn hals/kop krabt, dan steunt hij precies met zijn andere heup op het plekje wat kaal is.

de jeuk gaat over het algemeen redelijk, hij krabt aan zijn flanken en hals af en toe, vooral uit stress heb ik het idee. Daarnaast knabbelt hij tussen zijn vacht, heb hem al vlooien spul gegeven. hij heeft wat pukkeltjes aan de binnenkant/achterkant van zijn pootjes, onderaan. denk zelf dat dit komt van de bollen/pollen. na het spelen op een veldje spoel ik zijn pootjes af met de douche en dat lijkt te helpen.  Puur Pollen blijf ik maar gewoon het hele seizoen door geven.

De bloesems zijn op, hij zit lekker in zijn velletje en zijn gedrag gaat ook goed. vanochtend met spelen was er een ontzettend leuke pup van 5 maanden, leuk speels hondje met de langste poten die ik ooit gezien heb (het schijnt een kruising whippet/greyhound te zijn.), en erg rustig. kwam vrolijk maar voorzichtig op Reus af en dan gaat het prima. paar keer gesnauwd wel, maar niets meer. als ik hem te fel vond was een : reus, oi! genoeg. dat is natuurlijk maar 1 hondje, maar ook in andere dingen gaat het veel beter. ik wacht het nu eerst even af hoe het gaat en bedenk dan of ik nog verder wil met de bloesems.

Reus eet nu eend, konijn, zalm en makreel. Struisvogel snackjes gaan ook goed. heb aan zijn volgende menu ook haas toegevoegd. ga er half/half vanuit dat dat wel goed gaat, maar wacht het toch voor de zekerheid maar even af.
Nou, de haas gaat goed, geen verandering op te merken. hij krijgt dit nu 3 weken.

Vorig weekend waren we aan zee, en normaal knapt Reus zijn vacht daar altijd enorm van op en heeft hij een paar dagen beduidend minder jeuk. tegen overgestelde was dit keer het geval. raar! wat bleek, Reus had een hondenbrokje gekregen (zo'n 'mergpijpje' van ah). blijkbaar reageert hij daar enorm heftig op, want hij heeft bijna een week veel meer jeuk gehad dan normaal. oortje weer beetje stuk aan de binnenkant en hals rood van het krabben. stommmm!!! helaas kan ik nou eenmaal niet iedereen altijd in de gaten houden als mijn hond ergens in huis is. natuurlijk zeg ik het tegen iedereen, en heb ik altijd zijn eigen snackjes mee, maar ja, kan gebeuren...

de andere honden hier die niet tegen graan kunnen, kunnen die ook zo heftig reageren op dingen als per ongeluk verkregen hondenkoekjes?

had al eerder weer hert willen proberen (nu alleen spiervlees), maar ik wou eerst deze jeuk-episode achter de rug hebben. dat is nu voorbij, dus vanaf dit weekend krijgt hij hert vlees in zijn menuutje erbij.

de kruiden en doils olie krijgt hij nog steeds. de bloesems zijn al een tijdje op, maar zijn gedrag is goed. hij heeft een paar nieuwe jonge honden leren kennen, en dat is zonder toestanden verlopen. of dat nou komt omdat dit toevallig rustige pups (nou ja, jonger dan een half jaar) zijn, of dat Reus er beter mee om gaat, dat weet ik niet. maar het is hoe dan ook erg prettig!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door