Sinds de operatie hebben we er zilverwater op gedept, maar helaas heeft dat niet mogen voorkomen dat de wond nu toch minder goed geneest... Zijn poot is nu ook wat dik....
Groetjes, Lizzy
Moderator: Lizzy
ik heb het van mijn (nieuwe) DA gekrijgen, je moet echt naar vragen want het is niet voor honden.
Lupa, waar haal je dat ( Vulkatan ) ?
hei Lizzy,Hoi Lupa, de wond zit op de voorpoot, direct onder de borst.
waar zit precies de wond?
Er zijn ook plantaardige middelen die hetzelfde effect hebben: Millefolium (duizendblad) en Hammamelis (toverhazelaar).Ik ben het helemaal met je eens. Volgens mij hadden we, zonder antibiotica, ook deze wond wel onder controle gekregen. Maar goed, het is niet anders, we zijn de kuur nu begonnen en nou moeten we deze afmaken.... Ik ga vandaag gewoon gelijk even prodier wondgel halen bij de dierenarts en ik zal hem gelijk vragen of hij ook Traumeel heeft. Ik denk het niet, want hij heeft de Revovetsem aan mij meegegeven en hij is geen hom. dierenarts.... Overigens, de wond staat dus nu gewoon helemaal open. De laatste hechtigen en nietjes zijn eruit gesprongen tijdens de wandeling...
Deze zitten onder andere in de Prodier Wondgel. Dat is fantastisch spul.
Vorig jaar had Bowyn, de jongste herder, per ongeluk een van haar pups gebeten. Hij liep haar voerbak in toen ze aan het eten was en in een reflex bijt ze hem. Daarna raakte ze een beetje in paniek en bleef rondsjouwen met hem en dat maakte de bijtwonden alleen nog maar erger.
Dat heb ik helemaal goed gekregen met injecties met Traumeel en Prodier wondgel op de wonden. Zonder antibiotica, hoewel het best vieze wonden waren. Maar ja, een pup van drie weken wil je echt geen antibiotica geven.
Sinds die tijd denk ik dat je zonder antibiotica toch ook een heel eind kan komen.
Die wonden waren echt niet steriel!! Ze waren pussig en stonken.Ik zie eigenlijk niet waarom een pup sterieler zou zijn als een volwassen hond. Een ontsteking is toch een ontsteking?
Lizzy, ik kan me goed voorstellen dat je het niet vertrouwt en toch antibiotica geeft. Ik vond het met de pup ook heel eng en heb herhaaldelijk op het punt gestaan toch antibiotica te geven. Maar ik heb het in de kast staan en het idee dat ik elk moment kon beginnen als ik dat wilde was al heel geruststellend.
En die open wond geneest ook wel, duurt wat langer en wordt wat minder mooi. Gaat wel lukken allemaal.