Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Sinds de operatie hebben we er zilverwater op gedept, maar helaas heeft dat niet mogen voorkomen dat de wond nu toch minder goed geneest... Zijn poot is nu ook wat dik....
Groetjes, Lizzy
Door Lupa

Lupa, waar haal je dat ( Vulkatan ) ?
ik heb het van mijn (nieuwe) DA gekrijgen, je moet echt naar vragen want het is niet voor honden.
drs.Baljet
kenaupark 13 in haarlem tel 023 5310880
kun je mischin opbellen en je verhaal doen, en je mag best van me zeggen dat Lupa de flatcoated van mvr,van Thiel dat 1 jaar geleden gekrijgen heeft

Wie weet kan hij je een adres geven waar je dat kan gaan halen.
Laatst gewijzigd door Lupa op wo 24 sep 2003, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
helaas heb ik toen ook van alles geprobeer, soda, ontsmetting middelen, gewoon water(gekookt) nieks hielp het blijft en gapende wond, wat ik vervelend vond was ook dat soms dacht hei ! het gaat diecht het is niet zo rood meer! maar de volgende dag was het zoals het begin
Door Lizzy
Hoi Lupa, bedankt voor het telefoonnummer! Ik denk dat we vandaag maar eens gaan bellen... Want, de laatste hechtigen zijn er uit en twee van de drie nietjes en het is dus nu een open wond... Verdorie. Niet dat Brutie er aan heeft zitten kluiven hoor want hij draagt fulltime een kap, maar vandaag zijn, tijdens de ochtendwandeling, de hechtigen en nietjes "geklapt".

En zo tobben we nog even voort.... :'(
Groetjes, Lizzy
Door Lupa
het is een tube, er staat op:
Vulketan gel
topische wondhelende gel
2,5 mg ketanserin per gr

janssen-cilag
uitbreidingstraat 2
b-2600 Berchem
helaas heb ik de doos niet meer, dus ik weet niet wat erin zit maar bij Lupa na de ellende kon me het nit meer schelen de wond moest dicht!
Door Lupa
ik heb op google gekijke en krijg wat info.
Het is inderdaa wat je zegt paul en dat is in zo een situatie goed.
want de wond gaat daardoor leven dus de bloedvaten geven voesdel aan het vlees en zuurstof, daardoor wordt sneller nieuwe cellen aan gemaakt wat voorkomt dat er dood en wildvlees gaat vormen.
Toen ik begonnen was met smeren weet ik nog dat er een soort vlies ontstond wat weer bevoorelijk was tegen onstekingen.
ik heb het toen heel goed bestuudeerd hoe het genaas en het lijkt wel spekkoek ;Dlaagje voor laagje werd nieuwe huid aan gemaakt.
Door Hitam
Er zijn ook plantaardige middelen die hetzelfde effect hebben: Millefolium (duizendblad) en Hammamelis (toverhazelaar).
Deze zitten onder andere in de Prodier Wondgel. Dat is fantastisch spul.

Vorig jaar had Bowyn, de jongste herder, per ongeluk een van haar pups gebeten. Hij liep haar voerbak in toen ze aan het eten was en in een reflex bijt ze hem. Daarna raakte ze een beetje in paniek en bleef rondsjouwen met hem en dat maakte de bijtwonden alleen nog  maar erger.
Dat heb ik helemaal goed gekregen met injecties met Traumeel en Prodier wondgel op de wonden. Zonder antibiotica, hoewel het best vieze wonden waren. Maar ja, een pup van drie weken wil je echt geen antibiotica geven.
Sinds die tijd denk ik dat je zonder antibiotica toch ook een heel eind kan komen.
Door Lupa
dat is dus een plek die door het lopen onder spanning zit? wat bij Lupa fout was gedaan was dat er een dubbele echtingen moest dus niet alleen de huid dicht maken maar ook het vlees daardoor komt er minder spanning op de huid en zal het wat langer volhouden in iedergeval tot dat het vlees dicht was.
Ik vond het toen toch belangrijk om het te weten voor een (niet te hopen) een andere keer.
Door Lupa
hoi hitam,
ik denk dat het toch anders is bij een pup dan bij een volwassen hond ivm onstekingen.
een pup is vrij steriel.
Door Lizzy
Er zijn ook plantaardige middelen die hetzelfde effect hebben: Millefolium (duizendblad) en Hammamelis (toverhazelaar).
Deze zitten onder andere in de Prodier Wondgel. Dat is fantastisch spul.

Vorig jaar had Bowyn, de jongste herder, per ongeluk een van haar pups gebeten. Hij liep haar voerbak in toen ze aan het eten was en in een reflex bijt ze hem. Daarna raakte ze een beetje in paniek en bleef rondsjouwen met hem en dat maakte de bijtwonden alleen nog  maar erger.
Dat heb ik helemaal goed gekregen met injecties met Traumeel en Prodier wondgel op de wonden. Zonder antibiotica, hoewel het best vieze wonden waren. Maar ja, een pup van drie weken wil je echt geen antibiotica geven.
Sinds die tijd denk ik dat je zonder antibiotica toch ook een heel eind kan komen.
Ik ben het helemaal met je eens. Volgens mij hadden we, zonder antibiotica, ook deze wond wel onder controle gekregen. Maar goed, het is niet anders, we zijn de kuur nu begonnen en nou moeten we deze afmaken.... Ik ga vandaag gewoon gelijk even prodier wondgel halen bij de dierenarts en ik zal hem gelijk vragen of hij ook Traumeel heeft. Ik denk het niet, want hij heeft de Revovetsem aan mij meegegeven en hij is geen hom. dierenarts.... Overigens, de wond staat dus nu gewoon helemaal open. De laatste hechtigen en nietjes zijn eruit gesprongen tijdens de wandeling...  
Groetjes, Lizzy
Door Hitam
Die wonden waren echt niet steriel!! Ze waren pussig en stonken.

Lizzy, ik kan me goed voorstellen dat je het niet vertrouwt en toch antibiotica geeft. Ik vond het met de pup ook heel eng en heb herhaaldelijk op het punt gestaan toch antibiotica te geven. Maar ik heb het in de kast staan en het idee dat ik elk moment kon beginnen als ik dat wilde was al heel geruststellend.

En die open wond geneest ook wel, duurt wat langer en wordt wat minder mooi. Gaat wel lukken allemaal.
Door Lizzy
Die wonden waren echt niet steriel!! Ze waren pussig en stonken.

Lizzy, ik kan me goed voorstellen dat je het niet vertrouwt en toch antibiotica geeft. Ik vond het met de pup ook heel eng en heb herhaaldelijk op het punt gestaan toch antibiotica te geven. Maar ik heb het in de kast staan en het idee dat ik elk moment kon beginnen als ik dat wilde was al heel geruststellend.

En die open wond geneest ook wel, duurt wat langer en wordt wat minder mooi. Gaat wel lukken allemaal.
Ik zie eigenlijk niet waarom een pup sterieler zou zijn als een volwassen hond. Een ontsteking is toch een ontsteking?

Ja, zo hebben we hier ook in huis gelopen hoor... Wel doen, niet doen, wel doen, niet doen. Toen een vriend van ons zei "Mmm, ik vertrouw het voor geen meter, de poot is dik", was de beslissing genomen (bij Leo zeker). Maar goed, ik hoop inderdaad dat de wond geneest. Ik vind het niet erg dat het niet mooi wordt (hoewel het prettig zou zijn geweest als het wel mooi zou genezen), als het maar geneest! Ik heb in ieder geval 1 ding geleerd: zorg voor de juiste maat kap en gewoon omdoen, die hap. Als Brutus die hechtingen er niet uit had kunnen vreten, was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest...

Groetjes en bedankt, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door