Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
Arme Tor...ik begrijp niet alles wat in het rapport staat maar gunstig is het niet. :(
Ik hoop dat je een goed gesprek met de d.a hebt en dat er een goede behandeling is.
Sterkte  :bigarmhug:
Door Ine
Ach hemel, Dory, wat een waardeloze uitslag zeg :-\
Ik hoop zo, dat ze met medicatie en een diëet iets kunnen doen. Of doe je toch een MRI?
Sterkte en dikke knuffels voor jullie allemaal en Tor in het byzonder :-* :-*
Door 202Spots
Afbeelding
What a day!!! :sadwalk:
Thanks voor de support en goeie wensen en duimen...en knuffers zijn gegeven..
Nou ik voel me ietsie beter dan vanmorgen....want ik zag het echt niet zitten toen ik de fax  las.
Maar goed...ben vanmiddag naar de hospital gegaan,en heb lang gesprek met de DA gehad,en het ziet er gelukkig niet zo slecht uit als dat ik dacht toen ik al die Xen  bij abnormal zag staan. :-\

We wisten al dat ie 'n urine onsteking had, en dan worden de nieren er ook bij betrokken en dan is er ook gelijk iets van nierontsteking, wat dan OOK  verholpen word door de AB kuur waar we al mee bezig waren.
We hebben voor de zekerheid dan nog 'n week AB erbij gekregen.
De lever is ook niet zo erg als dat ik dacht,en komt waarschijnlijk door de Pb.
De pancreatitis zal ook wel meevallen omdat ie helemaal geen symptomen heeft (overgeven, moe e.d)
En het beste nieuws was, dat er nergens tumors te zien zijn,dus heel fijn om te weten dat ie nergens kanker heeft.
De uitslag kan dus idd door verschillende dingen veroorzaakt worden en/of op verschillende manieren "vertaald" worden door de DA die de ultrasound doet en report maakt. (Ja Femke,Ultrasound is  Echo)
Dus alles met elkaar.....'t kan beter....maar is het gelukkig niet zo ernstig als dat ik eerst dacht.

Ook gevraagd hoe of wat we dan met de rauw diet moeten ??
Maar Dr.Dana gaf zelf toe dat ze daar niks vanaf weet,en dat zou ik dan met Dr.Bill moeten bespreken...
maar ze zei wel,dat ik eventueel Hills ID of Hills weet ik veel wat zou kunnen geven.... ::)
Toen ik de eerst Hills hoorde... begon ik al gelijk met me hoofd nononononoooope te schudden...en ze vroeg of Tor daar niet tegen kon?
Ik zei dat Tor alles vreet,maar dat IK er niet tegen kon en als het nodig was, dan wel zelf zou koken.....
Ik heb de resultaat ook naar Dr.Dodds gestuurd om haar mening van de report te vragen, en ook wat zij denkt over doorgaan met rauw of toch gaan koken...
Zal denk ik morgen of maandag wel wat terug horen.
(Tot dan nog maar lekker rauw voor Torretje)

Maar toen weer terug op de vraag waar de seizures vandaan komen...
Ze hadden gisteren met 4 DA's Torro's case besproken, en Dr.Bill is er nog steeds van overtuigd dat het idiopatic epilepsy is...(en volgens Dr.Dana heeft hij  meestal gelijk)
Er is geen specific oorzaak te vinden, er is ook niks in de hersen activiteit en achter de ogen onderzoek, wat er op wijst dat er 'n hersentumor zou zijn...
Het zou kunnen dat de borderline Thyroid 'n oorzaak is, en omdat het maar 'n kleine afwijking is gaan we doen wat Dr.Dodds ook had aanbevolen,en Tor gaat op lage dose 1x per dag 0.6 thyroid meds.
Voorlopig houden we dan de Pb dezelfde dose,3 x per dag 60mg, en wachten dan eerst af wat de toevoeging van de thyroid meds gaat doen.
Wanneer dat ook niet helpt.....dan kunnen we de meds aanpassen of veranderen,maar dus eerst maar de thyroid meds afwachten..

Nee Ine, we gaan geen MRI doen...ik zie daar eigenlijk het nut ook niet zo van in... :-\

Nogmaals bedankt allemaal, duim verder dat we nu de goeie kant op gaan!
Door conleeuw
jeetje zeg, de test laat wel heel veel abnormal zien, ik kan mij voorstellen dat jij het even niet meer zag zitten of wist. Ik duim dat het nu de goede kant op gaat.  :bigarmhug: ik ga er voor de gemak maar van uit dat aanhouder wint ;)
Door 202Spots
Op advies van dr.Dodds ga ik de thyroid meds in de helft doen en s'morgens en s'avonds geven inplaats van 1 x per dag de hele tablet.
Ook aangeraden om de gekookte "Liver cleansing diet" te geven...
Liver Cleansing Diet   †
White potato + sweet potato (50/50) and  white fish -- 2/3 potato mix and 1/3 fish. Season with garlic, mixed Italian herbs or parsley, salt and pepper.  Later, can add chopped carrots, zucchini, yellow squash, spinach, green beans and scrambled eggs, if these are tolerated. Liquid multivitamin or supplement such as the Missing Link.   Feed three to four meals per day

maar ik zie 't niet zo zitten om dat voor 3 maanden de te geven...dus zal vandaag wel een en ander opzoeken om 'n lekkere kip of vlees prut te koken.. :(
denk ik... :-\
Door Mieke L.
Sterkte met Tor ik blijf duimen voor hem.
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om dit dieet te geven als je bent gewend om te Barfen. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je het wel wil proberen in ieder geval heel veel sterkte!!
Door Hitam
Dat zijn wel veel afwijkingen maar geen van allen heeft echt iets met epilepsie te maken.
Heeft hij iets van diarree of braken? Ook zijn darmen zijn afwijkend, geven ze aan. Ik vermoed dat al die afwijkingen zo miniem zijn dat het niet zoveel te betekenen heeft. En die lever dat komt door de pheno.
Hoe weten ze zo zeker dat er niets in de hersenen zit?
Ik blijf het raar vinden dat die epilepsie ineens zo erg wordt.
Door 202Spots
Thanks Tannetje!
Hitam schreef: Dat zijn wel veel afwijkingen maar geen van allen heeft echt iets met epilepsie te maken.Heeft hij iets van diarree of braken? Ook zijn darmen zijn afwijkend, geven ze aan. Ik vermoed dat al die afwijkingen zo miniem zijn dat het niet zoveel te betekenen heeft. En die lever dat komt door de pheno.
Ja heeft idd niks met de seizures te maken,tenzij er iets echt helemaal fout was en dat de lever de Pb niet verwerkt of zo.. :-\
en zoals mijn DA ook al zei, de nier "infectie" of de "abnormal" result, is dus eigenlijk logies omdat Tor nu urine infectie had..
De pancreas en darmen....kan dat misschien omdat ie rauw diet heeft?
Hij heeft dus echt helemaal geen symptoms van pancreas disease..
(ik weet hoe 't was toen met Cis) maar  Tor vreet alles wat los en vast zit, hoeft niet te spugen, heeft geen diaree en heeft genoeg energy...dus ik weet  niet waarom dat er "abnormal" genoteerd staat... :-\
DA denkt ook niet dat er daar 'n probleem is,en vermoed dat de DA die de ultrasound heeft gedaan, gewoon vergelijkt met andere honden die ze gescand heeft,en dat betekend niet perse dat Tor iets heel slechts met z'n pancreas hoeft te hebben...en net wat je zegd, de afwijking word als "abnormaal" aangegeven ongeacht hoe klein de afwijking is.

Het enige wat anders is ,is dat ie veel drinkt, maar dat is waarschijnlijk door de Pb ...en nu ook de urine/nier  infectie?
Hoe weten ze zo zeker dat er niets in de hersenen zit?
Ik blijf het raar vinden dat die epilepsie ineens zo erg wordt.
Nou echt zeker weten doen ze natuurlijk niet,maar zo met neurologies onderzoek is er geen afwijkinging te zien wat op hersenschade  lijkt, en bij de ogen test zou er volgens de DA veranderingen te zien zijn in iets achter de ogen, wanneer er echt iets fouts in de hersenen was... :-\
Maar tenzij we 'n Hersen MRI doen weten we dus niet absoluut zeker.

Het enige wat we dus nu kunnen doen,is de AB kuur afmaken, dan word er  5 dagen na de laatste AB pill, opniew urinetest gedaan met getapte urine en dat word op kweek gezet om te kijken of er wat anders is.
En nu dan ook begonnen met de thyroid meds,en kijken of dat verschil maakt met de tijd  tussen de seizures.

Ik weet niet of stress ook seizures kan veroorzaken,maar de laatste waren dus allemaal NA bezoek en behandeling bij de DA... :-\
Hij is echt niet happy wanneer we naar binnen gaan....
Door Hitam
202spots schreef: Thanks Tannetje!

Ja heeft idd niks met de seizures te maken,tenzij er iets echt helemaal fout was en dat de lever de Pb niet verwerkt of zo.. :-\
en zoals mijn DA ook al zei, de nier "infectie" of de "abnormal" result, is dus eigenlijk logies omdat Tor nu urine infectie had..
De pancreas en darmen....kan dat misschien omdat ie rauw diet heeft?
Hij heeft dus echt helemaal geen symptoms van pancreas disease..
(ik weet hoe 't was toen met Cis) maar  Tor vreet alles wat los en vast zit, hoeft niet te spugen, heeft geen diaree en heeft genoeg energy...dus ik weet  niet waarom dat er "abnormal" genoteerd staat... :-\
DA denkt ook niet dat er daar 'n probleem is,en vermoed dat de DA die de ultrasound heeft gedaan, gewoon vergelijkt met andere honden die ze gescand heeft,en dat betekend niet perse dat Tor iets heel slechts met z'n pancreas hoeft te hebben...en net wat je zegd, de afwijking word als "abnormaal" aangegeven ongeacht hoe klein de afwijking is.

Het enige wat anders is ,is dat ie veel drinkt, maar dat is waarschijnlijk door de Pb ...en nu ook de urine/nier  infectie?

Nou echt zeker weten doen ze natuurlijk niet,maar zo met neurologies onderzoek is er geen afwijkinging te zien wat op hersenschade  lijkt, en bij de ogen test zou er volgens de DA veranderingen te zien zijn in iets achter de ogen, wanneer er echt iets fouts in de hersenen was... :-\
Maar tenzij we 'n Hersen MRI doen weten we dus niet absoluut zeker.

Het enige wat we dus nu kunnen doen,is de AB kuur afmaken, dan word er  5 dagen na de laatste AB pill, opniew urinetest gedaan met getapte urine en dat word op kweek gezet om te kijken of er wat anders is.
En nu dan ook begonnen met de thyroid meds,en kijken of dat verschil maakt met de tijd  tussen de seizures.

Ik weet niet of stress ook seizures kan veroorzaken,maar de laatste waren dus allemaal NA bezoek en behandeling bij de DA... :-\
Hij is echt niet happy wanneer we naar binnen gaan....
Stress kan er wel voor zorgen dat er meer toevellen optreden. Echt bevorderlijk is het niet. Maar ja, het kan ook niet altijd anders.
Ik hoop dat de schilkliermedicijnen gaan helpen. Dat kan wel invloed hebben.  :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door