Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#944874
De diagnose is gesteld: positief voor Leishmaniose (LM), negatief voor Ehrliose en Babiose (sp?).
Leo haalt straks bij een andere klant van de praktijk medicatie op, Allopurinol, dan kunnen we direct starten.
Ik heb nog even met die dame gesproken en haar hond is 10 jaar (in 99 uit Griekenland naar NL gekomen) en doet het goed op deze medicatie die hij sinds 3 jaar krijgt, daarvoor moest ze injecteren. Ook haar hond had 'blaasproblemen' en daarvoor rare huidaandoeningen die maar niet over gingen.
Twee maanden slikken, twee maanden stoppen enz. is wat zij nu 3 jaar met deze medicatie doet.
Zij vertelde mij ook van een internist gehoord te hebben dat bepaalde groentes erg goed waren bij deze ziekte, dus dat maakt me hoopvol over het starten met een Barf-nierdieet.

Frank (onze DA) zal overleggen met een internist over het eventueel uitbreiden van de medicatie met bijvoorbeeld Milteforan, lastig punt is te zien wat medicatie met de nieren zal doen.
Na het weekend overleggen we dan verder.

Het klinkt raar, maar ook al is het een rotuitslag, ik ben blij dat we nu iets weten en verder kunnen handelen.
Door roefus
#944966
[quote="AstridStraver"]
De diagnose is gesteld: positief voor Leishmaniose (LM), negatief voor Ehrliose en Babiose (sp?).
Leo haalt straks bij een andere klant van de praktijk medicatie op, Allopurinol, dan kunnen we direct starten.
Ik heb nog even met die dame gesproken en haar hond is 10 jaar (in 99 uit Griekenland naar NL gekomen) en doet het goed op deze medicatie die hij sinds 3 jaar krijgt, daarvoor moest ze injecteren. Ook haar hond had 'blaasproblemen' en daarvoor rare huidaandoeningen die maar niet over gingen.
Twee maanden slikken, twee maanden stoppen enz. is wat zij nu 3 jaar met deze medicatie doet.
Zij vertelde mij ook van een internist gehoord te hebben dat bepaalde groentes erg goed waren bij deze ziekte, dus dat maakt me hoopvol over het starten met een Barf-nierdieet.

Frank (onze DA) zal overleggen met een internist over het eventueel uitbreiden van de medicatie met bijvoorbeeld Milteforan, lastig punt is te zien wat medicatie met de nieren zal doen.
Na het weekend overleggen we dan verder.

Het klinkt raar, maar ook al is het een rotuitslag, ik ben blij dat we nu iets weten en verder kunnen handelen.
[/quote]


Dus toch.... :(
Is er ook nog gedacht over 'n combinatie van Allopurinol en Glucantime (als ik het goed heb)?
Aangezien ik ook wel 's lees dat dit heel goed werkt.  :-\

Ennn...die mevrouw waar je mee gesproken hebt: zijn door de medicatie ook de blaasproblemen verminderd?

Pfffff....wat 'n idee eigenlijk, dat je hier zo ineens mee geconfronteerd wordt .....
Maar ik kan me wel voorstellen dat je ergens ook opgelucht bent, omdat je nu in ieder geval weet wat er aan de hand is, en hoe je verder moet handelen.
Sterkte hoor, ik hoop dat het toch allemaal een beetje positief uit gaat pakken...en een extra  :bigarmhug: voor Sofi.

(wat sneu eigenlijk dat een hondje via de dodencel zo geweldig goed terecht komt, en dan tóch gepakt nog wordt door zo'n rot-ziekte....en eigenlijk...wat ik al zei...wat fijn dat ze nu door zoveel goeie zorg omringd is  :-*)
#944985
astrid, wat waardeloos dat sofie LM heeft, en zeker ook met de nierwaarden.
Gelukkig is je DA wel zo verstandig gelijk op ehrlichia te testen.

Jesse  heeft nu al zo'n 6 jaar LM en je blijft er mee bezig: gaat het goed, gaat het niet goed, is ze ziek of alleen maar moe.....
Er zijn ook verschillende vormen van LM. Vaak hebben de honden uit Griekenland het veel erger.

Ze is nu een aantal jaren ''stabiel'' en laatst heb ik weer een week allopurinol gegeven, na ongeveer een jaar.
Maar heel voorzichtig denk ik toch dat door de Barf ze het toch goed doet.

Laatst heb ik ook weer geinformeerd naar het nierdieet. ruime hoeveelheid groenten en meerdere keren vis was ook het advies.

Milteforan is nieuw, en t.o.v. glucantime kan het oraal worden ingenomen.
(ik heb hier nog glucantime als je zou willen, maar dan moet je het onderhuids inspuiten)
De een is helemaal lyrisch over milteforan, maar het is gewoon een ander middel wat ook niet goed is voor de lever en nieren. (lijkt mij, want glucantime schijnt niet goed meer te werken)

Het is een schok, ik heb het er zelf natuurlijk best moeilijk mee gehad. De hond kan er aan overlijden, maar hoeft niet. Je zal de verhalen van Anita op het BHF ook wel gelezen hebben.

sterkte ermee

karin
#945067
[quote="roefus"]

Dus toch.... :(
Is er ook nog gedacht over 'n combinatie van Allopurinol en Glucantime (als ik het goed heb)?
Aangezien ik ook wel 's lees dat dit heel goed werkt.  :-\

Ennn...die mevrouw waar je mee gesproken hebt: zijn door de medicatie ook de blaasproblemen verminderd?

Pfffff....wat 'n idee eigenlijk, dat je hier zo ineens mee geconfronteerd wordt .....
Maar ik kan me wel voorstellen dat je ergens ook opgelucht bent, omdat je nu in ieder geval weet wat er aan de hand is, en hoe je verder moet handelen.
Sterkte hoor, ik hoop dat het toch allemaal een beetje positief uit gaat pakken...en een extra  :bigarmhug: voor Sofi.

(wat sneu eigenlijk dat een hondje via de dodencel zo geweldig goed terecht komt, en dan tóch gepakt nog wordt door zo'n rot-ziekte....en eigenlijk...wat ik al zei...wat fijn dat ze nu door zoveel goeie zorg omringd is  :-*)
[/quote]
Het probleem met Glucantime is dat het enorm nierbelastend is (net als de allopurinol, dus op dit moment voelen we daar niet zoveel voor.
Bij die mevrouw die ik gesproken heb, zijn alle problemen verminderd door de medicatie (bij haar hond aan huid en blaas).

Ja, het is inderdaad raar er zo mee geconfronteerd te worden, ook al wisten we dat het mogelijk was, je denkt toch het gebeurt ons niet, ze toont verder ook kerngezond en zeer levenslustig.

Het is inderdaad heel sneu voor Sofi, ze heeft al zoveel meegemaakt en overwonnen , met die verlatingsangst gaat het ook best goed en dan nu dit... maar misschien hebben we mazzel en helpt het dat ze al een jaar Barf eet en dat we er relatief snel bij zijn. Ze kan goed op de medicatie reageren, die kan echter ook haar nieren verder volledig verzieken, maar we hebben geen keuze...

Het is nu denk ik een kwestie van de rust vinden om te accepteren dat het is wat het is en rustig af te wachten wat er gaat gebeuren met de wetenschap dat we het maximaal haalbare er aan doen. Ik heb het er wel heel moeilijk mee, maar ook dat zal uiteindelijk wel wennen ;)
En ach.... ze had al dood moeten zijn dus ze leeft op geleende tijd en vooralsnog heeft ze het prima naar haar zin in de wereld 8)
#945142
Toen ik de titel van het topic las dacht ik ook, shit, toch positief.

Het voordeel van de combinatie allopurinol en Glucantime is dat je op een gegeven moment kunt stoppen.  het is dus wel een heftige belasting van de nieren maar het is niet zo chronisch als met allopurinol alleen.
Bij de honden die ik heb gedaan (3 stuks) werkte dat wel beter.
Met die Milteforan heb ik geen ervaring, dus daar kan ik je niets over zeggen.

Vlees belast de nieren niet. In tegendeel er zitten stoffen in vlees die de doorbloeding van de nieren bevorderen. Daarom geen nierdieet. Minder eiwitten doe je alleen als de ureum anders te hoog wordt. Maar haar nieren en de ureum waren nog goed.

Sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door