[quote="AstridStraver"]
De diagnose is gesteld: positief voor Leishmaniose (LM), negatief voor Ehrliose en Babiose (sp?).
Leo haalt straks bij een andere klant van de praktijk medicatie op, Allopurinol, dan kunnen we direct starten.
Ik heb nog even met die dame gesproken en haar hond is 10 jaar (in 99 uit Griekenland naar NL gekomen) en doet het goed op deze medicatie die hij sinds 3 jaar krijgt, daarvoor moest ze injecteren. Ook haar hond had 'blaasproblemen' en daarvoor rare huidaandoeningen die maar niet over gingen.
Twee maanden slikken, twee maanden stoppen enz. is wat zij nu 3 jaar met deze medicatie doet.
Zij vertelde mij ook van een internist gehoord te hebben dat bepaalde groentes erg goed waren bij deze ziekte, dus dat maakt me hoopvol over het starten met een Barf-nierdieet.
Frank (onze DA) zal overleggen met een internist over het eventueel uitbreiden van de medicatie met bijvoorbeeld Milteforan, lastig punt is te zien wat medicatie met de nieren zal doen.
Na het weekend overleggen we dan verder.
Het klinkt raar, maar ook al is het een rotuitslag, ik ben blij dat we nu iets weten en verder kunnen handelen.
[/quote]
Dus toch....

Is er ook nog gedacht over 'n combinatie van Allopurinol en Glucantime (als ik het goed heb)?
Aangezien ik ook wel 's lees dat dit heel goed werkt.
Ennn...die mevrouw waar je mee gesproken hebt: zijn door de medicatie ook de blaasproblemen verminderd?
Pfffff....wat 'n idee eigenlijk, dat je hier zo ineens mee geconfronteerd wordt .....
Maar ik kan me wel voorstellen dat je ergens ook opgelucht bent, omdat je nu in ieder geval weet wat er aan de hand is, en hoe je verder moet handelen.
Sterkte hoor, ik hoop dat het toch allemaal een beetje positief uit gaat pakken...en een extra

voor Sofi.
(wat sneu eigenlijk dat een hondje via de dodencel zo geweldig goed terecht komt, en dan tóch gepakt nog wordt door zo'n rot-ziekte....en eigenlijk...wat ik al zei...wat fijn dat ze nu door zoveel goeie zorg omringd is

)