Karin, het gaat me gewoon om het volgende: als jij schrijft dat het "geruststellender/veiliger" is om voor kant-en-klare voeding te kiezen, dan stel je dus iets dat gewoon niet klopt.
En dan kun je deze
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=7697
discussie erbij halen, maar wat wil je daar nou mee zeggen of bewijzen?
Laten we eerlijk zijn: de professoren, dierenartsen, boekschrijvers en geleerden zijn er nog steeds niet over uit hoeveel bot je een hond of pup zou moeten geven. Denk jij nu werkelijk dat de kvv-makers het wel weten?? Nou, dat is toch echt een illusie om te denken.
Daar komt ook nog eens bij dat je appels met peren vergelijkt (met KVV en zelfsamenstellen). Jij stelt dat een pup complete voeding nodig heeft. Waar baseer jij dat dan op? Een wolf kotst ook geen complete voeding uit voor zijn pups. Dus deze stelling kan wat mij betreft in de prullenmand en daar blijven.
Een pup heeft geen complete voeding nodig, net zo min als een volwassen hond. Een pup kan gewoon met het volwassen samengestelde menu mee eten. Alleen moet je het vlees en de vleesbotten even fijn maken. En ja, als je dat zelf samenstelt, dan moet je dat wel een beetje volgens een plan doen en een beetje gecalculeerd aan de slag gaan zodat de pup alles binnen krijgt dat hij nodig heeft. Vandaar ook dat wij menu's met elkaar delen. Bovenstaand topic bewijst eigenlijk maar 1 ding: dat we hier niet met natte vingerwerk bezig zijn en dat ook wij (net als de geleerden en kvv-makers) niet weten wat nou het ideale percentage bot is voor een pup.
Dus, voor de rest is het niet veiliger of beter om KVV te geven. Ja, voor jou persoonlijk misschien. Omdat je geen zin hebt om je er zelf in de verdiepen. Maakt mij ook niet uit, moet kunnen, maar ga niet zeggen dat KVV beter zou zijn als zelf samengestelde maaltijden, want dat is gewoon niet zo. En eerlijk gezegd werd ik daar ook een beetje pissig om. Tenslotte heet dit niet voor niets barfplaats en is het nog altijd zo dat je geen raketgeleerde hoeft te zijn om zelf voer voor je pup of volwassen hond te leren maken. Daar is dit forum voor. Dat jij persoonlijk voor KVV kiest; prima.
Dus ja, als ik een nest van 11 pups zou hebben, dan maak ik het voer voor de pups zelf. Ik heb namelijk het volste vertrouwen dat ik weet wat ik doe en dat mijn pups uitstekend te eten zullen krijgen.