Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sylvia
als ik zelf zou bereiden zou ik dat ook doen voor mijn pups ook als het er twintig waren.

geloof niet dat er een verschil in zit om een kilo kvv neer te zetten of een extra kilo zelf bereid te maken wat je over de dag verspreid geeft

(de kilo is maar een gewicht je kunt er ook 10 kilo van maken ;) )
Door Angelique
[quote="sylvia"]
als ik zelf zou bereiden zou ik dat ook doen voor mijn pups ook als het er twintig waren.

geloof niet dat er een verschil in zit om een kilo kvv neer te zetten of een extra kilo zelf bereid te maken wat je over de dag verspreid geeft

(de kilo is maar een gewicht je kunt er ook 10 kilo van maken ;) )

[/quote]

Neemt niet weg dat 1 kilo maken minder tijd en opslag kost dan 10 kilo maken. :P
En met 20 puppen heb je ook wel wat anders te doen ;D
Door Lizzy
Karin, het gaat me gewoon om het volgende: als jij schrijft dat het "geruststellender/veiliger" is om voor kant-en-klare voeding te kiezen, dan stel je dus iets dat gewoon niet klopt.

En dan kun je deze http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=7697
discussie erbij halen, maar wat wil je daar nou mee zeggen of bewijzen?

Laten we eerlijk zijn: de professoren, dierenartsen, boekschrijvers en geleerden zijn er nog steeds niet over uit hoeveel bot je een hond of pup zou moeten geven. Denk jij nu werkelijk dat de kvv-makers het wel weten?? Nou, dat is toch echt een illusie om te denken.

Daar komt ook nog eens bij dat je appels met peren vergelijkt (met KVV en zelfsamenstellen). Jij stelt dat een pup complete voeding nodig heeft. Waar baseer jij dat dan op? Een wolf kotst ook geen complete voeding uit voor zijn pups. Dus deze stelling kan wat mij betreft in de prullenmand en daar blijven.

Een pup heeft geen complete voeding nodig, net zo min als een volwassen hond. Een pup kan gewoon met het volwassen samengestelde menu mee eten. Alleen moet je het vlees en de vleesbotten even fijn maken. En ja, als je dat zelf samenstelt, dan moet je dat wel een beetje volgens een plan doen en een beetje gecalculeerd aan de slag gaan zodat de pup alles binnen krijgt dat hij nodig heeft. Vandaar ook dat wij menu's met elkaar delen. Bovenstaand topic bewijst eigenlijk maar 1 ding: dat we hier niet met natte vingerwerk bezig zijn en dat ook wij (net als de geleerden en kvv-makers) niet weten wat nou het ideale percentage bot is voor een pup.

Dus, voor de rest is het niet veiliger of beter om KVV te geven. Ja, voor jou persoonlijk misschien. Omdat je geen zin hebt om je er zelf in de verdiepen. Maakt mij ook niet uit, moet kunnen, maar ga niet zeggen dat KVV beter zou zijn als zelf samengestelde maaltijden, want dat is gewoon niet zo. En eerlijk gezegd werd ik daar ook een beetje pissig om. Tenslotte heet dit niet voor niets barfplaats en is het nog altijd zo dat je geen raketgeleerde hoeft te zijn om zelf voer voor je pup of volwassen hond te leren maken. Daar is dit forum voor. Dat jij persoonlijk voor KVV kiest; prima.

Dus ja, als ik een nest van 11 pups zou hebben, dan maak ik het voer voor de pups zelf. Ik heb namelijk het volste vertrouwen dat ik weet wat ik doe en dat mijn pups uitstekend te eten zullen krijgen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 24 dec 2004, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
[quote="Angelique"]
Neemt niet weg dat 1 kilo maken minder tijd en opslag kost dan 10 kilo maken. :P
En met 20 puppen heb je ook wel wat anders te doen ;D
[/quote]
Als je maar 1 kilo barf hoeft te geven hoef je ook maar 1 kilo zelf te bereiden, en volgens mij ben je daar niet een halve dag mee bezig, als ik puppen had maakte ik ook mijn eigen eten klaar dan nam ik ook geen iglo omdat dat makkelijker was.
Als je zelf samensteld ben je dat gewend en gaat dat voor de puppen erbij in 1 moeite door lijkt mij, en als je 100% zeker wilt weten wat je pups te eten krijgen is dat denk ik geen moeite, een moeite is het pas als je het met tegenzin doet , net als da dat met alles is.
Ik vertrouw ook de CB fabriek wat betreft het eten van mijn honden, en mijn volgende nest krijgt ook cb, maar zou ik barfen dan kregen mijn pups dus ook geen kvv.
En zou ik dat dus geen moeite vinden.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 25 dec 2004, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
[quote="sylvia"]
Als je maar 1 kilo barf hoeft te geven hoef je ook maar 1 kilo zelf te bereiden, en volgens mij ben je daar niet een halve dag mee bezig, als ik puppen had maakte ik ook mijn eigen eten klaar dan nam ik ook geen iglo omdat dat makkelijker was.
Als je zelf samensteld ben je dat gewend en gaat dat voor de puppen erbij in 1 moeite door lijkt mij, en als je 100% zeker wilt weten wat je pups te eten krijgen is dat denk ik geen moeite, een moeite is het pas als je het met tegenzin doet , net als da dat met alles is.
Ik vertrouw ook de CB fabriek wat betreft het eten van mijn honden, en mijn volgende nest krijgt ook cb, maar zou ik barfen dan kregen mijn pups dus ook geen kvv.
En zou ik dat dus geen moeite vinden.
[/quote]

Als ik 100% zou Barfen en ik verder op de dag ook geen werkzaamheden zou hebben dan zou ik waarschijnlijk ook wel het voer van de pups zelf klaarmaken.
Maar beiden is niet het geval. Mij hoor je ook niet zeggen dat pups kvv moeten hebben. Ik zou het wel, net zoals ik bij de groten doe iedere dag bijna compleet willen hebben of wolfje nu wel of geen complete maaltijd opkotst. Dit baseer ik dan maar op voorgaande nesten die op deze manier prima zijn opgegroeid, want DAT is toch vaak het criterium waarom je dingen doet, je ervaring uit het verleden.
Door sylvia
[quote="Angelique"]
Als ik 100% zou Barfen en ik verder op de dag ook geen werkzaamheden zou hebben dan zou ik waarschijnlijk ook wel het voer van de pups zelf klaarmaken.
Maar beiden is niet het geval. Mij hoor je ook niet zeggen dat pups kvv moeten hebben. Ik zou het wel, net zoals ik bij de groten doe iedere dag bijna compleet willen hebben of wolfje nu wel of geen complete maaltijd opkotst. Dit baseer ik dan maar op voorgaande nesten die op deze manier prima zijn opgegroeid, want DAT is toch vaak het criterium waarom je dingen doet, je ervaring uit het verleden.
[/quote]
Ik zal mijn volgende nest ook kvv geven, maar dat zegt niet dat dit beter is voor pups dan zelf samenstellen.
Door Marion
Ìk denk dat zelf samen stellen, mits verantwoord en met kennis van zaken natuurlijk, altijd gezonder is. Ook voor pups. De reden dat ik mijn pup kvv gaf is dat ik het te ingewikkeld en te veel werk vond om alle botten te malen. Niet alle botten kun je malen enz.
Als het over onszelf gaat is iedereen er altijd van overtuigd dat vers eten wat je zelf klaarmaakt gezonder is..... maar als het over de honden gaat denken veel mensen ineens dat kant en klaar (wat de fabriek uitgeblanceerd heeft) gezonder is..... dat vind ik altijd zo tegenstrijdig :-\ ;)
Door avalon
Vandaag hebben de pupsels rodi gegeten. Ze moesten wel snel zijn want toen mams haar bak leeg had spurtte ze naar het bordje van de puppen.
Door jeanne
[quote="avalon"]
Vandaag hebben de pupsels rodi gegeten. Ze moesten wel snel zijn want toen mams haar bak leeg had spurtte ze naar het bordje van de puppen.
[/quote]aaaaaaaaaaaaah
en waar blijven die eerste vleesetendepuppenfoto's?
Het nest van Bes is afgespeend met tartaar en smuldier en geweekte brokken. Hier dus meteen volledig op de carnibest. En mocht ik ooit pups in huis hebben, dan krijgen deze echt geen brokjes te eten hoor! Jammer voor de pupkopers dan, maar ik doe het echt niet! Zal er ook alles aan doen om de kopers te overtuigen van de voordelen van vers.
En om het helemaal zelf klaar te maken voor de pups, ik denk dat ik me zelf daar te weinig voor vertrouw? :-\
Bes en Sil eten smorgens carnibest en savonds maak ik zelf wat klaar, ik zorg wel voor voldoende afwisseling dus dat ze in een maand genoeg van alles binnen krijgen. Of ik het allemaal volgens de barf-regels doe weet ik niet :-[ Ik weeg niets en heb geen schema's in de keuken hangen.
Laatst gewijzigd door jeanne op za 01 jan 2005, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door