Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nephilim
om de kosten wat te drukken kan ik dus beter een ander alternatief zoeken dan dit hondenvlees?

Wat is nog redelijk goedkoop in aankoop? Kippengehakt? Of kippenbouten? Mag ik dan dagelijks bv. 500gr. kippengehakt of zo geven samen met 500gr. duck?

Of blijf ik best gewoon door Duck Compleet geven en koop ik een 2e grote diepvries?
Door tieneke
Hoi Stig zelf zou ik de Duck kompleet blijven voeren.
Met zelf maaltijden samenstellen moet je de juiste verhoudingen weten,anders loop je de kans dat je van het ene teveel geef en van het andere misschien te weinig.
Na verloop van tijd zou je hond misschien tekorten oplopen.
Heb je al eens voor een goede 2e hands vriezer gekeken? ;)
Door Lizzy
[quote="Nephilim"]
om de kosten wat te drukken kan ik dus beter een ander alternatief zoeken dan dit hondenvlees?

Wat is nog redelijk goedkoop in aankoop? Kippengehakt? Of kippenbouten? Mag ik dan dagelijks bv. 500gr. kippengehakt of zo geven samen met 500gr. duck?

Of blijf ik best gewoon door Duck Compleet geven en koop ik een 2e grote diepvries?

[/quote]Als je voor minder geld kunt komen aan allerlei soorten karkassen, vlees, botten, orgaanvlees en groentes, dan zou je zelf kunnen gaan samenstellen. Je zou dan even moeten kijken naar hoeveel je kwijt bent in vergelijking met Duck.

Mij lukt het niet om voor minder geld dan een versvleesvoeding zelf samen te stellen, maar ik denk dat Belgie wel het mekka is voor de zelf samenstellers!

Maar, je kunt niet de helft Duck en de helft kippengehakt gaan geven. Dat is totaal niet in verhouding voor iedere dag. Dat zou betekenen dat jouw hond veel meer fosfor binnen krijgt dan calcium en bovendien bevat kippengehakt alleen niet voldoende voedingsstoffen.

Je kunt dan veeeeel beter een paar maal per week echt helemaal zelf samen gaan stellen volgens de regels. Maar als je dat niet zou willen:

Om de kosten te drukken is het nog beter om een paar dagen een fatsoenlijke brok te voeren en een paar dagen versvlees als Duck + kippengehakt. En zoiets zeg ik niet gauw ;D.
Door sharpie
Ik zou af en toe een kalfsrib met veel vlees eraan o.i.d. bijvoeren, niet dat dit de kosten drukt, maar het lijkt me wel een goeie toevoeging op de Duck.
Daarmee krijgt Bouba ook nog wat extra spiervlees en bot binnen.
Want het is mij nog niet helemaal duidelijk of er in Duck nou uberhaubt wel bot en voldoende spiervlees zit ???weet iemand dit misschien?
Het is in iedergeval een goeie traktatie een kalfsrib ;)
Door jelle
Was het niet zo dat de meeste versvleesvoeders relatief veel orgaanvlees bevatten? Zo ja, dan zou je toch met de toevoeging van wat meer spiervlees/botten/karkassen (en misschien wat gfmix) de voeding juist wat meer in balans kunnen brengen? Dan moet je natuurlijk wel zo precies mogelijk weten wat er in zit...
Door Nephilim
Ok, bedankt allemaal voor de respons.

Ik zal het best maar bij Duck houden. Ik heb al heel wat zitten lezen op jullie forum en vind het fascinerend hoeveel jullie over voeding en de samenstelling en zo weten!

Jullie zijn zeker diëtisten in bijberoep of zo? ;D

En ik zal inderdaad af en toe eens kijken om een kalfsrib met wat vlees aan te kopen. Kan ik dit zomaar bij de slager kopen?

Zal Bouba dit zonder problemen kunnen verteren? Ze heeft eigenlijk nog nooit rauw bot gekregen. Ze krijgt wel af en toe zo'n gerookt bot om aan te knagen, maar daar hangt bijna geen vlees meer aan.
Door Lizzy
[quote="jelle"]
Was het niet zo dat de meeste versvleesvoeders relatief veel orgaanvlees bevatten? Zo ja, dan zou je toch met de toevoeging van wat meer spiervlees/botten/karkassen (en misschien wat gfmix) de voeding juist wat meer in balans kunnen brengen? Dan moet je natuurlijk wel zo precies mogelijk weten wat er in zit...

[/quote]Ja, volgens mij zat er inderdaad meer orgaanvlees in dan spiervlees. En ik denk ook dat het goed te doen is om Duck aan te vullen met de dingen die jij beschrijft. (dus niet alleen met kippengehakt).
Door sharpie
En ik zal inderdaad af en toe eens kijken om een kalfsrib met wat vlees aan te kopen. Kan ik dit zomaar bij de slager kopen?
Zal Bouba dit zonder problemen kunnen verteren? Ze heeft eigenlijk nog nooit rauw bot gekregen. Ze krijgt wel af en toe zo'n gerookt bot om aan te knagen, maar daar hangt bijna geen vlees meer aan.
Ik weet niet hoe dat in Belgie zit, maar ik koop het hier altijd bij de islamietische slager, het wordt gewoon voor mensen verkocht.
Lamsribben kan je ook geven als je daar makkelijker aan kunt komen, maar die zijn misschien een beetje klein voor Bouba, vandaar dat ik kalfsrib noem.

Ik denk dat Bouba botten wel goed kan verteren nu ze versvlees krijgt, lijkt me geen probleem, als je het maar rauw geeft ;)
Als er niet zoveel vlees aan het bot zit, kan je zo'n bot beter na de vleesmaaltijd geven, dan verteerd het beter omdat de maag dan al op gang is.
Geef ook niet teveel bot in 1 keer, want dan kunnen ze een beetje verstopt raken.
Het is in principe normaal als je hond na het eten van bot, de volgende dag een beetje hardere wittere ontlasting heeft.
Door Nitus
[quote="Lizzy"]
[quote="jelle"]

[/quote]Ja, volgens mij zat er inderdaad meer orgaanvlees in dan spiervlees. En ik denk ook dat het goed te doen is om Duck aan te vullen met de dingen die jij beschrijft. (dus niet alleen met kippengehakt).

[/quote]

Volgens de folder van Duck zit er in Duck Compleet Uitmuntend: Pens, hart, lever, nieren 50%, granen, plantaardige bijprodukten.
Door sharpie
Volgens de folder van Duck zit er in Duck Compleet Uitmuntend: Pens, hart, lever, nieren 50%, granen, plantaardige bijprodukten.
Ja, dat heb ik ook al eens gezien, daarom vraag ik me ook idd af of er wel spiervlees inzit?
Lijkt mij dus niet, want het staat er dus niet op ???
Kijk dat er over het algemeen een vrij hoog percentage orgaanvlees in Kant-en-klaar versvlees zit, dat is mij bekent, maar helemaal GEEN spiervlees ??? ??? ???Ik kan het me haast niet voorstellen, maar het lijkt er wel verdacht veel op?

Kan iemand misschien met enige zekerheid zeggen of er nu daadwerkelijk spiervlees in Duck zit....of niet?
Door sharpie
Als ik mag gokken....denk het niet 
Nee, ik ben dus ook bang van niet :-\
spiervlees is duurder dan orgaanvlees, dus als er spiervlees in Duck zou zitten, zouden ze het er denk ik wel breeduit op zetten :-\
Door Nitus
sharpie schreef: Ja, dat heb ik ook al eens gezien, daarom vraag ik me ook idd af of er wel spiervlees inzit?
Lijkt mij dus niet, want het staat er dus niet op ???
Kijk dat er over het algemeen een vrij hoog percentage orgaanvlees in Kant-en-klaar versvlees zit, dat is mij bekent, maar helemaal GEEN spiervlees ??? ??? ???Ik kan het me haast niet voorstellen, maar het lijkt er wel verdacht veel op?

Kan iemand misschien met enige zekerheid zeggen of er nu daadwerkelijk spiervlees in Duck zit....of niet?
Hier vond ik nog wat, er schijnt dus spiervlees in Duck te zitten, vraag is nu alleen nog hoeveel.
Gr.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=2241
Door sharpie
Hier vond ik nog wat, er schijnt dus spiervlees in Duck te zitten, vraag is nu alleen nog hoeveel.
Gr.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=2241
Ja idd hoeveel dan ???
volgens de website van duck zit er wel orgaanvlees en spiervlees in de juiste verhoudingen in duck, het zal dus wel...maar ze hadden het wel iets duidelijker op de verpakking mogen zetten.
Door Nephilim
Hoi,
ik heb zonet de prijzen van Duck ontvangen voor bestelling van grote hoeveelheden met levering in België.

Compleet Uitmuntend: €1,61/kg = €257,49 per 160 kg
Compleet Pens: €1,54/kg = €245,87 per 160 kg
Compleet Lam + Rijst: €1,80/kg = €288,46 per 160 kg
Compleet Rund+Lever+Kip: €1,48/kg = €236,19 per 160 kg

Ik ben nu eens aan het rondkijken voor een goedkope 2e hands diepvries van minimum 260 liter inhoud

Groeten,
Stig
Laatst gewijzigd door Nephilim op do 26 feb 2004, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door