[quote="Nephilim"]
om de kosten wat te drukken kan ik dus beter een ander alternatief zoeken dan dit hondenvlees?
Wat is nog redelijk goedkoop in aankoop? Kippengehakt? Of kippenbouten? Mag ik dan dagelijks bv. 500gr. kippengehakt of zo geven samen met 500gr. duck?
Of blijf ik best gewoon door Duck Compleet geven en koop ik een 2e grote diepvries?
[/quote]Als je voor minder geld kunt komen aan allerlei soorten karkassen, vlees, botten, orgaanvlees en groentes, dan zou je zelf kunnen gaan samenstellen. Je zou dan even moeten kijken naar hoeveel je kwijt bent in vergelijking met Duck.
Mij lukt het niet om voor minder geld dan een versvleesvoeding zelf samen te stellen, maar ik denk dat Belgie wel het mekka is voor de zelf samenstellers!
Maar, je kunt niet de helft Duck en de helft kippengehakt gaan geven. Dat is totaal niet in verhouding voor iedere dag. Dat zou betekenen dat jouw hond veel meer fosfor binnen krijgt dan calcium en bovendien bevat kippengehakt alleen niet voldoende voedingsstoffen.
Je kunt dan veeeeel beter een paar maal per week echt helemaal zelf samen gaan stellen volgens de regels. Maar als je dat niet zou willen:
Om de kosten te drukken is het nog beter om een paar dagen een fatsoenlijke brok te voeren en een paar dagen versvlees als Duck + kippengehakt. En zoiets zeg ik niet gauw

.