Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

sylvia schreef: Maar honden die last hebben van die overgang hebben het dan ook iedere week als ze die brokkendag hebben.
Mijn ervaring is dat wanneer ze 1 dag in de week brok hebben en de rest vers geen problemen met de overgang, maar als ze al een maand geen brok meer hebben gehad en ze krijgen dan brok is er eentje geheid aan de schijt. Dus het ligt ook wel een beetje aan de hond denk ik.
avalon schreef: Mijn ervaring is dat wanneer ze 1 dag in de week brok hebben en de rest vers geen problemen met de overgang, maar als ze al een maand geen brok meer hebben gehad en ze krijgen dan brok is er eentje geheid aan de schijt. Dus het ligt ook wel een beetje aan de hond denk ik.
Dat zeg ik GAMMA :P
Dat denk ik namelijk ook ;)
Ligt zeker aan de hond zijn nestbroer kan iedere week van brok veranderen.
En als je perse toch brok wilt blijven geven doe het dan 1 keer per dag en niet 4 dagen vers en dan weer 3 dagen brok hou de regelmaat er dan gewoon in.
Ik wil alleen nu alvast weten welke brok mee mag op vakantie ::)
avalon schreef: Mijn ervaring is dat wanneer ze 1 dag in de week brok hebben en de rest vers geen problemen met de overgang, maar als ze al een maand geen brok meer hebben gehad en ze krijgen dan brok is er eentje geheid aan de schijt. Dus het ligt ook wel een beetje aan de hond denk ik.
dan zou ze dit ook iedere week moeten hebben,misschien gaat die meer aan de schijt omdat er dan iets aan de hand is,stress omdat ze weet dat omdat ze brokken krijgt er iets staat te gebeuren wat anders is,nu moet ze ook overschakelen,als er gewenning zou zijn zou dat betekenen dat de maag en darmen in een brokkenstand blijven hangen en das dus echt niet zo. Misschien zou het ook kunnen zijn dat deze brok niet zo goed bij haar aansluit.
[quote="balupa"]
En als je perse toch brok wilt blijven geven doe het dan 1 keer per dag en niet 4 dagen vers en dan weer 3 dagen brok hou de regelmaat er dan gewoon in.
[/quote]
mijn honden kunnen zeker niet ongestraft van brokken veranderen en dat is ook een heel ander verhaal dan een vershond even overzetten op brokken.Welke brokken je mee moet nemen,ik denk die brok waar je honden niet van aan de schijt gaan.
[quote="sylvia"]
[quote="balupa"]
[/quote]
mijn honden kunnen zeker niet ongestraft van brokken veranderen en dat is ook een heel ander verhaal dan een vershond even overzetten op brokken.Welke brokken je mee moet nemen,ik denk die brok waar je honden niet van aan de schijt gaan.

[/quote]Ik heb nog even de tijd.
[quote="sylvia"]
[quote="balupa"]
[/quote]

[/quote]
En hoe weet je nu dat je honden niet aan de schijt gaan van een brok? Door ze die brok te geven, maar als je dat vlak voor je vakantie doet, dan kon je er nog wel eens niet uit zijn tegen dat je echt vertrekt. Geef je ze nu door het jaar toch brokken erbij, dan weet je zeker, dat er geen problemen zijn. Want Nutro is misschien bij jou in de buurt overal te krijgen (erg goede vertegenwoordiger zeker in die regio), hier niet en dan praat ik over omgeving Maastricht. En in België hoef ik er hier in de omgeving al helemaal niet naar te gaan lopen zoeken.
gr.
Nicolette
In de Activitybal krijgen ze brokjes en om de dag krijgen ze de bal.Daar heb ik geen moeit mee, maar dat is weinig, om te testen moet je mischien toch vaker geven.
Ik vind vers in kleine verpakkingen gewoon zo duur vandaar dat ik aan het kijken ben naar een brok.
[quote="oebaya"]
[quote="sylvia"]
[quote="balupa"]
[/quote]

[/quote]
En hoe weet je nu dat je honden niet aan de schijt gaan van een brok? Door ze die brok te geven, maar als je dat vlak voor je vakantie doet, dan kon je er nog wel eens niet uit zijn tegen dat je echt vertrekt. Geef je ze nu door het jaar toch brokken erbij, dan weet je zeker, dat er geen problemen zijn. Want Nutro is misschien bij jou in de buurt overal te krijgen (erg goede vertegenwoordiger zeker in die regio), hier niet en dan praat ik over omgeving Maastricht. En in België hoef ik er hier in de omgeving al helemaal niet naar te gaan lopen zoeken.
gr.
Nicolette
[/quote]Nou, dit zie ik dus nog steeds niet... waarom zou je dat doen? Een vershond heeft gewoon supersterkte darmen en kan over het algemeen super makkelijk een weekje of wat op brokken. Je test 1 keer uit (niet gedurende je vakantie) van welke brokken je hond niet aan de slinger gaat (Farmfood, Canex, Biofood, California Natural, Innova, etc.). Zet je hem 1 week voordat je op vakantie gaat op brokken en klaar is Kees.
[quote="oebaya"]
[quote="sylvia"]
[quote="balupa"]
[/quote]

[/quote]
gr.
Nicolette
[/quote]
Nicolette,het is ook niet gezegd dat jou honden het op Nutro ook goed doen,en ik neem aan dat jij ook wel weet welke brok jou honden verdragen ,waar ze niet van aan de schijt gaan,tenslotte heb jij altijd brokken gevoerd en ik nooit ,en ik weet ok dat ik sommige brokken niet moet geven en dat nutro wel goed valt.
Kijk dat je ze eens een probeer zakje geeft om te kijken welke brok het best bij ze past,waar ze dus probleemloos op over schakelen,wil niet zeggen dat je dit bewerkstelligd door ze het hele jaar wekelijks brokken te geven.als je je hond iedere week over kan zetten lukt dit ook enkele malen per jaar als je op vakantie wilt.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 16 feb 2004, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom maken jullie je zo druk over een hond die aan de schijt is? Hebben jullie daar nooit last van dan? Als ik een avond broodje shoarma heb gegeten, heb ik de volgende dag ook last van van alles en nog wat.....
Sommige mensen doen een beetje panisch over diarree en volgens mij is dat niet nodig.
Stel.... je voert je hond het hele jaar door vers en dan ga je op vakantie en schakel je over naar brokken. Laat hij dan één dag aan de dunne zijn, so what!
ze gaan bij mij iedere vakantie 2 weken naar het pension.
de brokken die ze daar geven staan mij niet aan dus... ik geef ze 2 dagen voordat ik wegga...biofood brokken.
die gaan ook mee naar het pension.
des te leuker om weer thuis te komen...en dan weer 11 1/2 maand alleen maar vlees te krijgen whahaaa
en ze raken er niet van aan de diarree hoor van de omschakeling....
[quote="yalla"]
Waarom maken jullie je zo druk over een hond die aan de schijt is? Hebben jullie daar nooit last van dan? Als ik een avond broodje shoarma heb gegeten, heb ik de volgende dag ook last van van alles en nog wat.....
Sommige mensen doen een beetje panisch over diarree en volgens mij is dat niet nodig.
Stel.... je voert je hond het hele jaar door vers en dan ga je op vakantie en schakel je over naar brokken. Laat hij dan één dag aan de dunne zijn, so what!
[/quote] ;D ;D. Hihihi. Je hebt wel gelijk! Een avond patat of kaasfondue enne...... Nah, dat willen jullie niet weten :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door