Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
Rami schreef: Dag Lizzy en Wendy,

Het komt dus inderdaad vaker voor, goed van jou Lizzy dat dit je te binnen schoot en goed van jou Wendy om ook even te reageren.
Ik denk dat ik maar gewoon stop met kip geven, een hond met diaree is ook niks. Daarbij ben ik zo blij dat het goed met Balou gaat. Als ik terugkijk naar hoe het was voor dat ik een compleet vers voer gaf: stinkende vacht, zwarte huid, altijd jeuk, altijd aan de Prednison. Het enige wat hij nu krijgt is Pollen extra veterinair van Puur Natuur (onderhoudsdosis) en ik heb een hele goede stofzuiger, met HPA-filter, gekocht. En ik zag het somber in hoor, huisstofmijt-allergie is toch 'levenslang'. (En Lizzy, dankzij jouw inititatief heb ik zo veel opgestoken over natuurlijke remedies en rauwe voeding dat het nu zo goed met hem gaat. Een bedankje is wel op zijn plaats dus: BEDANKT! ;-))
Graag gedaan! Ik ben heel erg blij dat we hebben kunnen helpen en helemaal dat het zo lekker gaat met hem, zonder troep. Heerlijk!
Van de week krijg ik weer een voorraadje Carnibest via mijn zus (heb zelf geen vervoer dus is altijd wat 'geregel') maar neem aan dat Balou daar geen last van krijgt, had hij immers voorheen ook niet. (Maar ik houd jullie wel op de hoogte.)
Ik ga er vanuit dat hij dit voer gewoon prima blijft kunnen verteren en dat er niks aan de hand is. Het zou mij tenminste bevreemden als hij er ineens niet mee tegen zou kunnen.
Daarbij kan ik toch die twee dagen dat ik zelf samenstel gewoon sardines, vuile pens, groentemix met bijv. riblap of lam geven?
Oh absoluut! Ook zonder kip kun je prima zelf samenstellen! Trouwens, je zou ook parelhoen, eend, konijn met bot kunnen proberen. Misschien dat hij daar beter tegen kan. En je zou ook een keer voorzichtig lamsribben kunnen proberen.
Ik vind dat zelf 'knutselen' namelijk best leuk en ik zie ook dat Balou het zeer op prijs stelt. En daar doe ik het voor; ik heb, als vegetariër, heel wat moeten overwinnen toen ik overstapte op compleet versvoer en die stukken rauwe vlees en vis wennen, om eerlijk te zijn, maar moeizaam ;-)
Groeten,
Rami
Ja, het IS ook heel leuk! Heerlijk he, als je je hond zo ziet genieten! En als vegetatier weet ik trouwens ook precies wat je bedoelt..!
Groetjes, Lizzy
Door Rami
Bedankt Wendy en Lizzy voor de suggesties en tips voor de zelf-samenstel-maaltijden. Ik laat de kip voortaan gewoon maar links liggen!

En Lizzy, het blijft toch wel gek om juist als vegetariër zoveel met vlees te maken te hebben. Maar ja, eigens schuld, dikke bult, dan hadden we maar geen carnivoren in huis moeten halen ;-)

Nogmaals dank en groeten,
Rami
Door Ivonne
om de boel nog verwarrender te maken: ligt het niet aan de Rodi? In die periode is de "intolerantie" voor kip toch ook begonnen (of misschien wel beter gezegd de intolerantie voor Rodi?)
Door Lizzy
[quote="Rami"]
Bedankt Wendy en Lizzy voor de suggesties en tips voor de zelf-samenstel-maaltijden. Ik laat de kip voortaan gewoon maar links liggen!

En Lizzy, het blijft toch wel gek om juist als vegetariër zoveel met vlees te maken te hebben. Maar ja, eigens schuld, dikke bult, dan hadden we maar geen carnivoren in huis moeten halen ;-)

Nogmaals dank en groeten,
Rami

[/quote]

Nee, hadden we maar een konijn moeten nemen ;D. Die zijn ook heel leuk ;D!
Door Rami
Ivonne, ik geef Rodi al een hele tijd, afgewisseld met Bibi en Carnibest en op geen van de drie merken reageerde Balou ooit met diaree. Omdat ik afhankelijk ben van 'anderen' (heb geen eigen vervoer en ook geen rijbewijs...) is dat voeren van verschillende merken zo gegroeid. Dat ik de laatste 2 à 3 weken alleen Rodi als compleet voer heb gegeven komt omdat ik met een vriendin mee kon naar de Makro en ik op haar pasje een voorraadje heb kunnen inslaan. Het is wel zo dat die diaree ongeveer even lang 'speelt'...
Maar jij denkt dus dat het de combinatie kip-maaltijd / Rodi-maaltijd is? Om het zeker te weten zou ik dus eigenlijk moeten kijken wat de combinatie kip-maaltijd / Carnibest-maaltijd oplevert... Is niet zo heel veel moeite natuurlijk, zal ik dat dan nog maar eens proberen, voor de zekerheid?

Enne Lizzy, konijnen zijn inderdaad leuk, daarom eten we ze toch ook niet ;-)

Groeten,
Rami
Door Ivonne
[quote="Rami"]
Ivonne, ik geef Rodi al een hele tijd, afgewisseld met Bibi en Carnibest en op geen van de drie merken reageerde Balou ooit met diaree. Omdat ik afhankelijk ben van 'anderen' (heb geen eigen vervoer en ook geen rijbewijs...) is dat voeren van verschillende merken zo gegroeid. Dat ik de laatste 2 à 3 weken alleen Rodi als compleet voer heb gegeven komt omdat ik met een vriendin mee kon naar de Makro en ik op haar pasje een voorraadje heb kunnen inslaan. Het is wel zo dat die diaree ongeveer even lang 'speelt'...
Maar jij denkt dus dat het de combinatie kip-maaltijd / Rodi-maaltijd is? Om het zeker te weten zou ik dus eigenlijk moeten kijken wat de combinatie kip-maaltijd / Carnibest-maaltijd oplevert... Is niet zo heel veel moeite natuurlijk, zal ik dat dan nog maar eens proberen, voor de zekerheid?

Enne Lizzy, konijnen zijn inderdaad leuk, daarom eten we ze toch ook niet ;-)

Groeten,
Rami

[/quote]

ja, zou ik zeker even uitproberen juist omdat het probleem begonnen is in de periode dat je met name Rodi hebt moeten voeren...
Door Nelly
Waar ik ook aan moest denken, mede door het verhaal van Wendy, dat het misschien niet aan het kippenBOT ligt, maar aan het kippenVLEES, dat ze als ze daar in verhouding meer van krijgen dan normaal, niet goed tegen kunnen. Ook doordat één van beiden, sorry, weet ff niet meer wie, zei dat de hond de kantenklare kiprijst ook niet erg enthousiast at. Dat kan vaak al een indicatie zijn dat het "niet goed valt" om het zo maar te zeggen.
Gr. Nelly.
Door casangio
Naar aanleiding van het kipbericht het volgende.

Mijn honden hebben een jaar lang kip gekregen. Plotseling begonnen ze met krabben. We hebben toen de kip een hele tijd weg gelaten uit hun menu en het ging over. Als ik nu soms weer eens wat kip geef, omdat ik vind dat kip een goede botleverancier is, gaan ze weer zitten krabben. Hun huid ziet er picobello uit. Ik geef nog alleen maar af en toe kip voor de afwisseling, maar na het eten ervan gaan ze toch weer een tijdje krabben. Het maakt nu niet uit of het gewone kippen zijn of biologische, krabben doen ze toch. We hebben het allebei uitgeprobeerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door