Rami schreef: Dag Lizzy en Wendy,Graag gedaan! Ik ben heel erg blij dat we hebben kunnen helpen en helemaal dat het zo lekker gaat met hem, zonder troep. Heerlijk!
Het komt dus inderdaad vaker voor, goed van jou Lizzy dat dit je te binnen schoot en goed van jou Wendy om ook even te reageren.
Ik denk dat ik maar gewoon stop met kip geven, een hond met diaree is ook niks. Daarbij ben ik zo blij dat het goed met Balou gaat. Als ik terugkijk naar hoe het was voor dat ik een compleet vers voer gaf: stinkende vacht, zwarte huid, altijd jeuk, altijd aan de Prednison. Het enige wat hij nu krijgt is Pollen extra veterinair van Puur Natuur (onderhoudsdosis) en ik heb een hele goede stofzuiger, met HPA-filter, gekocht. En ik zag het somber in hoor, huisstofmijt-allergie is toch 'levenslang'. (En Lizzy, dankzij jouw inititatief heb ik zo veel opgestoken over natuurlijke remedies en rauwe voeding dat het nu zo goed met hem gaat. Een bedankje is wel op zijn plaats dus: BEDANKT! ;-))
Van de week krijg ik weer een voorraadje Carnibest via mijn zus (heb zelf geen vervoer dus is altijd wat 'geregel') maar neem aan dat Balou daar geen last van krijgt, had hij immers voorheen ook niet. (Maar ik houd jullie wel op de hoogte.)Ik ga er vanuit dat hij dit voer gewoon prima blijft kunnen verteren en dat er niks aan de hand is. Het zou mij tenminste bevreemden als hij er ineens niet mee tegen zou kunnen.
Daarbij kan ik toch die twee dagen dat ik zelf samenstel gewoon sardines, vuile pens, groentemix met bijv. riblap of lam geven?Oh absoluut! Ook zonder kip kun je prima zelf samenstellen! Trouwens, je zou ook parelhoen, eend, konijn met bot kunnen proberen. Misschien dat hij daar beter tegen kan. En je zou ook een keer voorzichtig lamsribben kunnen proberen.
Ik vind dat zelf 'knutselen' namelijk best leuk en ik zie ook dat Balou het zeer op prijs stelt. En daar doe ik het voor; ik heb, als vegetariër, heel wat moeten overwinnen toen ik overstapte op compleet versvoer en die stukken rauwe vlees en vis wennen, om eerlijk te zijn, maar moeizaam ;-)Ja, het IS ook heel leuk! Heerlijk he, als je je hond zo ziet genieten! En als vegetatier weet ik trouwens ook precies wat je bedoelt..!
Groeten,
Rami
Groetjes, Lizzy