4% is vast wat weinig voor een jonge energieke hond. Ik zou minstens op 5% beginnen. Maar kijk of hij dan te slank of te dik wordt. Voeren op het oog.
Je mag elke dag 1 diersoort voeren maar je mag ook andere geven. Wat je het gemakkelijkst vind. Let ook op de grootte van de rollen. Je kan die na een paar uurtjes buiten de vriezer door snijden en terug invriezen maar als je ze vb op 2 dagen op kan werken kan je ook perfect 2 dagen na elkaar hetzelfde geven.
Smuldier is geen erg goed merk maar als je enkel de pens 1x per week voert, is dat misschien wel te doen. Let wel op of er in de andere smaken ook pens zit, dat je niet te veel voert.
Je variatie is wel heel summier, ik zou meer afwisselen. Aangeraden wordt 4 diersoorten plus vis.
Verder zou ik de versies zonder rijst geven, rijst heeft je hond niet nodig.
Bandit en Tinlo Barfmenu zijn prima merken. Wel in de gaten houden of hij op Tinlo goed kan poepen, dat bevat vrij veel bot en kan dus te harde drollen geven.
Brokjes zou ik idd achterwege laten.
Wanneer geef je hem het laatst eten? En wanneer wandelt of speelt hij nog?
Je zou vb de laatste maaltijd iets groter kunnen maken en die zeker na de laatste echt wandeling, vlak voor het slapen geven.
Ook kan je een gedroogde kauwsnack meenemen naar bed en die rond 4u hem toestoppen. Al kan het zijn dat je daarmee ongewenst gedrag induceerd, daar ben ik niet zo in thuis...