Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Peet
Wat Beau erg hielp bij een (vlooien-) allergie was de plekken dik insmeren met Aloe Vera Gel.
Hij had in 10 seconden (!) zijn halve schouder kaalgeknaagd :o....Aloe erop...en meteen was de jeuk weg. Hij keek me ook erg opgelucht aan! 2x per dag herhalen en twee weken later was zijn vacht weer helemaal hersteld.
Peet
Door Audrey
Nou vlooien heeft hij absoluut niet. Omdat hij al zo'n jeuk heeft krijgt hij iedere 4 weken een anti-vlooienmiddel. Ik ga vandaag contact opnemen met een man dicht bij mij in de buurt. Hij kan Carnibest voor me meebrengen. Na overleg met diverse mensen en mijn dierenarts ga ik het proberen. Zij kennen mijn hond en zijn verschrikkelijke jeuk en vinden ook allemaal dat ik het moet proberen, niet geschoten is altijd mis.

Van een vriendin kreeg ik nog een ander merk vers vlees door dat te verkrijgen is in Veldhoven, ben echter nu weer even de naam kwijt. Volgens mij heette het KOVI. is dit merk bij één van jullie bekend? En zo ja, is dat wat.
Door Nelly
Hoi Audry!
Kivo is idd kip en zeker niet kompleet. Maar om ff terug te komen op je vraag: mijn hond Ashley was 1.5 jaar geleden juist kaal DOOR de prednison. Hij kreeg nl. pijnstillers voor z'n spondylose waar prednison in zit. ( Ik wist dat niet!!!) Verder was hij sloom, kon amper nog op z'n benen staan en ik was bang dat hij het eind van het jaar (2002) niet zou halen. Op 9 feb. 2003 (zal 't nooit vergeten) ben ik begonnen met vers vlees geven. Eerst een dag of 10 Fyto cq Kruidenmix om z'n maag en darmen te reinigen. Daarna bibi, alle varieteiten. Geen problemen gehad. En nu? Nu heb ik een levendige jonge speelse hond met een schitterende vacht en glanzende blije ogen! :D Deze hond wordt in juni wel al 11 jaar!!! 8)
Door Audrey
Ik begin lichtelijk in de war te raken van alle informatie die ik krijg. Het beste voer uitzoeken is een stuk moeilijker dan ik dacht. Er zijn gigantisch veel verschillende soorten en bijbehorende prijzen. Of de link goedkoper = slechter ook klopt daar heb ik geen idee van. Heb van een vriendin een paar kilo KIVO gekregen om te proberen. Gezien jullie reacties zal ik dit waarschijnlijk niet blijven voeren. Het ziet er overigens helemaal niet uit als vers vlees. Ik had het idee dat er wat meer stukken in zouden zitten (beetje zoals blikvoer) nou dat had ik dus mooi mis. Het ruikt overigens niet vies en ziet er licht van kleur uit (dat zou betekenen dat er niet veel orgaanvlees is zit volgens een berichtje elders op deze site). Oftewel ik ben op en top in verwarring, denk dat ik Paul Barte nog maar even ga contacten over carnibest.

Enkele praktische dingen die om de hoek komen kijken zijn hoe je het vlees het beste kunt ontdooien (in of buiten de koelkast) en hoe je het bewaart (in of buiten de koelkast). Ik doe 1,5 dag met 1 kilo voer en als ik carnibest ga voeren worden dit zelfs 2 dagen. Ik ontdooi het voer nu buiten de koelkast en daarna bewaar ik het in een glazen bak in de koelkast. Het voeren is een stuk lastiger dan een bak brokken geven, maar de beloning is er ook naar. Mijn hond is altijd al een matige eter geweest, maar nu kan hij niet wachten tot hij gevoerd wordt. Het is dus voor hem wel jammer dat hij van 3 naar 2 voedermomenten van de dag gaat (als ik 600 - 800 gr voeding over 3x moet verdelen heeft hij wel erg weinig voer in zijn bak, vandaar dat ik naar 2 keer voeren wil, hij eet alles nu toch wel op).

Heeft er trouwens nog iemand een idee of ik nog vitaminen o.i.d. bij zijn voer moet doen. Ik lees op deze site veel van mensen die allerlei vitaminen, poedertjes, zeewier en ander dingen bijvoeren, dit zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn als je een compleet voer geeft?

Kortom ik blijf het spannend vinden, maar wil er zeker wel mee door gaan.
Door Lupa
bij de blokker hebze speciaal kake tubware(met een blauwe dekesel) daar past precies 1 kilo carnibest.
Ik doe het vlees de avond er voor uit de vriezer(buiten de koelkast) en de volgende ochtend is het ontdooid, daarna bewaar ik het in de kolekast, en een half uur voor dat ze gaan eten haal ik eruit wat ik nodig heb.

even voor de leuk, wat in blik zit is geen echte vlees, dat zijn meestal vervangingen.

bibi bv zit wat grofferuit dan carnibest, het hangt volgens mee aan wat voor soort maalmachiene ze hebben.

Ik doe geen extra vit. wat ik wel doe is af en toe borage olie en knof.
Laatst gewijzigd door Lupa op zo 07 mar 2004, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Hoi Audrey, ik geef inderdaad dingen als zeewier enzo aan mijn honden. Maar, ik maak het eten voor mijn honden zelf. Ik denk dat je kunt zeggen dat de mensen die een versvlees geven niets of niet veel toevoegen. Ik zou ook zeker beginnen met niks toe te voegen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door