- zo 07 mar 2004, 10:10
Ik begin lichtelijk in de war te raken van alle informatie die ik krijg. Het beste voer uitzoeken is een stuk moeilijker dan ik dacht. Er zijn gigantisch veel verschillende soorten en bijbehorende prijzen. Of de link goedkoper = slechter ook klopt daar heb ik geen idee van. Heb van een vriendin een paar kilo KIVO gekregen om te proberen. Gezien jullie reacties zal ik dit waarschijnlijk niet blijven voeren. Het ziet er overigens helemaal niet uit als vers vlees. Ik had het idee dat er wat meer stukken in zouden zitten (beetje zoals blikvoer) nou dat had ik dus mooi mis. Het ruikt overigens niet vies en ziet er licht van kleur uit (dat zou betekenen dat er niet veel orgaanvlees is zit volgens een berichtje elders op deze site). Oftewel ik ben op en top in verwarring, denk dat ik Paul Barte nog maar even ga contacten over carnibest.
Enkele praktische dingen die om de hoek komen kijken zijn hoe je het vlees het beste kunt ontdooien (in of buiten de koelkast) en hoe je het bewaart (in of buiten de koelkast). Ik doe 1,5 dag met 1 kilo voer en als ik carnibest ga voeren worden dit zelfs 2 dagen. Ik ontdooi het voer nu buiten de koelkast en daarna bewaar ik het in een glazen bak in de koelkast. Het voeren is een stuk lastiger dan een bak brokken geven, maar de beloning is er ook naar. Mijn hond is altijd al een matige eter geweest, maar nu kan hij niet wachten tot hij gevoerd wordt. Het is dus voor hem wel jammer dat hij van 3 naar 2 voedermomenten van de dag gaat (als ik 600 - 800 gr voeding over 3x moet verdelen heeft hij wel erg weinig voer in zijn bak, vandaar dat ik naar 2 keer voeren wil, hij eet alles nu toch wel op).
Heeft er trouwens nog iemand een idee of ik nog vitaminen o.i.d. bij zijn voer moet doen. Ik lees op deze site veel van mensen die allerlei vitaminen, poedertjes, zeewier en ander dingen bijvoeren, dit zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn als je een compleet voer geeft?
Kortom ik blijf het spannend vinden, maar wil er zeker wel mee door gaan.