smntha_ schreef: ↑di 24 sep 2024, 20:15
Ja is echt nog iniemienie haha ik heb geen idee of hij nog veel groter gaat worden.
Hoeveel zou ik hem dan moeten geven?
Het liefst gebruik ik er ook brok bij omdat hij mee gaat op vakanties naar het buiten land. Maar ik las ergens dat gestoomd vlees dan ook kon?
Ik eet in de vakanties vooral pizza, patat, stokbrood met "gore dingen". Maar daarom eet ik ook niet het hele jaar door meuk, omdat ik dat in de vakantie wel doe.... Dus die logica zie ik niet zo? Als je op vakantie gaat, geef je hem een paar dagen daarvoor al de brok of blik of gestoomd vlees. Dan heb je de overgang hier bij je thuis en kun je zorgeloos op vakantie.
Ik zou beginnen met 8% van het lichaamsgewicht en dat is 120 gram. Wordt hij ge mager, ga je naar 9 of 10%. Dat is tussen de 135 en 150 gram. Je kunt daarvoor de barf rekenhulp gebruiken (of het natuurlijk zo uitrekenen).
https://www.barfplaats.nl/rekenhulp/'
Je ziet wel voorbij komen dat volwassen honden 2% van het lichaamsgewicht eten. Dat gaat met een Chi (als het goed is) nooit gebeuren, dat is veel te weinig. Voor zulke kleine hondjes moet je bij een volwassen leeftijd nog steeds wel aan rond de 5% van het lichaamsgewicht denken.