Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door smntha_
Hallo allemaal,
Aantal jaar geleden heb ik KVV gevoerd aan mijn bully’s
Nu sinds kort een chihuahua pup van 5 maanden en 1,5 kilo heel wat anders en ik weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen.
In de tussen tijd zijn er meerdere merken bij gekomen en is het kwaliteit vermindert.
Wie kan mij helpen? Welk merk kan ik het beste voor mijn pup kopen om te beginnen.
Door Lizzy
Ohhwww, wat een mini :smitten:

Mijn vriendin heeft ook een Chi. Twee zelfs, een reu en een teef en het teefje is ook zo'n kleintje. Ze voert KVV van Bandit, Barf Menu, Tammenga, KB Raw, Kivo en Alroda. De worstjes van Alroda vindt ze het makkelijkst in gebruik (250 gram). Maar, het is toch belangrijk om ook merken af te wisselen. Ze laat de grotere worsten dusdanig ontdooien dat ze nog echt hard en bevroren zijn maar wel door te snijden zijn met een stevig (dik) mes. Ze snijdt dan kleinere porties en gooit die weer terug in de vriezer. Ze snijdt porties voor 2 dagen KVV. In de koelkast kun je dat ook makkelijk 2 dagen bewaren.

Qua merken KVV vind ik het een goede keuze.
Door smntha_
Ja is echt nog iniemienie haha ik heb geen idee of hij nog veel groter gaat worden.
Hoeveel zou ik hem dan moeten geven?
Het liefst gebruik ik er ook brok bij omdat hij mee gaat op vakanties naar het buiten land. Maar ik las ergens dat gestoomd vlees dan ook kon?
Door Lizzy
smntha_ schreef: di 24 sep 2024, 20:15 Ja is echt nog iniemienie haha ik heb geen idee of hij nog veel groter gaat worden.
Hoeveel zou ik hem dan moeten geven?
Het liefst gebruik ik er ook brok bij omdat hij mee gaat op vakanties naar het buiten land. Maar ik las ergens dat gestoomd vlees dan ook kon?
Ik eet in de vakanties vooral pizza, patat, stokbrood met "gore dingen". Maar daarom eet ik ook niet het hele jaar door meuk, omdat ik dat in de vakantie wel doe.... Dus die logica zie ik niet zo? Als je op vakantie gaat, geef je hem een paar dagen daarvoor al de brok of blik of gestoomd vlees. Dan heb je de overgang hier bij je thuis en kun je zorgeloos op vakantie.

Ik zou beginnen met 8% van het lichaamsgewicht en dat is 120 gram. Wordt hij ge mager, ga je naar 9 of 10%. Dat is tussen de 135 en 150 gram. Je kunt daarvoor de barf rekenhulp gebruiken (of het natuurlijk zo uitrekenen).

https://www.barfplaats.nl/rekenhulp/'

Je ziet wel voorbij komen dat volwassen honden 2% van het lichaamsgewicht eten. Dat gaat met een Chi (als het goed is) nooit gebeuren, dat is veel te weinig. Voor zulke kleine hondjes moet je bij een volwassen leeftijd nog steeds wel aan rond de 5% van het lichaamsgewicht denken.
Door smntha_
Bedankt voor je reactie.
Het is enkel een vraag hoe ik dat
Op vakanties kan oplossen of brok of gestoomd vlees.

Oké duidelijk, ik ben vanochtend begonnen met een bakje van 50 gr dit heeft een uur geduurd voor dat hij het op had waarbij ik hem ook nog moest helpen ik merk dat hij het lastig vind om zelf kleine stukjes er uit te halen.
Betreft vis geven voorheen gaven we aan de Bully’s een volledige sardien of zalm, dit zal voor hem te veel zijn? Of zal dit wel gewoon kunnen.
En hoeveel % groente zal hij er bij mogen hebben in de week.
Door Lizzy
smntha_ schreef: do 26 sep 2024, 09:17 Bedankt voor je reactie.
Het is enkel een vraag hoe ik dat
Op vakanties kan oplossen of brok of gestoomd vlees.
En misschien niet duidelijk maar ik zeg daarop dat je je hondje niet het hele jaar brok hoeft te geven omdat je hem dat in de vakantie wilt geven. Ik bedoelde er verder niks mee :)
Oké duidelijk, ik ben vanochtend begonnen met een bakje van 50 gr dit heeft een uur geduurd voor dat hij het op had waarbij ik hem ook nog moest helpen ik merk dat hij het lastig vind om zelf kleine stukjes er uit te halen.
Betreft vis geven voorheen gaven we aan de Bully’s een volledige sardien of zalm, dit zal voor hem te veel zijn? Of zal dit wel gewoon kunnen.
En hoeveel % groente zal hij er bij mogen hebben in de week.
Ik den dat een hele vis wel teveel is. Wat erg goed is is wilde zalm. Daar zit veel vitamine D in, omega 3 vetzuren en de meeste honden vinden dat lekker. Dit koop je bij de AH of Jumbo in de vriezer. Als het nog flink bevroren is kun je daar een stukje afsnijden en de rest terug doen in de vriezer. Je kunt daarvan 2 keer per week bijv. 2 x 20 gram (of 30 gram, komt niet zo krap) van geven. Je kunt ook eens kijken bij je visboer of ze rauwe verse ansjovisjes verkopen. Daar kun je er ook 1 van per week geven, die zijn mooi klein.

Ergens tussen de 80 en 120 gram per week aan groenten is mooi
Door smntha_
Dankjewel voor de reacties! Een stuk duidelijker al.

Zijn er nog andere dingen waar ik rekenschap mee moet houden zodat hij genoeg voedingstoffen / vitamines binnen krijgt?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door