"welke KVV merk is nou goed?"
Vorig jaar hebben wij onze Witte herder moeten laten inslapen en wij voerden hem al KVV vanaf pups af aan.
Wat ik nu lees op het forum had onze hond anders/beter gevoerd kunnen (en moeten) worden , dit is te éénzijdig geweest.
Nu krijgen wij aankomende donderdag onze Oud duitse herder pup en om weer in te lezen in BARF/KVV ben ik weer op het forum terecht gekomen.
Nu wil ik onze pup (uiteraard) opnieuw op KVV zetten en later deels of helemaal overschakelen naar BARF (BARF is voor nu nog geen optie).
Zo'n 12 jaar geleden, toen wij onze witte herder kregen wat er A: niet zo veel keus en B: Volgens mij niet zo veel informatie als nu. Met andere woorden, Ralph is de weg een beetje kwijt

Ik heb gezocht in een aantal discussies en er wordt redelijk vaak gerefereerd naar een "goede KVV" in de discussie. Maar wat is een goede KVV, waar herken je die aan? Wat zijn de eigenschappen en verhoudingen.
Ik wilde eerst Kiezebrink mixen en/of Alaska gaan voeren. Alaska is redelijk aan de prijs, (althans wat ik zo zie in de webshops) en als ik een aantal discussies zo lees is het bij Kiezebrink niet geheel duidelijk wat de verhoudingen zijn waardoor er eventueel tekorten kunnen optreden.
Ik heb al wel gelezen dat je moet oppassen met het percentage bot wat er in zit. Te veel bot kan groeipijnen en harde ontlasting geven.
Wat mij is opgevallen, is dat sommige merken geen groente in het menu hebben. Hierdoor lijkt mij het risico aanwezig dat de hond niet genoeg vezels en vitamines binnen krijgt. Voeren jullie dit bij of is het ontbreken van groente niet erg?