Hallo,
Serra-do-Mar hondjes zijn ONZE hondjes

, oftewel 13 honden in de varieteit Newfoundlander of Pyrenese Berghond
Wij gaven onze honden ook altijd brokken, zeker met een groot aantal is het makkelijk, snel en goedkoop...
Tot een van onze honden vreselijke vacht en huidproblemen kreeg. Allerlei hypo-allergene voeders van de dierenarts gekregen, de één nog duurder dan de ander...

maar helpen ?? nee dus.
Er is toen (later door een andere dierenarts waar we meer vertrouwen in hadden) een allergietest gedaan en daar kwam oa uit een heftige allergie voor voedselmijten !!!!! Ik moet zeggen dat ik mijt in voer een heel vies idee vond, maar kon me er wel wat bij voorstellen in die stoffige brokkenzakken die al weken in een winkel staan....Aangeraden werd om de hond te behandelen met injecties tegen de allergie, zeer kostbaar en niet echt leuk. Maar de hond zag er niet uit, totaal geen vacht en heel stug, vies haar. Het bestellen van de injecties zou in ieder geval een maand duren en wij wilden er zowiezo even over nadenken. En in die tijd zijn we versvlees gaan voeren, want zo dacht ik: daar kunnen vast nog geen mijten inzitten....
Je wilt niet geloven wat er met de hond gebeurde.....
De jeuk werd minder, ze gooide haar vacht eraf en er kwam een kompleet nieuwe, zachte en schitterende nieuwe vacht voor in de plaats

De dierenarts herkende de hond amper. En de hond is veel gelukkiger, zonder jeuk, en zit lekker in haar vel.
Dit is een heel duidelijk geval van wat vers vlees kan doen, maar ik zie bijna bij al onze honden veranderingen en wij geven het nog maar 2 maanden !
Wij hadden ook honden die het "goed" deden op brokken, maar als je ze nu ziet !!! En ze springen tegenwoordig een meter de lucht in als ze hun bak zien en zelfs de reuen laten hun eten niet staan als er een loopse teef is....
Volgens mij reden genoeg om aan te nemen dat vlees heel wat beter voor een hond is dan die zogenaamde goede brokken van een goed merk....
groetjes
marit en alle 13 serra-do-mar hondjes !