Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Angelique
[quote="serradomar"]
Hallo,

Dan heb ik nog een andere vraag, want ik moet op deze manier aan 6 kilo groenten zien te komen.... :-\
Ik heb daar nog geen groenteboer of marktkraam voor gevonden dus heb geen idee of dit een probleem gaat worden want het lijkt mij best veel....
Kun je ook iets anders nemen ? Bestaan er ook groentenmizen kant en klaar en wat kosten die ? Want als ik dit allemaal aan groenten vers bij de Super moet kopen wordt het flink prijzig vrees ik... ???
Kun je geen blik of pot groenten gebruiken ?????

groetjes
marit

[/quote]

Misschienheb je de ruimte om een groentetuintje aan te leggen?
Door Angelique
[quote="amoureux de Labrador"]
Hallo Hondenliefhebbers,

Rol hier voor het eerst binnen via iemand opgekregen.
1e vraag: wat is serra-do-mar hondjes?
2e vraag: wat is er mis met kant en klare brokken van een gerenomeerd merk, als je hond niet tegen vers vlees etc. etc kan?

Ben in het bezit van 2 labradors ( blond en zwart )
2jaar en 4 maanden. Groeien als kool, gezond als een vis. Die van 2 jaar weegt 28 kilo (teefje) en die van 4 maanden bijna 16 kilo.

Ik heb niet het idee dat ze vers vlees missen, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.

Graag een reactie! Wel eerlijk graag.

Groetjes Rob
[/quote]

Brokken zijn doodgekookte meuk, gemaakt van de goedkoopste grondstoffen, de meest van de tijd voor minimaal 60% bestaande uit granen. En aangezien jouw hond, net als de mijne en alle andere rassen een carnivoor dus prooi/aaseter is en geen konijn is DAT er mis mee en dan maakt het niet uit wat voor merk het is.

Als je honden nog nooit vlees hebben gehad, zullen ze er ook niet om vragen. Wat je nooit gehad hebt, mis je namelijk ook niet. Daarbij kan een hond niet praten end us ook neit zeggen "baas ik zou wel eens een stukkie vlees lusten.....
Mocht je ooit besluiten je honden echt hondenvoer te geven dan zul je wel degelijk verschil merken.
Nu heb jij Labradors en ik heb ondertussen daarvan begrepen dat die een beetje een vreetcomplex hebben dus zullen die wel enthousiast staan te springen als ze der bakkie brokken krijgen, tenslotte is dat ook het enigste wat ze kennen wat die rammel in je maag doet ophouden.
Wanneer ik hier eens voor nood een bakje brokken voorschotel dan krijg ik de blik van "jaaa en waar blijft het eten?"

Maar goed, das slechts mijn mening.
Door serradomar
Hallo,

Serra-do-Mar hondjes zijn ONZE hondjes :D :D, oftewel 13 honden in de varieteit Newfoundlander of Pyrenese Berghond ;)

Wij gaven onze honden ook altijd brokken, zeker met een groot aantal is het makkelijk, snel en goedkoop...
Tot een van onze honden vreselijke vacht en huidproblemen kreeg. Allerlei hypo-allergene voeders van de dierenarts gekregen, de één nog duurder dan de ander... >:( maar helpen ?? nee dus.
Er is toen (later door een andere dierenarts waar we meer vertrouwen in hadden) een allergietest gedaan en daar kwam oa uit een heftige allergie voor voedselmijten !!!!! Ik moet zeggen dat ik mijt in voer een heel vies idee vond, maar kon me er wel wat bij voorstellen in die stoffige brokkenzakken die al weken in een winkel staan....Aangeraden werd om de hond te behandelen met injecties tegen de allergie, zeer kostbaar en niet echt leuk. Maar de hond zag er niet uit, totaal geen vacht en heel stug, vies haar. Het bestellen van de injecties zou in ieder geval een maand duren en wij wilden er zowiezo even over nadenken. En in die tijd zijn we versvlees gaan voeren, want zo dacht ik: daar kunnen vast nog geen mijten inzitten....
Je wilt niet geloven wat er met de hond gebeurde.....
De jeuk werd minder, ze gooide haar vacht eraf en er kwam een kompleet nieuwe, zachte en schitterende nieuwe vacht voor in de plaats :) :)
De dierenarts herkende de hond amper. En de hond is veel gelukkiger, zonder jeuk, en zit lekker in haar vel.

Dit is een heel duidelijk geval van wat vers vlees kan doen, maar ik zie bijna bij al onze honden veranderingen en wij geven het nog maar 2 maanden !

Wij hadden ook honden die het "goed" deden op brokken, maar als je ze nu ziet !!! En ze springen tegenwoordig een meter de lucht in als ze hun bak zien en zelfs de reuen laten hun eten niet staan als er een loopse teef is....
Volgens mij reden genoeg om aan te nemen dat vlees heel wat beter voor een hond is dan die zogenaamde goede brokken van een goed merk....

groetjes
marit en alle 13 serra-do-mar hondjes !
Door serradomar
overbodig te vermelden dat de allergie-injecties dus zijn afbesteld en overbodig waren !!!
Het verse vlees was voldoende om de hond een totaal nieuw en gezond leven te geven....hadden we dat maar eerder geweten !!
Door serradomar
Misschienheb je de ruimte om een groentetuintje aan te leggen?
ja de ruimte wel, alleen lopen er nog meer reeën en konijnen en hazen hier rond dan honden ;) en volgens mij ben ik dan meer groente voor hun aan het verbouwen dan voor onze honden ;D
Door sylvia
serradomar schreef:

Misschienheb je de ruimte om een groentetuintje aan te leggen? ja de ruimte wel, alleen lopen er nog meer reeën en konijnen en hazen hier rond dan honden ;) en volgens mij ben ik dan meer groente voor hun aan het verbouwen dan voor onze honden ;D
:o :o :o dan zeker een groentetuin aanleggen,krijg je er gratis barf voer bij ;D ;D ;D
Door serradomar
sylvia schreef: :o :o :o dan zeker een groentetuin aanleggen,krijg je er gratis barf voer bij ;D ;D ;D
jaaaa, dat zeggen wij ook dagelijks tegen elkaar, ze zouden hier schitterend zelf kunnen barfen, reetje, fazantje, konijntje, duifje, waterrat, paarden van de buren ;D ;D maar wij zijn zelf ook vegetarisch en vinden dat dan weer zielig...dus kopen we het bij de slagerij.. :-\ ??? ::)
Door Red_Hunter

jaaaa, dat zeggen wij ook dagelijks tegen elkaar, ze zouden hier schitterend zelf kunnen barfen, reetje, fazantje, konijntje, duifje, waterrat, paarden van de buren ;D ;D maar wij zijn zelf ook vegetarisch en vinden dat dan weer zielig...dus kopen we het bij de slagerij.. :-\ ??? ::)

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door sylvia
serradomar schreef: jaaaa, dat zeggen wij ook dagelijks tegen elkaar, ze zouden hier schitterend zelf kunnen barfen, reetje, fazantje, konijntje, duifje, waterrat, paarden van de buren ;D ;D maar wij zijn zelf ook vegetarisch en vinden dat dan weer zielig...dus kopen we het bij de slagerij.. :-\ ??? ::)
Maar dan zou je juist blij moeten zijn met wildvang,die hebben gewoon geleefd volgens hun natuur,en komen op een voor een prooidier natuurlijke manier aan hun eind,opgegeten worden door een carnivoor ;D
Door K@rin
[quote="serradomar"]
overbodig te vermelden dat de allergie-injecties dus zijn afbesteld en overbodig waren !!!
Het verse vlees was voldoende om de hond een totaal nieuw en gezond leven te geven....hadden we dat maar eerder geweten !!
[/quote]

hihihihihi .
Je had het eerder kunnen weten ........ ;) ;D :P ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door