Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
[quote="barfje"]
Ik heb niet anders geweten dan dat omega 6 ook in vette vis zit?
http://www.medicinfo.nl/%7Be325c181-bd5 ... 22b211b%7D

Maar vis zou ik zelf ook absoluut geven. Het is wel ontzettend goed voor het immuunsysteem.

Lief aangeboden, maar als ik er zelf niet uitkom dan wil ik heel graag een beroep op je doen. Engels gaat me wel aardig af, alhoewel het nu erg technisch gaat worden. ???
Ik heb beloofd om het morgenvroeg door te mailen, zodat zij zich kan inleven op dit schema en daarop kan inkopen. Je wil niet weten hoe blij ze hiermee zal zijn.
Echt zo tof dit!

[/quote]

Compositie van normale visolie in procenten:

Omega 6:
Linoleic acid (LA) 1.90
Dihomo-gamma-linolenic acid (DGLA) 0.10
Arachidonic acid (AA) 1.06

Omega 3:
Eicosapentaenoic acid (EPA) 19.15
Docosapentaenoic acid (DPA) 2.25
Docosahexaenoic acid (DHA) 12.04

Zoals je ziet is de LA en GLA en AA te verwaarlozen, in visolie. Visolie geef je voo de EPA en DPA en deze twee hebben een gunstige werking op de nieren.

Hier staat duidelijk uitgelegd hoe het zit: http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ht.3i.html

Dus, vette vis en visolie moeten ze zeker wel geven en is echt niet vergelijkbaar met plantaardige olieen, die een bron zijn voor omega 6 vetzuren (behalve olijfolie - olijfolie bevat veel minder omega 6 vetzuur als andere plantaardige olieen en bevat daar-in-tegen weer veel omega 9 vetzuren. Deze hebben geen nadelig effect op de nieren, zoals omega 6 dat wel heeft).

Mocht je hulp nodig hebben met de Engelse vertaling: geef maar een gil!
Door dogsunlimited
Hehe, moest vanochtend vroeg eerst vlees inkopen bij het ICR. Dat is een echte aanrader, wat een superkwaliteit barfvlees kun je er kopen voor betrekkelijk weinig geld.

Heb me gisteravond en vanmiddag gestort op de vertaling met al jouw toevoegingen van de laatste reacties erbij en is nu eindelijk per mail weg richting Griekenland. Ik hoop echt dat ze doorzet en de stap durft te wagen. Ze heeft al een raw feeders boek aangeschaft, weet alleen niet van wie. Het is een voor mij niet bekend iemand, eerlijk gezegd.

Ik ga nu eindelijk echt met de honden op pad. Heb ze schromelijk verwaarloosd vandaag. Als ik nog vragen heb, dan trek ik graag bij je aan de bel.
Ik waardeer je hulp ontzettend!
Door dogsunlimited
Als het goed is, gaan ze na de vakantie beide honden overzetten op rauw. Ik heb jouw schema doorgegeven en nog wat aanvulsels mbt de switch etc. Dan heeft ze haar eigen boek nog om door te lezen en op zoek te gaan naar verkooppunten.
En raad is wat! De vriendin is ook een erkend Golden-fokker en heeft op dit moment 21 puppies van 3 weken oud. Van 1 nest zijn ze heel erg klein en tenger en ze vroeg raad over de beste manier om ze wat dikker te krijgen. Normaal zet een fokker ze op pap, maar daarmee vergroot je de kans op allergiën en spijsverteringsproblemen.
Ik heb ze aangeraden over te gaan op rauw voer als bijvoeding. Inmiddels zijn ze voorzien van info over puppymenu's die ik van andere fokkers heb 'gejat'.
En heb haar een aantal linken doorgegeven van fokkers waar ze advies aan kunnen vragen. Dus wie weet, wordt dit in de toekomst een fokker op uitsluitend rauw afspenen. Je weet maar nooit. ;D
Door Lizzy
[quote="barfje"]
Als het goed is, gaan ze na de vakantie beide honden overzetten op rauw. Ik heb jouw schema doorgegeven en nog wat aanvulsels mbt de switch etc. Dan heeft ze haar eigen boek nog om door te lezen en op zoek te gaan naar verkooppunten.
En raad is wat! De vriendin is ook een erkend Golden-fokker en heeft op dit moment 21 puppies van 3 weken oud. Van 1 nest zijn ze heel erg klein en tenger en ze vroeg raad over de beste manier om ze wat dikker te krijgen. Normaal zet een fokker ze op pap, maar daarmee vergroot je de kans op allergiën en spijsverteringsproblemen.
Ik heb ze aangeraden over te gaan op rauw voer als bijvoeding. Inmiddels zijn ze voorzien van info over puppymenu's die ik van andere fokkers heb 'gejat'.
En heb haar een aantal linken doorgegeven van fokkers waar ze advies aan kunnen vragen. Dus wie weet, wordt dit in de toekomst een fokker op uitsluitend rauw afspenen. Je weet maar nooit. ;D
[/quote]
Whooeeeehaaaaa, dat zou natuurlijk helemaaaaal geweldig zijn! Goed gedaan joh :D!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door