Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Onze allerliefste lompe drakige clown is vanmiddag ingeslapen. 9 jaar en 2 maanden oud… Kan het nog steeds niet bevatten :'(

Hij werd ouder de laatste tijd, krakkemikkig ook wel. Maar hij hobbelde nog wel gewoon mee met alles. Altijd vrolijk en blij.
Een paar weken geleden begon hij met niezen. Niet zo vaak, maar vaker dan anders. En binnen een paar weken ontwikkelde dat zich tot veel dik slijm uit 1 neusgat, en daardoor ook benauwdheid. Op aanraden van de dierenarts een slijmoplosser voor mensen geprobeerd en Novacam erbij, en dat leek eerst wel wat te helpen. Maar een paar dagen later kreeg hij ineens bloedneuzen, en de benauwdheid werd ook erger. Slapen ging alleen nog op zijn zij, als er “valse lucht” door zijn wang kon stromen…
Een snelgroeiende neustumor was het vonnis, al vergevorderd en niks aan te doen :-\
Dus de vreselijke beslissing genomen, en de afspraak gepland voor vanmiddag om hem te laten gaan…
Atz zou Atz niet zijn als hij niet een tweede dosis narcosemiddel nodig had om ècht te gaan slapen (hoe dan, hij was al zo ziek). Hij had net daarvoor nog een heel blik knakworstjes op, het allerlekkerste op de hele wereld.
Na de tweede dosis ging het wel snel, en is hij rustig ingeslapen.

Na het inslapen voelde de dierenarts nog aan Atz zijn buik (die het laatste jaar dikker geworden was, ondanks minder voeren) omdat Atz dat voorheen niet goed toeliet.
Hij zei dat daar ook zeker een grote tumor groeide, hij vermoedde in de milt, en dat die er waarschijnlijk al veel langer zat. Qua ademhaling dacht hij ook aan uitzaaiingen in de longen, en dus ook in zijn neus, die de druppel waren voor hem…

We zijn er kapot van. Het is onwerkelijk, leeg, en oorverdovend stil, na een paar weken gerochel en gesnurk 24 uur per dag :(
Bruun is ook van slag, die mist zijn stabiele grote vriend, hij kijkt op bij elk geluidje en gaat steeds alle kamers af…
Hij heeft Atz nog wel gezien en geroken na het inslapen, maar ik denk dat het niet zo is blijven hangen bij hem.

We hebben Atz vanmiddag nog naar het crematorium gebracht, en over een paar dagen komt hij weer naar huis. Dan kan hij in Juli mee naar Zweden, naar de plek waar hij het aller-gelukkigste hondje op aarde was. Daar hoort hij gewoon.

God wat ga ik die hond missen :'(
Rust zacht lieve Atziflatzi, tot ooit :-*
IMG_4557.jpeg
IMG_4557.jpeg (2.06 MiB) 347 keer bekeken
Oh nee toch. Lieve gekke Atz, met zijn gebruiksaanwijzing en onwijs lieve snoet.

Veel te jong nog om deze speciale jongen te moeten verliezen. Heel veel sterkte Kim, voor jullie alle vier en voor Bruun.
Neeeee! Ik schrik me wild, ook al had meneer_S een paar weken geleden al aangegeven dat het niet goed ging met Atz. :(

Atseflats, de stormram van 't Zweedse, de vleesgeworden 'geef hem een vinger (met een koekje erin) en hij neemt je hele hand (tot aan de elleboog)'. Zoveel hond, zoveel gemis. Tante Inga-Britta zal geschokt zijn :'(

Een dikke knuffel voor jou, meneer en de meiden, Kim. En voor Bruun natuurlijk. Het zal vreemd zijn om over een paar weken jullie tuin binnen te stappen en niet te worden platgewalst. Heel veel sterkte. :bigarmhug:
OMG, ik lees het nu pas, allemachtig :'( :'( :'( . Wat een drama :'( :'( :'( . Ik vind het zo zielig voor jullie, jullie lieve Atz :'( . Ik wens je ontzettend veel sterkte met het verlies van jullie schat :'( :-* :-* :-*. Zo onverwachts.... Echt vreselijk....
Wat een ontzettend verdrietig bericht. Ik schrok ervan. Je had wel ergens geschreven dat hij krakkemikkig werd, maar dit? Jeetje zeg, ik heb zo met jullie te doen.
Heel erg veel sterkte gewenst met dit enorme verlies. Een hele dikke knuffel voor de meiden ook en voor jou en meneer Kim.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door