Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
We doen er nog eentje. Nu over een hoofdkussen.

Ik ben een zijslaper en heb de laatste tijd veel last van mijn nek en spanningshoofdpijn. Loop bij de fysio, heb weer yoga opgepakt en de belangrijkste stress factor is geleidelijk aan steeds beter aan het gaan. Maar ik verdenk mijn hoofdkussen ook van een aandeel in het probleem.

Tegenwoordig zie je veel reclame voor cloudpilo. En ik zie dingen als koala. Is dat nou echt wat? Zo’n kussen kost al gauw 70 euro en dat vind ik best veel geld als het niets is.

Ik sta open voor tips en ervaringen!
Door hannabelgje
Ik ben ook een zijslaper en heb een kussen van ikea met memory foam. Ik vind het heerlijk slapen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door doranto
Ik wil altijd een kussen dat je op kunt schudden. Dan kan ik het vormen zoals ik wil. Ik heb een kussen bij mijn texels dekbed gekregen. Daar zitten volgens mij kleine bolletjes schapenwol in. Ik vind het een fijn kussen. Heb er ook ooit eentje met een kapok vulling gehad. Die vond ik ook fijn.
Door Kim_S
O jongens, dit kon mijn topic zijn ::)

Ik heb hier (en in Zweden) inmiddels al meerdere kussens liggen, en het is het allemaal net niet…
De rest van het bed is nieuw, dus dat zou ook niet het probleem moeten zijn.

Mijn laatste nieuwe kussen die toch wel goed lijkt te zijn, is een kussen van traagschuim waar je laagjes uit kunt halen om de hoogte aan te passen aan je wensen. Ik heb hem bij Jysk gekocht in Zweden, maar zie net dat ze deze in Nederland niet verkopen…
Misschien iets vergelijkbaars in een andere winkel?
Door Hylos
Ik heb laatst voor het eerst in mijn leven veel geld uitgegeven aan kussens. ;D
En wat zijn we er blij mee!!
Het is fijn materiaal en je kunt er vulling uithalen wat ideaal is want wij houden beide niet van hoge kussens.

Het gaat om deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/smartfoam-h ... DhEALw_wcB

En tsja, bij 2 stuks ben je dan iets meer dan 100 euro kwijt wat erg veel voelt voor een kussen.. maar je zit sowieso gauw op 20 euro en daar heb je doorgaans niet iets fijns voor. 😅
Door zurca
Mijn oude hoofdkussen was er eentje met kapok. Lekker om op een "hoopje te duwen" en dan "plof" lekker er in weg zakken :biggrin2:
Maar ik heb scoliose en daardoor altijd last van nek en schouders.
Een jaar of vier geleden ben ik naar beter bed gegaan, eigenlijk voor nieuwe kapok vulling, maar ben naar huis gegaan met een kussen. To-taal wat anders dan een "plofffkussen" maar nooit geen spijt van gehad.
Ik heb nu een m line kussen, pillow you. Kost een kapitaal maar ik heb inmiddels alweer een nieuwe gekocht want mijn nek en schouderklachten zijn zeer vermindert!
Via de site kan je nagaan welke kussen jouw "maat" is. Hou er ook rekening mee wat voor een matras je hebt. Als je een zacht matras hebt, zak je dieper weg en heb je een dunner kussen nodig. Ga ook, als je gaat testen in een winkel, op een matras met bedbodem liggen wat in de buurt komt met wat je thuis hebt.
In onze stacaravan heb ik er ook 1. Daar heb ik weleens de behoefte om te wisselen ::) Via mp kocht ik een tempur kussen , de sonata, ook erg fijn, net iets steviger dan de m line...Wat ik aan dat kussen fijn vind is de vorm, die schuif je beter in je nek ;)
Ohja, ik ben ook een zijslaper ;)
Succes, het is echt moeilijk om een goed hoofdkussen uit te zoeken.
Door - pien -
Ik heb de Rosenskärm van Ikea. Al járen. Heeft een hoge en lage kant dus je kunt kiezen.
Is stevig maar niet hard, ik nam 'm ook altijd mee op vakantie zo fijn vind ik 'm.
Voor 19,95 vond ik het prima om te proberen en ik ben inmiddels aan m'n tweede kussen bezig (in ruim 10 jaar).
Door zurca
Die heb ik ook gehad, van ikea, ik noemde 'm "the rock" ::) :P
(Die is al snel ergens in een kast belandt ::) )
Door Ronald
Ik was naar de beddenwinkel geweest op een groot winkelcentrum vlak bij jouw huis. Uitgelegd hoe ik slaap en vervolgens met een stel kussens naar huis. En € 200 armer. En later ook een illusie armer. Bleek niet echt een succes te zijn.
Nu een nieuwe poging gewaagd met dit kussen: klik. En dat slaapt een stuk beter.

De dure kussens liggen in de kast... :-X
Door Kaela
Dank allemaal voor alle ervaringen!

Zo’n voorgevormd kussen vind ik in ieder geval niets. Ik lig ook altijd even op mijn buik en dat gaat met zo’n ding niet.

De kussen van hylos zien er interessant uit. Een kussen met wol erin lijkt me ook interessant. Het kussen wat jij beschrijft Kim, heeft de yisk hier inderdaad niet helaas.

Ik ga denk ik maar wel even een bezoekje brengen aan de beddenzaak hier vlakbij, maar zal er goed om denken me geen 200 euro uit de zak te laten kloppen! Maar even voelen en proberen is wel fijn.
Door dinky89
Hier ook traagschuim kussens maar geen idee welk merk. Jaren geleden gekocht via iBood.
Door kiara
Ik hier ook diverse kussens waaronder ook een traagschuim
Dacht eerst dat is wel wat maar toch niet.
Ben terug naar de ouderwetse veren kussen en zalig .
De dure traagschuim ligt in de kast ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door