Mijn oude hoofdkussen was er eentje met kapok. Lekker om op een "hoopje te duwen" en dan "plof" lekker er in weg zakken
Maar ik heb scoliose en daardoor altijd last van nek en schouders.
Een jaar of vier geleden ben ik naar beter bed gegaan, eigenlijk voor nieuwe kapok vulling, maar ben naar huis gegaan met een kussen. To-taal wat anders dan een "plofffkussen" maar nooit geen spijt van gehad.
Ik heb nu een m line kussen, pillow you. Kost een kapitaal maar ik heb inmiddels alweer een nieuwe gekocht want mijn nek en schouderklachten zijn zeer vermindert!
Via de site kan je nagaan welke kussen jouw "maat" is. Hou er ook rekening mee wat voor een matras je hebt. Als je een zacht matras hebt, zak je dieper weg en heb je een dunner kussen nodig. Ga ook, als je gaat testen in een winkel, op een matras met bedbodem liggen wat in de buurt komt met wat je thuis hebt.
In onze stacaravan heb ik er ook 1. Daar heb ik weleens de behoefte om te wisselen

Via mp kocht ik een tempur kussen , de sonata, ook erg fijn, net iets steviger dan de m line...Wat ik aan dat kussen fijn vind is de vorm, die schuif je beter in je nek
Ohja, ik ben ook een zijslaper
Succes, het is echt moeilijk om een goed hoofdkussen uit te zoeken.