Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Willem en Max op vakantie

Moeten ze toch lekker zelf weten, wat een gezeur.
6
19%
Ach, ze hebben hun foutje weer hersteld, ik vind het goed zo.
1
3%
Dit is alsof ze een dikke middelvinger opsteken naar "het volk".
10
31%
Genoeg "domme foutjes van Willem" en nou opzouten met het koningshuis.
8
25%
Anders, namelijk..............
7
22%
Door Lizzy
Rutte vraagt het volk met de herfst vakantie thuis te blijven, wat doen Willem en Max? Die vliegen met het regeringstoestel naar hun vakantiehuis in Griekenland..... OK, ze zijn inmiddels ook maar weer terug gevlogen maar vertel, wat vinden jullie er nou van?
Door Lizzy
Ik heb zelf ook gestemd. Namelijk optie "ik ben er wel klaar mee". Ik vond het koningshuis altijd best leuk. Lekker een dagje extra vrij op koningsdag en gut, het heeft ook wel wat zo'n koning en koningin. Maar ondertussen ben ik er wel een beetje klaar mee. Die lui kosten klauwen met geld en dan ga je in zo'n tijd nog even met de bips op Griekenland zitten? Nou, dan ben je naar mijn mening echt een ongevoelige zak. Zeker nadat toch niet iedereen zo positief heeft gereageerd op hun salarisverhoging >:(
Door Kaio
Joh die regels gelden toch alleen voor het aso volk, dat hun banen verliest, zaken moet sluiten, keihard moet werken in de zorg, niet op vakantie kan met hun zuur verdiende centen? Niet als je genoeg geld hebt/krijgt en ook ervan verzekert bent in toekomst, en met een prive vliegtuig kan reizen naar een 2e huisje, dat is toch gewoon safe dan? En binnen de regels? Geen probleem toch?

Nu nog ff denken welk antwoord ik moet aanvinken :biggrin2:
Door Inge en Bono
Anders namelijk:
Dat was weer 'een beetje dom', maar nu is het wel mooi geweest.

Ik denk dat het een actie is waarbij niet overdacht is hoe dit overkomt. Wat en sich raar/dom/onhandig is, maar ik denk niet dat ze hebben gedacht "schijt aan het gepeupel, we gaan gewoon".
Maar het is wel mooi geweest zo. Niet zozeer alleen de koninklijke familie, maar dit is wel zo'n druppel.
Je kunt niet mensen aso noemen wanneer ze geen afstand houden en zelf vervolgens je schoonmoeder knuffelen. Je kan niet een beroep doen op het gezond verstand van mensen, vakanties naar het buitenland afraden en akkoord gaan(?) met een vakantie van de koninklijke familie naar geel/oranje gebied.
Door Siberienne
Anders; ‘hoe wereldvreemd kun je zijn als je niet vantevoren bedenkt dat dit toch wel heel erg onbenullig is.

Je kan toch voorzien dat dit niet het gepruimd wordt lijkt me..
Door src_esther
'Anders, namelijk...'.

Domme en slechte timing van Willie. Ik ben niet persé een aanhanger van het koningshuis maar volgens mij is het een illusie dat een president(e) beter en goedkoper zou zijn, dus wat mij betreft mogen ze blijven.
Door Anne in Zweden
Siberienne schreef: za 17 okt 2020, 18:29 Anders; ‘hoe wereldvreemd kun je zijn als je niet vantevoren bedenkt dat dit toch wel heel erg onbenullig is.

Je kan toch voorzien dat dit niet het gepruimd wordt lijkt me..
+ 1!
Door Kaela
src_esther schreef: za 17 okt 2020, 19:03 'Anders, namelijk...'.

Domme en slechte timing van Willie. Ik ben niet persé een aanhanger van het koningshuis maar volgens mij is het een illusie dat een president(e) beter en goedkoper zou zijn, dus wat mij betreft mogen ze blijven.
Plus 1.

Ik vind het wel Echt Heel Dom hoor. Dat wel. Zo raken alle leiders van dit land een voor een hun geloofwaardigheid kwijt.
Door Ina
Ik vind het wel een beetje een heel erg 'beetje dom'

Maar ik vraag me meer af hoe het heeft kunnen gebeuren.
Ik bedoel....Rutte is verantwoordelijk, die heeft vast met ze gesproken toen die Griekenlandplannen op tafel werden gelegd

En dan vraag ik me dus echt af wie er dan zo naief is geweest om te denken dat dit door 'de thuisblijvers' gepruimd zou worden

Weet je, van mij persoonlijk zouden ze mogen gaan hoor, ze doen officieel niks fout, regio is geel, ze vliegen prive...dus niks op aan te merken

Maar als Rutte 3 dagen geleden iedereen oproept om reisbewegingen te beperken ook in de komende herfstvakantie, de hele riedel over thuiswerken en openbaarvervoer mijden.....dan kom je toch wel uit een ei dat je je niet kan bedenken dat de halve natie dit verwerpelijk vindt.

Moet ik wel zeggen dat ik van die Menno Swart (de roeptoeter die het uitbracht) helemaal een beetje onpasselijk wordt....die geilt compleet op hoe 'belangrijk' hij wel niet is geworden door de domme koning op het matje te kunnen roepen :puke:
Laatst gewijzigd door Ina op zo 18 okt 2020, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sam28
Ik vind het een aanfluiting.
Er wordt gezegd dat het een privéaangelegenheid is. Maar het koningshuis wordt betaalt van belastingcenten en daarom vind ik eigenlijk dat het geen privéaangelegenheid is. Als wimlex en max hun eigen centjes gaan verdienen, netjes belasting afdragen en hun dochter op haar 18e verjaardag niet direct miljonair wordt van belastinggeld, dan pas word het wat mij betreft een privéaangelegenheid.
Het koningshuis mag wat mij betreft afgeschaft worden, het kost een berg geld en volgens mij krijgt niemand er echt iets voor terecht.
Door Inge en Bono
Lekker offtopic van mij, maar ik lees vaak icm afschaffen koningshuis dat een president(e) duurder/net zo duur is. Waarom 'moet' er een president(e) komen, als een koningshuis afgeschaft zou worden? We hebben in Nederland toch een mp? Is dat niet genoeg? :-[
Ik ben niet persé een aanhanger van het koningshuis maar volgens mij is het een illusie dat een president(e) beter en goedkoper zou zijn, dus wat mij betreft mogen ze blijven.
Door dinky89
Suzanne schreef: za 17 okt 2020, 18:28 naar verluid zijn ze nog niet teruggekeerd!

Suzanne
Ze zijn rond 20:00 uur terug gekeerd met een lijnvlucht.

Het helpt in ieder geval niet dat Rutte oproept thuis te blijven en dat dan de koning op vakantie gaat naar Griekenland waar hij verantwoordelijkheid voor draagt ::) Het is dus ongelooflijk dom in deze tijd....
Door Mandarijn
dinky89 schreef: za 17 okt 2020, 23:59 Ze zijn rond 20:00 uur terug gekeerd met een lijnvlucht.

Het helpt in ieder geval niet dat Rutte oproept thuis te blijven en dat dan de koning op vakantie gaat naar Griekenland waar hij verantwoordelijkheid voor draagt ::) Het is dus ongelooflijk dom in deze tijd....
Waarschijnlijk wist Rutte er vanaf of hebben ze het erover gehad. Maar dat komt nooit naar buiten. Want zulke dingen worden altijd besproken en Rutte had het gewoon tegen kunnen houden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door