Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
pike schreef: ma 07 okt 2019, 11:57 Heb je al eens een leefval geprobeerd? Spitsmuizen zijn geen knaagdieren maar insecteneters, en behoren tot de beschermde diersoorten. Ik zou dan toch proberen om ze met meelwormen of sprinkhanen o.i.d. te lokken. Je mag Spitsmuizen bij overlast officieel alleen maar vangen en niet doden.
Dit zijn geen spitsmuizen. Mijn buurman 'vangt' er regelmatig met gif en het zijn echt geen spitsmuizen. Veldmuizen zijn het.
Door -Annemarie-
Lizzy schreef: ma 07 okt 2019, 07:13 Fijn dat jullie de lucht weg hebben gekregen.

Toch apart he, wij vangen dus ook echt NIKS met muizenvallen. Maar ja, gif gaan we serieus niet doen. De honden lopen in de thuis en schuur dus dat vind ik teveel risico.

De lucht lijkt nu overigens minder te worden/weg, nu alle ondergezeken muren/isolatie is verdwenen. Ik heb alles ingespoten met m'n geweldige Method anti-bac en dat lijkt wederom geholpen te hebben.
Oh, dat is mooi spul (even gegoogeld). Waar koop jij dat?
Lizzy schreef:
Dit zijn geen spitsmuizen. Mijn buurman 'vangt' er regelmatig met gif en het zijn echt geen spitsmuizen. Veldmuizen zijn het.
Spitsmuizen stinken nog véél meer! :-X Die hebben we ook gehad, dat is echt niet te harden. Gelukkig in een ruimte waar we niet 'wonen'. We hebben 'em kunnen vangen, en buiten het dorp weer uitgezet. Schijnt ook niet fijn te zijn voor ze, maar beter dan vermoorden denk ik dan maar. :-[
Door pike
Volgens de Zoogdiervereniging lagen Veldmuizen zich gemakkelijk vangen in live-traps.
Gelukkig heb ik er geen ervaring mee. Lijkt me echt geen pretje als ik het allemaal zo lees.
Door Lizzy
nikèdog2000 schreef: wo 09 okt 2019, 12:30 Lizzy ben je al muis bestendig? ;D
ik heb een brammetje en een moppie die ze vangen
EN OPETEN :o
Ik weet het niet Rita, die etters laten zich hier niet zien ;D . Wel ruiken :biggrin2:

Oh echt joh, vangen die kleintjes muizen? Nou, da's wel ideaal. Die van mij staan erbij en kijken ernaar ::)
Door nikèdog2000
Lizzy schreef: wo 09 okt 2019, 16:39 Ik weet het niet Rita, die etters laten zich hier niet zien ;D . Wel ruiken :biggrin2:

Oh echt joh, vangen die kleintjes muizen? Nou, da's wel ideaal. Die van mij staan erbij en kijken ernaar ::)
Wat een watjes :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door