Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
Op youtube staan de nodige filmpjes van allerlei zelfgemaakte muizenvallen. Zit daar niets voor je bij wat Leo kan maken? Bijvoorbeeld:

en als je op zijn engels googelt (mouse trap dus) vind je vanzelf meer voorbeelden.
Ik weet niet welke soort muizen je hebt. Als het een insecteneter is dan moet je ze natuurlijk niet met graan lokken maar met iets als meelwormen. Of misschien wel stukjes kip ::)
Door Lizzy
MarijeEnBoomer schreef: za 28 sep 2019, 14:26 Die ja ;D
Serieus levensgevaarlijk, zulke eco anti-bac :o :-X :-X :-X
Misschien gaan de muizen er wel dood van :D
Dat zou mooi zijn! Twee vliegen in 1 klap.

Ik heb daarnet vrij royaal de eerste vrijgekomen (nu de meeste piepschuim en wanden verwijderd zijn) pisplekken ingespoten :cool:
Door Lizzy
Angelique schreef: vr 27 sep 2019, 17:43 Die zijn lekker bezig geweest zeg...behhhhh >:(

Je had er wel een mooi schuurtje van gemaakt zo voor al je witgoed.
Ja precies! Maar je gaat daar dus niet lekker staan wassen als het zo meurt naar muizenzeik :( . We moeten dus echt weer bij nul beginnen :-\ . Met Leo afgesproken dat van dit voorjaar of het voorjaar erop (we moeten ook nog de trap van keuken naar tuin doen en dat heeft ook prio) de hele opbouw van de schuur eraf gaat en we opnieuw gaan opbouwen. De schuur staat op een betonnen bak en met veel moeite heeft Leo de wasmachine op het riool aan kunnen sluiten. Liefst had ik die hele schuur weg gehad daar want die staat natuurlijk ons complete uitzicht te verzieken, maar ja, dat gaat 'm niet worden want een schuur achter in de tuin bijv: dan moeten we een speciale pomp gaan installeren om het wasmachine water naar het riool te pompen (ligt veel lager).
Door Lizzy
zurca schreef: vr 27 sep 2019, 23:08 Getverdemme Lizzy, wat een narigheid. En ook zo lastig op te lossen want hoe hou je die muizen nou buiten de deur? :-\
Ik bij ons in de schuur zo'n hoog geluidsding gekocht, een heel goedkope. Pippa komt nog gewoon in de schuur.....de muizen ook ::) :-X :biggrin2:
Wij hebben ook zo'n ding ;D ;D ;D ;D
Door sam28
OOh Lizzy wat verschrikkelijk. Gatverdamme zeg! Heel ranzig, heel erg veel extra werk.
En die piep dingen, ik had er een aantal jaren terug 2 toen de poezen bij mijn ex woonden. En toen waren, ondanks piepdingen, de muizen mijn huisdier.
Nu wonen mijn poezen weer bij mij, daar zijn de muizen wel van onder de indruk. :biggrin2:
Door -Annemarie-
Oh getver. :-X Ik leef met je mee, weet precies wat je bedoelt. Wij hadden in de winter en het voorjaar zo'n gevalletje. Vieze stinklucht in de badkamer boven. Uiteindelijk de ombouw van het vrijhangend toilet opengemaakt, die zat i.v.m. isolatie vol met steenwol. Dat was een feest voor de muizen! :P
Om de vallen liepen ze met een grote boog heen, uiteindelijk maar gif gezet. Zeker vijf dode muizen lagen er, en ze hadden leuk huisgehouden door de hele ombouw heen.
Alles leeggehaald, goed gezogen en een paar keer met verdunde chloor in een plantenspuit gespoten. Nu is de lucht weg.
Maar wat een werk en ellende heb je ervan. Sterkte!
Door Fenixjuh
Eeeh... Niet om het een of ander, maar is steenwol niet verschrikkelijk spul? (als in: HELSE jeuk?)
Sterkte voor Leo, geen fijn klusje...
En natuurlijk zo ontzettend zonde, voor jullie spulletjes en nou ook nog het hele schuurtje... :'(
Door -Annemarie-
Fenixjuh schreef: ma 30 sep 2019, 21:49 Eeeh... Niet om het een of ander, maar is steenwol niet verschrikkelijk spul? (als in: HELSE jeuk?)
Sterkte voor Leo, geen fijn klusje...
En natuurlijk zo ontzettend zonde, voor jullie spulletjes en nou ook nog het hele schuurtje... :'(
Het viel wel mee. Hebben wel heel voorzichtig gewerkt.
Door Tanna
-Annemarie- schreef: ma 30 sep 2019, 17:17 Oh getver. :-X Ik leef met je mee, weet precies wat je bedoelt. Wij hadden in de winter en het voorjaar zo'n gevalletje. Vieze stinklucht in de badkamer boven. Uiteindelijk de ombouw van het vrijhangend toilet opengemaakt, die zat i.v.m. isolatie vol met steenwol. Dat was een feest voor de muizen! :P
Om de vallen liepen ze met een grote boog heen, uiteindelijk maar gif gezet. Zeker vijf dode muizen lagen er, en ze hadden leuk huisgehouden door de hele ombouw heen.
Alles leeggehaald, goed gezogen en een paar keer met verdunde chloor in een plantenspuit gespoten. Nu is de lucht weg.
Oh, wat een ellende!
Door Lizzy
-Annemarie- schreef: ma 30 sep 2019, 17:17 Oh getver. :-X Ik leef met je mee, weet precies wat je bedoelt. Wij hadden in de winter en het voorjaar zo'n gevalletje. Vieze stinklucht in de badkamer boven. Uiteindelijk de ombouw van het vrijhangend toilet opengemaakt, die zat i.v.m. isolatie vol met steenwol. Dat was een feest voor de muizen! :P
Fijn dat jullie de lucht weg hebben gekregen.

Toch apart he, wij vangen dus ook echt NIKS met muizenvallen. Maar ja, gif gaan we serieus niet doen. De honden lopen in de thuis en schuur dus dat vind ik teveel risico.

De lucht lijkt nu overigens minder te worden/weg, nu alle ondergezeken muren/isolatie is verdwenen. Ik heb alles ingespoten met m'n geweldige Method anti-bac en dat lijkt wederom geholpen te hebben.
Door pike
Heb je al eens een leefval geprobeerd? Spitsmuizen zijn geen knaagdieren maar insecteneters, en behoren tot de beschermde diersoorten. Ik zou dan toch proberen om ze met meelwormen of sprinkhanen o.i.d. te lokken. Je mag Spitsmuizen bij overlast officieel alleen maar vangen en niet doden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door