Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
sam28 schreef: za 09 mei 2020, 19:11 Ach jeetje.. Sterkte met de schrik en hopelijk blijft het hierbij.
Bas heeft al traumeel tablet gekregen en de schaafwonden heb ik schoongemaakt. Vind hem wat timide.
Maar vrees dat moeders er langer last van gaat hebben
Door pluk
Mandarijn schreef: za 09 mei 2020, 19:20 Kan ik honingzalf op de schaafwond smeren??
Ja hoor dat kan.

Sterkte (ook voor moeders) en een knuffel voor Bas
Door Anne in Zweden
Hè bah, wat naar, Mandarijn! Honingzalf is fantastisch, dat kun je er zeker op smeren. Wel opletten dat ie het niet aflikt, want dan helpt het niet zo goed. :biggrin2:

Vervelend voor je moeder om zoiets mee te maken. Ik hoop dat hierdoor niet het plezier verliest om met je honden te wandelen, dat zou sneu zijn. Al zal het wel even duren voordat ze weer durft, denk ik. Wens haar maar sterkte.

En beterschap voor Bas natuurlijk.
Door Siberienne
Beterschap voor Bas en sterkte voor je moeder!

Eigen klaag: het dieetvoer van Spot (de TROVET worsten) is niet meer leverbaar. Ik vind dat echt enorm balen want bij hem is overgaan op iets anders altijd weer een gok. Grrr.
Er is nog wel een blikvoer, maar dat zijn blikjes van 200 gram = 2x per keer en ik vind dat soort blikken altijd zo goor & veel (stinkend) afval in de zomer. Eens denken hoe nu verder.

En ons dichtstbijzijnde bos blijkt een muggen en teken paradijs. De bladeren van eiken zijn aangevreten en ik had gisteren overal jeuk. Vanmorgen alweer 6 nog rondlopende teken van Spot geplukt, bij Shadow maar 1 maar ik zie ze niet in zijn zwarte vacht. Gisteren al van beiden een stuk of 5 uit liezen, oksels ed geplukt. Dat wordt toch maar even een anti-tekenmiddel.
Meneer en ik hadden gisteren overal jeuk: volgens mij zitten er ook alweer eikenprocessie rupsen. En allebei dus muggenbeten. Ik denk dat we toch maar snel moeten gaan verhuizen...
Door Mandarijn
oh echt al eikenprocessierups. Hier nog niet gezien. Gemeente is wel al weken met de biologische bestrijding bezig hier. Teken en muggen is hier echt niet zo erg als bij jouw regio. Maar dat klop ik ff af
Door Kim_S
Voor de muggen hoef je niet te verhuizen hoor Siberienne :P :biggrin2:

Knuffel voor wie er een gebruiken kan! :-*
Door El_Kato
Ik zag vanmiddag dat onze buurman (met 1 huis er tussen) een nieuw pupje heeft. Super schattig natuurlijk maar voor ik het wist vloog het “en ga je deze wel leren om stil te zijn als jullie niet thuis zijn” mijn mond uit…

Het begon een aantal jaar geleden met een Tervurense herder pup die niet alleen kon zijn en de hele buurt bij elkaar keft en blaft en daarnaast ook het hele huis gesloopt heeft… :-X Heb het er toen wel eens met hem over gehad maar aan leren om alleen te zijn dat was allemaal niet nodig want ze zou nooit alleen zijn. Ze keft en blaftnog steeds als hij niet thuis is… Toen heeft hij er ook alweer een aantal jaar geleden nog een volwassen Groenedaler bijgenomen, dat zou de andere helpen om beter alleen te kunnen zijn. Heb toen nog gevraagd wat hij zou doen als het niet zou helpen maar daar hoefde ik me geen zorgen over te maken want het zou gewoon goed gaan. De Groenedaler loeit en gilt als hij weg gaat… Dus toen zaten we zeker 1x per dag met een blaf, kef, gil joel concert van 2 herders >:(
Vorig jaar is er iemand bij hem ingetrokken met 2 kleine hondjes. Die keffen en blaffen gezellig mee met de 2 groters en zijn ook nog eens heel erg waaks en reageren als ze buiten zijn overal op… waar bij ons Dex weer op reageert >:(

Tja en nu hebben ze er dus nog een pupje van een klein ras bij… kan niet eens echt blij voor ze zijn. Hij verzekerde me dat deze echt gaat leren om stil te zijn als ze weggaan maar serieus hoe dan… de eerste keer dat ze het hele spul alleen laten krijgt dat arme mupje een hartverzakking van de herrie en de onrust die er in huis ontstaat en heeft hij/zij gelijk een trauma van hier tot gunter want als de baasjes van huis gaat is alles en iedereen in huis in paniek en op high alert :(
Door sam28
Och jeetje wat een verschrikkelijke buurman heb je! Geen goed woord voor over.
Arm puppeltje en sowieso, arme honden.
:-X
Door hannabelgje
Midden in de nacht met mijn vader naar de spoed gereden. Hij was smiddags gevallen. Het lijkt allemaal mee te vallen gelukkig, maar het was voor mij een kort nachtje zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Eef+Stippels
El_Kato schreef: zo 10 mei 2020, 19:07 Ik zag vanmiddag dat onze buurman (met 1 huis er tussen) een nieuw pupje heeft. Super schattig natuurlijk maar voor ik het wist vloog het “en ga je deze wel leren om stil te zijn als jullie niet thuis zijn” mijn mond uit…

Het begon een aantal jaar geleden met een Tervurense herder pup die niet alleen kon zijn en de hele buurt bij elkaar keft en blaft en daarnaast ook het hele huis gesloopt heeft… :-X Heb het er toen wel eens met hem over gehad maar aan leren om alleen te zijn dat was allemaal niet nodig want ze zou nooit alleen zijn. Ze keft en blaftnog steeds als hij niet thuis is… Toen heeft hij er ook alweer een aantal jaar geleden nog een volwassen Groenedaler bijgenomen, dat zou de andere helpen om beter alleen te kunnen zijn. Heb toen nog gevraagd wat hij zou doen als het niet zou helpen maar daar hoefde ik me geen zorgen over te maken want het zou gewoon goed gaan. De Groenedaler loeit en gilt als hij weg gaat… Dus toen zaten we zeker 1x per dag met een blaf, kef, gil joel concert van 2 herders >:(
Vorig jaar is er iemand bij hem ingetrokken met 2 kleine hondjes. Die keffen en blaffen gezellig mee met de 2 groters en zijn ook nog eens heel erg waaks en reageren als ze buiten zijn overal op… waar bij ons Dex weer op reageert >:(

Tja en nu hebben ze er dus nog een pupje van een klein ras bij… kan niet eens echt blij voor ze zijn. Hij verzekerde me dat deze echt gaat leren om stil te zijn als ze weggaan maar serieus hoe dan… de eerste keer dat ze het hele spul alleen laten krijgt dat arme mupje een hartverzakking van de herrie en de onrust die er in huis ontstaat en heeft hij/zij gelijk een trauma van hier tot gunter want als de baasjes van huis gaat is alles en iedereen in huis in paniek en op high alert :(
Jeetje :-X
hannabelgje schreef: di 12 mei 2020, 12:30 Midden in de nacht met mijn vader naar de spoed gereden. Hij was smiddags gevallen. Het lijkt allemaal mee te vallen gelukkig, maar het was voor mij een kort nachtje zo.
He wat schrikken :(
Gelukkig lijkt het mee te vallen.
Beterschap voor paps en sterkte met je slaapgebrek.
Door Fenixjuh
@ El Kato: Ik denk niet dat ik dat lef zou hebben, maar zo denk ik over de kinderen van de buren.....

Bah Hannabelgje, beterschap voor hem (en een rustige nacht voor jou strakjes :-* )
Door hannabelgje
Dank jullie wel. Ik lig al lekker in mijn mandje. Mijn vader moet nog een extra nachtje in het zkh blijven ter observatie. Blijft alles goed gaan dan mag hij morgen naar huis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door