Ik zag vanmiddag dat onze buurman (met 1 huis er tussen) een nieuw pupje heeft. Super schattig natuurlijk maar voor ik het wist vloog het “en ga je deze wel leren om stil te zijn als jullie niet thuis zijn” mijn mond uit…
Het begon een aantal jaar geleden met een Tervurense herder pup die niet alleen kon zijn en de hele buurt bij elkaar keft en blaft en daarnaast ook het hele huis gesloopt heeft…

Heb het er toen wel eens met hem over gehad maar aan leren om alleen te zijn dat was allemaal niet nodig want ze zou nooit alleen zijn. Ze keft en blaftnog steeds als hij niet thuis is… Toen heeft hij er ook alweer een aantal jaar geleden nog een volwassen Groenedaler bijgenomen, dat zou de andere helpen om beter alleen te kunnen zijn. Heb toen nog gevraagd wat hij zou doen als het niet zou helpen maar daar hoefde ik me geen zorgen over te maken want het zou gewoon goed gaan. De Groenedaler loeit en gilt als hij weg gaat… Dus toen zaten we zeker 1x per dag met een blaf, kef, gil joel concert van 2 herders
Vorig jaar is er iemand bij hem ingetrokken met 2 kleine hondjes. Die keffen en blaffen gezellig mee met de 2 groters en zijn ook nog eens heel erg waaks en reageren als ze buiten zijn overal op… waar bij ons Dex weer op reageert
Tja en nu hebben ze er dus nog een pupje van een klein ras bij… kan niet eens echt blij voor ze zijn. Hij verzekerde me dat deze echt gaat leren om stil te zijn als ze weggaan maar serieus hoe dan… de eerste keer dat ze het hele spul alleen laten krijgt dat arme mupje een hartverzakking van de herrie en de onrust die er in huis ontstaat en heeft hij/zij gelijk een trauma van hier tot gunter want als de baasjes van huis gaat is alles en iedereen in huis in paniek en op high alert