Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
keetje schreef: Ik denk dat dat de eeuwige discussie zal blijven, katten wel of niet binnen.

Ik heb altijd katten uit het asiel gehad, de meesten van de straat geplukt en de laatste Theo, had zeker al heel lang op straat gezworven en toch, mijn katten zitten nu in de helft van mijn tuin, dat omgetoverd is tot kattenren en eigenlijk is dat altijd prima gegaan. Ik denk dat het meer bij den mensch ligt, dat iets niet zou kunnen. Want om de een of andere reden zie ik eigenlijk nooit raskatten (hoge uitzondering daargelaten) buiten lopen. Die kosten vaak een aardig duitje maar een EKH haal je gewoon via een briefje in de buurtsuper gratis op. Van weer een ander losloopkat(en nu dus moedertje) die zwanger thuis kwam.
Dat is ook weer niet waar hoor, mijn pers liep ook vrij buiten, en hier lopen wel meer raskatten vrij buiten, een birmees, een siamees en een boskat schieten me zo al te binnen.
Doki is ook een kat die niet binnen te houden is, of je moet je halve huis gesloopt en ondergezeken willen hebben  :-\ Dus die zijn er echt wel hoor, en geloof me ik heb alles geprobeerd, tot herplaatsen van mijn andere kat aan toe...
Door doranto
keetje schreef: Ik denk dat dat de eeuwige discussie zal blijven, katten wel of niet binnen.

Ik heb altijd katten uit het asiel gehad, de meesten van de straat geplukt en de laatste Theo, had zeker al heel lang op straat gezworven en toch, mijn katten zitten nu in de helft van mijn tuin, dat omgetoverd is tot kattenren en eigenlijk is dat altijd prima gegaan. Ik denk dat het meer bij den mensch ligt, dat iets niet zou kunnen. Want om de een of andere reden zie ik eigenlijk nooit raskatten (hoge uitzondering daargelaten) buiten lopen. Die kosten vaak een aardig duitje maar een EKH haal je gewoon via een briefje in de buurtsuper gratis op. Van weer een ander losloopkat(en nu dus moedertje) die zwanger thuis kwam.
Ik ben het daar helemaal mee eens. Waar een wil is is een weg.
Het wordt de hoogste tijd dat voor katten dezelfde regels als voor honden gaan gelden. Als je op (veel, gelukkig niet alle) eigenaren moet wachten om hun verantwoordelijkheid te nemen kun je lang wachten.
Door doranto
Martine-Tom schreef: Dat is ook weer niet waar hoor, mijn pers liep ook vrij buiten, en hier lopen wel meer raskatten vrij buiten, een birmees, een siamees en een boskat schieten me zo al te binnen.
Doki is ook een kat die niet binnen te houden is, of je moet je halve huis gesloopt en ondergezeken willen hebben  :-\ Dus die zijn er echt wel hoor, en geloof me ik heb alles geprobeerd, tot herplaatsen van mijn andere kat aan toe...
Nee natuurlijk wil je dat niet! Dan laat je ze toch zeker bij de buren in de tuin!
Door Martine-Tom
Doranto schreef: Nee natuurlijk wil je dat niet! Dan laat je ze toch zeker bij de buren in de tuin!
::)
Door keetje
Martine-Tom schreef: Dat is ook weer niet waar hoor, mijn pers liep ook vrij buiten, en hier lopen wel meer raskatten vrij buiten, een birmees, een siamees en een boskat schieten me zo al te binnen.
Ik denk dat er echt altijd uitzonderingen zullen blijven bestaan maar dan is die kat gewoon niet op zijn plek bij jou, of op zijn plek in het leven. Maar dat kan toch nooit een reden zijn om dan maar, via die kat, overlast voor je/de buren te veroorzaken?
Door pallas
Dat alle gewone htk katten baasjes hebben die ze buiten laten struinen, ala.
Vind het niet fijn/ eerlijk, maar ga daar goed mee om en mijn honden reageren redelijk netjes.
Maar hier hebben we het over katten die een gevaar zijn voorijn honden en voor mijzelf.
En dan is leven en laten leven wat mij betreft geen oplossing.
Door Kaela
Maar stel nou dat dit voor een hond zou gelden? Stel nou dat al Oscar zijn problemen opgelost zouden zijn als ik hem smorgens naar buiten zou laten en savonds moe en tevreden weer binnen zou laten. Hoe ongelooflijk bizar zou dat zijn!
zhiva schreef: Dit is een hele goede.... Moby is achtergelaten door zijn vorige eigenaar hier. Alles wat een stekker had moest mee, Moby heeft hij echter niet eens genoemd  :'( Als het aan mij zou liggen zou ik hem op de eerste de beste boerderij herplaatsen. Ik ben samen met mijn buuf van 84 de enige waarin hij nog een beetje vertrouwen heeft. Hij is echt hartstikke lief, maar buitengewoon angstig. Ik durf herplaatsen dan ook niet aan omdat ik bang ben dat hij op een boerderij direct wegloopt en gaat zwerven. Hier krijgt hij zijn natje en zijn droogje en zit eigenlijk altijd in mijn tuin. Ik moet er niet aan denken dat hij een zwerversbestaan zou moeten leiden.  :-\ Beetje dubbel gevoel dus.  ;)
En dat is jou individuele verhaal. Maar net zoals het niet gaat om mijn probleemhond (en met die oranje kater die hier liep hoef je geen probleemhond te hebben om er zwaar overlast van te ervaren en een probleemhond te krijgen  :-X), gaat het ook niet om jou Moby. Het gaat om het grote plaatje. En dan durf ik dus best te stellen dat inderdaad niet elke kat zich kan aanpassen aan een leven in een rijtjeshuis-en-tuin en dat die kat daar dan dus ook niet op zijn plek is. En dat je dan beter wat verder na kan denken over een oplossing dan de voordeur open te zetten.
Door Sher
Zoals er honden zijn die niet genoeg hebben aan driemaal daags een blokje om, zo zijn er denk ik ook wel katten die niet genoeg hebben aan een kattenren en je kunt katten nu eenmaal niet uitlaten.
Door me and my boys
ja id.  maar dan heb je van die (*&^hondeneigenaren die gewoon hun hond op die kat af lieten gaan onder t mom van t is een losloopgebied!
te beroerd om om te draaien of een ander pad in te gaan
Door Kaela
Hier loopt er met mooi weer ook een mevrouw met een kat aan een lijntje. Oscar raakt daar volkomen van over de zeik, op de een of andere manier triggert het feit dat die kat aan een lijntje zit hem enorm (heeft ie ook met paarden). Maar omdat die kat aan een lijntje zit, kan ik de situatie controleren en gaat het altijd goed. We herkennen die mevrouw nu ook, dus als ik haar zie lopen wacht ik gewoon even voordat ik met Oscar naar buiten ga. Die kat vindt het allemaal prachtig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door