Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Wat ontzettend fijn dat de braces goed helpen Angel! En dat onze barfplaats topper je weer zo ontzettend fijn geholpen heeft!

Veel plezier in het noorden Kim!
Door Ronald
Wat een mooie foto's uit Zweden zeg! Het gaat toch wel steeds harder kriebelen...

Vandaag mocht ik weer geprikt worden en de verpleegkundige pakte helemaal zelf, zonder aandringen of zo van mijn kant, een gaasje en een verbandje. Geen plakkers over mijn armen (lees: haren). Soms hè... zijn het de kleine dingen!
Door Kim_S
Ronald schreef: ma 24 jun 2024, 16:52 Wat een mooie foto's uit Zweden zeg! Het gaat toch wel steeds harder kriebelen...

Vandaag mocht ik weer geprikt worden en de verpleegkundige pakte helemaal zelf, zonder aandringen of zo van mijn kant, een gaasje en een verbandje. Geen plakkers over mijn armen (lees: haren). Soms hè... zijn het de kleine dingen!
De komende 2,5 week ben je van harte welkom voor een bakkie met een kanelbulle :biggrin2:

O wat fijn, geen ontharings-strips op je armen :D
Door Kim_S
pearlsofpassion schreef: ma 24 jun 2024, 23:03 Welk weer is het in Zweden momenteel? Wij komen volgende week. :biggrin2:
Maar niet zo hoog noordelijk ( bijlange niet). ;)
Het wordt hier heet deze week, maar volgens mij in het Zuiden net wat minder heet als ik de weerbericht mevrouw op de Zweedse TV moet geloven. Prima vakantieweer de komende dagen dus (en daarna hier in het Noorden vast wel weer regen, maar dat duurt in het Zuiden vast niet lang als jullie er zijn :biggrin2: )

Veel plezier! Hoe lang blijven jullie?
Door pearlsofpassion
frodo quin schreef: di 25 jun 2024, 09:03 Oh wat leuk! Wou je al een tijdje had ik de indruk.
Vooral Meneer wou dat al lang. Maar ik kijk er nu uiteraard ook wel naar uit.

We gaan een weekje Zweden, we gaan in 3 dagen, incl boottocht vanuit Kiel naar een camping ongeveer dezelfde hoogte als Oslo, waar we 5 dagen blijven. En dan afzakken via Denemarken en daar ook een weekje over doen incl Legoland. Totaal 16 of 17 dagen weg.
We vertrekken vrijdag.

Hopelijk is het hier dan iets koeler dan nu, want anders is het echt niet leuk om de dieren achter te laten. Er wordt wel voor gezorgd, maar toch...
Door frodo quin
pearlsofpassion schreef: di 25 jun 2024, 10:11 Vooral Meneer wou dat al lang. Maar ik kijk er nu uiteraard ook wel naar uit.

We gaan een weekje Zweden, we gaan in 3 dagen, incl boottocht vanuit Kiel naar een camping ongeveer dezelfde hoogte als Oslo, waar we 5 dagen blijven. En dan afzakken via Denemarken en daar ook een weekje over doen incl Legoland. Totaal 16 of 17 dagen weg.
We vertrekken vrijdag.

Hopelijk is het hier dan iets koeler dan nu, want anders is het echt niet leuk om de dieren achter te laten. Er wordt wel voor gezorgd, maar toch...
Klinkt leuk!

Het is inderdaad anders met oppas als wanneer je zelf thuis bent he. Minder vaak iemand aanwezig en ze kennen de dieren niet zo goed, dus merken minder snel dingen op. Loopt doorgaans wel los, maar ik snap de bezorgdheid wel.
Door pearlsofpassion
Zijn ook minder inventief met maatregelen als het echt heet wordt.

Ooit eens gehad dat het onverwacht 40 graden werd toen we weg waren. Gelukkig hadden we toen een professional ingehuurd. Die belde voor ideetjes en heeft zelfs een parasol meegebracht om de konijnen extra schaduw te geven.
Dat soort dingen zijn goud waard.
Maar van mijn vader moet ik dat niet verwachten. Die voldoet prima in normale omstandigheden, maar maakt zich niet al te snel zorgen. :-\

Heb liever dat het gewoon niet overdreven warm wordt. Anders sproeit hij mijn tomatenplanten ook dagelijks doornat en dat is vragen om plaag. ::)
Door frodo quin
pearlsofpassion schreef: di 25 jun 2024, 22:58 Zijn ook minder inventief met maatregelen als het echt heet wordt.

Ooit eens gehad dat het onverwacht 40 graden werd toen we weg waren. Gelukkig hadden we toen een professional ingehuurd. Die belde voor ideetjes en heeft zelfs een parasol meegebracht om de konijnen extra schaduw te geven.
Dat soort dingen zijn goud waard.
Maar van mijn vader moet ik dat niet verwachten. Die voldoet prima in normale omstandigheden, maar maakt zich niet al te snel zorgen. :-\

Heb liever dat het gewoon niet overdreven warm wordt. Anders sproeit hij mijn tomatenplanten ook dagelijks doornat en dat is vragen om plaag. ::)
Misschien eens zeggen dat er al een jaar veel regen gevallen is, dis gij niet moet overdrijven met nattigheid :P

Aan sommige mensen krijg je bepaalde dingen niet goed uitgelegd he. Kan hij wel goed instructies opvolgen? Anders kan dat wel helpen.

Heb net even op buienradar gekeken en na vandaag en morgen geven ze een mooie 22 graden en droog. Als dat nu ook realiteit worst zou het top zijn.
Door pearlsofpassion
Als het zo warm is, is water geven wel handig. Maar tomatenplanten blijven best droog. Dus je moet aan de voet gieten. En dat vind hij dus teveel moeite. :P Hij gebruikt liever de tuinslang op sproeistand.
Door - pien -
pearlsofpassion schreef: di 25 jun 2024, 23:59 Als het zo warm is, is water geven wel handig. Maar tomatenplanten blijven best droog. Dus je moet aan de voet gieten. En dat vind hij dus teveel moeite. :P Hij gebruikt liever de tuinslang op sproeistand.
Wat deed mijn op huis en tuin-passende puber toen ik een weekje weg was : er stond 'tomatenplanten water geven' maar niet hoe vaak dat moest dus hij had dat die week éen keer gedaan ;D :doh:
Door pearlsofpassion
Toch, ik ben eerder geneigd om te zeggen dat hij het niet moet doen. Zeker als ze al goed geworteld zijn.
Want een beetje uitdroging kunnen ze nog te boven komen. Maar plaag, dat is einde verhaal tenzij je er op tijd bij bent, en dat is dus op reis niet het geval. :biggrin2:
Door Kaela
Onze kleine puppie is vandaag wezen wennen op de peutergroep. Bij onze opvang zitten ze van 0 tot 2 in de babygroep en van 2-4 in de peutergroep. Dus ze gaat volgende week naar de nieuwe groep.
Ze heeft het heel goed gedaan. Een kwartier lang netjes op haar krukje in de kring gezeten, samen fruit eten. Trots en ook best een beetje emotioneel dat het alweer tijd is voor deze grote stap!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door