Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Wat leuk!
Das geen krieltje zo te zien.. een stuk groter dan wat wij normaal kweken. :biggrin2:

Oh, kuikentjes zijn heerlijk.
Ik moet heel erg mijn best doen verstandig te blijven en dit jaar geen kuikens te nemen..
Zeker omdat de hennen ook heel hardnekkig broeds blijven worden. Sommige al voor de 3e keer dit jaar. ::)
Door frodo quin
Wat schattig Kaela!

Wij hadden ook kuikentjes op bezoek. Ze hebben hier eventjes gelogeerd tot ze in een opvang terecht konden. Emma was er zo blij mee en al denk ik dat ze het wel woordelijk begrepen had dat ze maar eventjes bleven, ze had wel wat moeite met te aanvaarden dat ze hen niet mocht houden. Ze is later nog een paar keer gazn checken of de persoon van de opvang ze toch niet stiekem terug gebracht had.
Bijlagen
Screenshot_20250519-123619.png
Screenshot_20250519-123619.png (2.08 MiB) 303 keer bekeken
Door frodo quin
Oh en dat zijn mijn nieuwe dames. Ze moeten nog aan mij wenen en mijn kippen nog aan hen, maar ze doen het best wel goed om er nog maar net te zijn. Het zijn twee sussex porselein van iets ouder dan een jaar. Ze hebben wat kapotte pluimpjes van de hazn, maar verder in prima conditie.
Bijlagen
IMG_20250519_095203.jpg
IMG_20250519_095203.jpg (5.44 MiB) 302 keer bekeken
Door frodo quin
Anne in Zweden schreef: ma 19 mei 2025, 13:38 Oe, mooie kipjes, Frodo!

En wat een schattige kuikentjes! Waren die ergens gevonden?
Zoiets. Ze komen uit een huis in de straat dat ze azn het leeghalen waren.
Lang verhaal: Een haan uit de buurt viel mijn kippen lastig. Anemoon werd bang toen hij bij hen probeerde komen terwijl ze in de tuin waren met de honden. Ik was even water gaan halen. Ze is onder de draad gekropen om naar mij toe te rennen voor bescherming en hij heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt dat ze niet meer bij de honden zat en ik nog aan het huis was om over de omheining te vliegen en er bovenop te duiken.(ze is oke, enkel een vleugel wat beschadigd) ik hoorde dat er wat gaande was en heb er hem weg kunnen jagen, maar sinds dien is hij heel vast besloten. Hij hield mij heel de tijd in de gaten. Als ik even op mijn telefoon zat sloop hij dichter bij en probeerde weer over de omheining te komen. Ik moest er echt met een stok blijven naast staan om hem buiten te houden.

Dus op zoek gegaan naar van waar hij was om te vragen om hem te kortwieken zodat mijn kippen terug buiten konden. Hij bleek van enkele huizen verder te komen. Daar woont blijkbaar een man die al een maand in het ziekenhuis ligt. Het is onduidelijk of hij nog naar huis zal kunnen komen. Toen ik aanklopte bleken ze de woning deels te ontruimen en schoon te maken. Deze kleintjes stonden binnen en moesten net als de dieren buiten weg. De kleintjes ben ik gaan halen aangezien die sowieso wel bij de opvang konden. De andere dieren zijn gisteren ook gevangen door diegene die nu voor de kuikens zorgt en weggebracht naar een opvang. Ze had zelf niet genoeg plaats om iedereen op te vangen.

Spectaculair. Een groep kippen van rond de 20 met waarschijnlijk iets minder dan de helft hanen die allemaal in vrede samen leefden. En dan nog ganzen, eenden, kalkoenen en een konijn.
Door doranto
- pien - schreef: ma 26 mei 2025, 09:58 Afbeelding

Het was weer tijd voor snackjes :biggrin2:
De piemels moeten nog even gezaagd, maar de rest kan er zó in wat Tola betreft :P
Ik geloof vast dat er wat haar betreft, niets gezaagd hoeft te worden hoor :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door