Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Weer bezoek van een eland vanavond! :D Ik vind het echt geweldig, we wonen hier al acht jaar en dit is pas de vierde keer dat de elanden zo dicht bij ons huis komen. Gelukkig zijn de honden gewend voor de avondwandeling de andere richting op te lopen, en dat doen ze zo enthousiast dat ze de elanden niet zien. ::)

Dit exemplaar was een stuk groter dan die van de vorige keer, het leek een flinke stier te zijn. Zo gaaf!

20250510_214618.jpg
20250510_214618.jpg (826.01 KiB) 720 keer bekeken
Door Anne in Zweden
frodo quin schreef: ma 12 mei 2025, 15:37 Leuk! Gaat dat samen met de honden zo een eland of komen ze niet in de tuin?
Ik weet niet of dat zou samengaan met de honden, en ik ga dat niet uitproberen ook. :biggrin2: Elanden zijn gigantisch, en als je hond een trap krijgt, hou je gegarandeerd alleen een zak met losse botjes over. Brr. Om de tuin rond het huis staat een hek van twee meter hoog; in theorie kan een volwassen eland daar moeiteloos overheen springen, maar zo dicht komen ze gelukkig niet bij het huis. Het deel van ons perceel waar je de elanden ziet staan is niet omheind.
Door Anne in Zweden
Volgens mij hebben we gewoon nieuwe buren - vanavond stond er weer een eland op de wei! Ik vermoed dat dit de koe van begin mei was - de stier van eergisteren was het in elk geval niet. Maar als we een een koe en een stier in de buurt hebben wonen, krijgen we misschien binnenkort wel gezinsuitbreiding (de koeien werpen in mei/juni). Dat zou natuurlijk geweldig zijn!

20250512_213001.jpg
20250512_213001.jpg (860.4 KiB) 552 keer bekeken
Door Kaela
Wat gaaf Anne! Deel je enorme vriendjes maar mooi hier, ik vind het prachtig om te zien!

Mijn kuikentje met een kuikentje
IMG_6418.jpeg
IMG_6418.jpeg (1.43 MiB) 471 keer bekeken
Door Anne in Zweden
Kaela schreef: di 13 mei 2025, 15:39 Wat gaaf Anne! Deel je enorme vriendjes maar mooi hier, ik vind het prachtig om te zien!

Mijn kuikentje met een kuikentje

IMG_6418.jpeg
Doe ik! Ik vind het zelf ook te leuk gewoon, dat die elanden zo dichtbij komen.

Wat een schattige kuikentjes heb je daar! Hoe kwam je daar zo aan? Ik neem aan dat je papegaaien niet recentelijk bevallen zijn? :o ;D
Door Kaela
Anne in Zweden schreef: wo 14 mei 2025, 02:12 Doe ik! Ik vind het zelf ook te leuk gewoon, dat die elanden zo dichtbij komen.

Wat een schattige kuikentjes heb je daar! Hoe kwam je daar zo aan? Ik neem aan dat je papegaaien niet recentelijk bevallen zijn? :o ;D
Waaaahahaha nee! Papegaaienkuikentjes zijn ook afschuwelijk lelijk. Niet zo leuk als deze.
Mijn zwager had 22 eieren in de broedmachine en uiteindelijk 4 kuikentjes. Die konden we op zijn verjaardag even bewonderen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door