Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
evelyn02 schreef: ↑vr 12 mar 2021, 19:30 Onduidelijkheid op site van Rijksoverheid. Daar kan je je gegevens invullen en dan kan je zien wanneer je vaccin krijgt en door wie toegediend. Braaf ingevuld en dan kom ik uit op Pfizer bij de GGD (ben 65 jaar). Maar volgens mij wordt de hele jaargang 1956 uitgenodigd door de huisarts voor AstraZeneca.....tja.Dat is toch tot en met 64 jaar? Vanaf 65 is het Pfizer bij de GGD, behalve als je niet mobiel bent.
Tanna schreef: ↑vr 12 mar 2021, 23:51 Dat is toch tot en met 64 jaar? Vanaf 65 is het Pfizer bij de GGD, behalve als je niet mobiel bent.Het gaat niet om je leeftijd op dit moment, maar om je geboortejaar. Iedereen uit 1955 is 65 jaar bij aanvang 2021 en krijgt Pfizer. Als je in de loop van dit jaar 65 wordt krijg je toch AZ want dan ben je geboren in 1956.
pearlsofpassion schreef:Wel, ik ben er toch ziek genoeg van om het werk afgebeld te hebben..He gets! Gelukkig wel nog op tijd om te beslissen om af te bellen.
Lag om 22u te tillen in de zetel. Hoofdpijn en spierpijn maar dat valt nog mee. Wel dikke diarree....
En de thermometer gaf 38 graden aan maar een kwartier later al 38,7...
pearlsofpassion schreef: ↑za 13 mar 2021, 08:54 Ja, idd.Nou, met koorts lijkt het me toch echt niet oké om te gaan werken hoor. Ik heb me toch wel echt beroerd gevoeld, zeker op de momenten dat ik wat moest doen (Joep moest toch naar buiten en eten).
Na een nachtje goed slapen voel ik me al een stuk beter. Niet tip top, maar ook niet echt beroerd. Nog heel moe wel.
Ik voel me nu dan weer bijna schuldig dat ik afgebeld heb...
pearlsofpassion schreef: ↑za 13 mar 2021, 08:54 Ja, idd.Nou, wanneer ik lees wat voor klachten je had moet je je niet schuldig voelen
Na een nachtje goed slapen voel ik me al een stuk beter. Niet tip top, maar ook niet echt beroerd. Nog heel moe wel.
Ik voel me nu dan weer bijna schuldig dat ik afgebeld heb...
pike schreef: ↑za 13 mar 2021, 00:15 Het gaat niet om je leeftijd op dit moment, maar om je geboortejaar. Iedereen uit 1955 is 65 jaar bij aanvang 2021 en krijgt Pfizer. Als je in de loop van dit jaar 65 wordt krijg je toch AZ want dan ben je geboren in 1956.Precies, zo is het. Maar het is raar dat de site van de Overheid dat niet aangeeft. Zo moeilijk is het toch niet? Een groot deel van de Nederlandse regio’s (Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Noord- en Zuid Holland) roept de 63 en 64 jarigen nog niet op. En gezien in problemen bij de levering zal het waarschijnlijk ook nog wel even duren.
Mensen geboren in 56 en 57 worden momenteel opgeroepen door de huisarts en krijgen AZ.
pike schreef: ↑za 13 mar 2021, 15:44 Ik heb vandaag de uitnodiging van de huisarts binnen gekregen (jaargang 57 en woon in Gelderland). Ik heb gelijk 2 afspraken gekregen. De eerste vaccinatie is over een week en de tweede exact 12 weken later.Klopt, Gelderland wordt uitgenodigd. En ook Flevoland start binnenkort. Zie de volgende link (even bij de “alerts” kijken).