Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Onduidelijkheid op site van Rijksoverheid. Daar kan je je gegevens invullen en dan kan je zien wanneer je vaccin krijgt en door wie toegediend. Braaf ingevuld en dan kom ik uit op Pfizer bij de GGD (ben 65 jaar). Maar volgens mij wordt de hele jaargang 1956 uitgenodigd door de huisarts voor AstraZeneca.....tja.
evelyn02 schreef: vr 12 mar 2021, 19:30 Onduidelijkheid op site van Rijksoverheid. Daar kan je je gegevens invullen en dan kan je zien wanneer je vaccin krijgt en door wie toegediend. Braaf ingevuld en dan kom ik uit op Pfizer bij de GGD (ben 65 jaar). Maar volgens mij wordt de hele jaargang 1956 uitgenodigd door de huisarts voor AstraZeneca.....tja.
Dat is toch tot en met 64 jaar? Vanaf 65 is het Pfizer bij de GGD, behalve als je niet mobiel bent.
Tanna schreef: vr 12 mar 2021, 23:51 Dat is toch tot en met 64 jaar? Vanaf 65 is het Pfizer bij de GGD, behalve als je niet mobiel bent.
Het gaat niet om je leeftijd op dit moment, maar om je geboortejaar. Iedereen uit 1955 is 65 jaar bij aanvang 2021 en krijgt Pfizer. Als je in de loop van dit jaar 65 wordt krijg je toch AZ want dan ben je geboren in 1956.
Mensen geboren in 56 en 57 worden momenteel opgeroepen door de huisarts en krijgen AZ.
pearlsofpassion schreef:Wel, ik ben er toch ziek genoeg van om het werk afgebeld te hebben..
Lag om 22u te tillen in de zetel. Hoofdpijn en spierpijn maar dat valt nog mee. Wel dikke diarree....
En de thermometer gaf 38 graden aan maar een kwartier later al 38,7...
He gets! Gelukkig wel nog op tijd om te beslissen om af te bellen.
Ik vond het wonderlijk om te merken hoe snel het op kwam zetten en hoe snel het echte ziek zijn ook weer over was.
pearlsofpassion schreef: za 13 mar 2021, 08:54 Ja, idd.
Na een nachtje goed slapen voel ik me al een stuk beter. Niet tip top, maar ook niet echt beroerd. Nog heel moe wel.

Ik voel me nu dan weer bijna schuldig dat ik afgebeld heb...
Nou, met koorts lijkt het me toch echt niet oké om te gaan werken hoor. Ik heb me toch wel echt beroerd gevoeld, zeker op de momenten dat ik wat moest doen (Joep moest toch naar buiten en eten).
Je weet niet hoe je je had gevoeld tijdens het werk hé.

Ik ben dus de dag erna wel weer gaan werken. Wel op het gemak hoor, maar dat ging inderdaad gewoon weer. Heel raar om te merken, als je normaal ziek bent, dan heb je eerst een dag verhoging ofzo, en ziek je uit. Nu was het van ziek (39 graden koorts terwijl ik al een prettige paracetamol spiegel had, niks kunnen eten en drinken) naar, oh ik voel me of ik een nacht slecht geslapen heb.
pearlsofpassion schreef: za 13 mar 2021, 08:54 Ja, idd.
Na een nachtje goed slapen voel ik me al een stuk beter. Niet tip top, maar ook niet echt beroerd. Nog heel moe wel.

Ik voel me nu dan weer bijna schuldig dat ik afgebeld heb...
Nou, wanneer ik lees wat voor klachten je had moet je je niet schuldig voelen ;) Dan is het juist goed om even naar je lichaam te luisteren en rust te pakken ipv een nacht te gaan werken :-*
pike schreef: za 13 mar 2021, 00:15 Het gaat niet om je leeftijd op dit moment, maar om je geboortejaar. Iedereen uit 1955 is 65 jaar bij aanvang 2021 en krijgt Pfizer. Als je in de loop van dit jaar 65 wordt krijg je toch AZ want dan ben je geboren in 1956.
Mensen geboren in 56 en 57 worden momenteel opgeroepen door de huisarts en krijgen AZ.
Precies, zo is het. Maar het is raar dat de site van de Overheid dat niet aangeeft. Zo moeilijk is het toch niet? Een groot deel van de Nederlandse regio’s (Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Noord- en Zuid Holland) roept de 63 en 64 jarigen nog niet op. En gezien in problemen bij de levering zal het waarschijnlijk ook nog wel even duren.
pike schreef: za 13 mar 2021, 15:44 Ik heb vandaag de uitnodiging van de huisarts binnen gekregen (jaargang 57 en woon in Gelderland). Ik heb gelijk 2 afspraken gekregen. De eerste vaccinatie is over een week en de tweede exact 12 weken later.
Klopt, Gelderland wordt uitgenodigd. En ook Flevoland start binnenkort. Zie de volgende link (even bij de “alerts” kijken).

https://www.snpg.nl/article/plannen-en- ... trazeneca/
Laatst gewijzigd door evelyn02 op za 13 mar 2021, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door