Ik heb ook een aantal jaren vlees gereden/geregeld voor een flinke club mensen om me heen.... En vond dat destijds altijd leuk (en intensief) om te doen ! Maar ik had toen een leverancier die altijd 200% kwaliteit leverde. En ik denk dat dat ook wel scheelt. Ik hoor nu toch wel regelmatig dat het de ene keer heel mooi is en dan toch weer minder- dat maakt het ook een stuk lastiger.
Maar ik denk dat het het belangrijkste is dat we gewoon niet vergeten dat het grotendeels vrijwillig wordt gedaan- en dat we daar dus blij mee moeten zijn, en als het fout gaat, dat er dan samen wordt gezocht naar oplossingen !
Ik had van de week een paar bedankjes gemaakt voor een paar vrijwilligers die me de laatste tijd heel erg geholpen hadden. Eentje stond met tranen, ze zegt, we krijgen altijd maar gemopper en de shit over ons heen, terwijl we vaak hele dagen ervoor opgeven... en dat vond ik echt zo erg...... ik wil in ieder geval blij zijn met de mensen die voor mij een lijntje willen rijden !
En ja... hier ook wel eens een vreemde situatie gehad. Ik reed in een oude opel combo en had die vol met dozen vlees, dode geitjes en dode konijnen... maar ook een (levend) flessenlam dat mee moest, omdat die elke 2 uur de fles moest en dan natuurlijk mijn honden....... En toen kregen we pech... De anwb meneer vertelde dat mijn auto het niet meer waard was en dat hij een taxi zou bellen om me thuis te brengen

. Toen ik hem voorzichtig vertelde wat ik achterin had.... toen heeft hij toch maar de sleepwagen gebeld om mijn auto naar huis te slepen... tja ...