Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik ben al een paar keer begonnen en maar weer gewist...

Als er professioneel vervoer is, moet je professionele prijzen betalen, boven op de prijzen van het vlees.
Als het vlees niet goed is, klaag je bij de leverancier, niet bij de boodschapper, tenzij de boodschapper ook de leverancier is.

En ja... ik heb ook wel eens voor jan-met-de-korte-achternaam gereden. Daar leer je van. En daar houd je de volgende keer rekening mee.

Op dit moment bestel ik eigenlijk alleen nog maar bij Degomeat. Geen gedoe, en gekoeld vervoerd. Al vind ik het nog steeds geweldig om grote dozen met druipende karkassen op een parkeerplaats over te laden  :biggrin2:

Misschien als er weer lijntjes gereden gaan worden, dat ik weer meedoe. Maar wel selectief.
dinky89 schreef: Ik ben het er mee eens dat je ook bij een lijntje het recht hebt om te klagen.

Vind wel dat je dan onderling dan met elkaar in gesprek moet gaan over mogelijke oplossingen.
Je mag qua geconditioneerd vervoer bij een lijntje nou eenmaal minder verwachten dan van een professional en er moet bij een geschil daarom worden gekeken naar de 'gebruikelijke' manier van handelen.

Maar wanneer vlees wordt geleverd maar alleen via andere weg is geleverd omdat iemand (uit vriendelijkheid?) het vlees voor de ander heeft meegenomen vind ik het dreigen met aangifte voor oplichting buitenproportioneel!
Net als een bloedspoor achterlaten bij iemand die in een rolstoel zit  :-X
Natuurlijk mag dat,als ik vlees gekocht heb van wie dan ook,verwacht ik dat het oke is,ik heb ook wel eens geklaagd,meestal werd dit netjes opgelost met de uiteindelijke leverancier.
Maar dit ging totaal ergens anders over,iets waar ik part nog deel aan had en mensen hun geld terug wilden waar ze in mijn ogen helemaal geen recht op hadden...
In het verleden heb ik eens mee gemaakt dat een leverancier waar wij met een aantal mensen besteld hadden de boel in het ootje dacht  te nemen,door bovenop prachtig spul te leggen en daaronder lag echt rotzooi wat zo de kliko in kon,tja wie is er dan verantwoordelijk? Ik die de boel alleen ophaal en verdeel,zonder er ook maar 1 cent wijzer van te worden?Nee toch? Uiteindelijk is het na veel vijven en zessen toch nog goed gekomen,maar is wel een goede les geweest.
Hope schreef: Ik kan geen lijntjes rijden omdat mijn lijf het begeeft na het sjouwen van twee dozen.

Ook ik heb vorige keer een onhandige situatie veroorzaakt. Ik had voor mijn ouders vlees "besteld". De avond van te voren belt vader op dat hij ergens anders vlees heeft gehaald en hij vond dat ik het vlees van het lijntje maar moest laten zitten. Tja, dat kon ik natuurlijk niet!

Het is dankzij meerdere mensen goed opgelost maar ik baalde als een stekker en heb geleerd voortaan alleen voor mezelf te bestellen.
Ik zou met liefde en plezier willen helpen, maar mijn lijf is het daar niet mee eens. Dus ja, ik consumeer en draag niks bij.
Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar met Pietje Consument doelde ik enkel op die mensen die alleen hier op BP zijn om met de lijntjes mee te bestellen en verder niks van hun rauwvoerervaringen of kennis met het forum delen. Daar val jij dus niet onder.
robbiekomvoor schreef: Natuurlijk mag dat,als ik vlees gekocht heb van wie dan ook,verwacht ik dat het oke is,ik heb ook wel eens geklaagd,meestal werd dit netjes opgelost met de uiteindelijke leverancier.
Maar dit ging totaal ergens anders over,iets waar ik part nog deel aan had en mensen hun geld terug wilden waar ze in mijn ogen helemaal geen recht op hadden...
In het verleden heb ik eens mee gemaakt dat een leverancier waar wij met een aantal mensen besteld hadden de boel in het ootje dacht  te nemen,door bovenop prachtig spul te leggen en daaronder lag echt rotzooi wat zo de kliko in kon,tja wie is er dan verantwoordelijk? Ik die de boel alleen ophaal en verdeel,zonder er ook maar 1 cent wijzer van te worden?Nee toch? Uiteindelijk is het na veel vijven en zessen toch nog goed gekomen,maar is wel een goede les geweest.
De leverancier.....echter, als ik niet weet wie de leverancier is en jij bent het enige contactpunt, dan hoop ik natuurlijk wel dat jij 'm aan zijn jasje trekt.  :)
Hope schreef: Ik kan geen lijntjes rijden omdat mijn lijf het begeeft na het sjouwen van twee dozen.

Ook ik heb vorige keer een onhandige situatie veroorzaakt. Ik had voor mijn ouders vlees "besteld". De avond van te voren belt vader op dat hij ergens anders vlees heeft gehaald en hij vond dat ik het vlees van het lijntje maar moest laten zitten. Tja, dat kon ik natuurlijk niet!

Het is dankzij meerdere mensen goed opgelost maar ik baalde als een stekker en heb geleerd voortaan alleen voor mezelf te bestellen.
Ik zou met liefde en plezier willen helpen, maar mijn lijf is het daar niet mee eens. Dus ja, ik consumeer en draag niks bij.
Weet je, dat is ons allemaal wel eens overkomen,vooral in het begin als je nog zoekende bent hoe het allemaal werkt ;)
Voel je vooral niet aangesproken, er zijn meer mensen die om diverse redenen niet kunnen of willen rijden! En wat betreft dat bijdragen: wat denk je van je bijdrage in je topic over Duuk.... daar heb ik in ieder geval weer veel van opgestoken!

Wat dacht je van mijn lijf? :biggrin2:
Ik kan ook geen dozen sjouwen,daarom ga ik meestal samen met iemand,maar soms ook alleen en als je vraagt of iemand even wil helpen om de boel in de auto te zetten is de klus zo geklaard.
Regelmatig ga ik met Bliss-Spirit eend halen en ook Ineke kan geen 500kg in haar eentje op de aanhanger tillen,maar wordt altijd keurig naar wens op de aanhanger gezet.
Echt heel erg vervelend voor je! Kan het een beetje in redelijkheid worden opgelost of lukt dat ook niet meer? Ik zou in elk geval niets terug gaan betalen hoor, jij hebt uiteindelijk alleen gereden en bent niet de leverancier zoals ik het begrijp.

Hoewel ik niet denk dat het een 'probleem' is van de laatste tijd zoals je schrijft. Als alles goed gaat en iedereen heeft voor weinig geld veel goed spul is er niets aan de hand, wanneer er iets mis gaat, dan is begrip toch vaak heel erg ver te zoeken. Ik ben niet voor niets volledig gestopt met V&A en rijden en lijntjes (hoewel ik er ook geen tijd meer voor heb) kan ik nog wel een boekje of 2 opendoen (wat ik overigens niet ga doen ;) )
Angelique schreef: Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar met Pietje Consument doelde ik enkel op die mensen die alleen hier op BP zijn om met de lijntjes mee te bestellen en verder niks van hun rauwvoerervaringen of kennis met het forum delen. Daar val jij dus niet onder.
Nee, dat niet nee.  ::)
*milyck* schreef: Weet je, dat is ons allemaal wel eens overkomen,vooral in het begin als je nog zoekende bent hoe het allemaal werkt ;)
Voel je vooral niet aangesproken, er zijn meer mensen die om diverse redenen niet kunnen of willen rijden! En wat betreft dat bijdragen: wat denk je van je bijdrage in je topic over Duuk.... daar heb ik in ieder geval weer veel van opgestoken!
Haha, ja, ik ben nog best wel wat zoekende hoor. Maar ik vond het top geregeld allemaal! En super mooi vlees!
robbiekomvoor schreef: Wat dacht je van mijn lijf? :biggrin2:
Ik kan ook geen dozen sjouwen,daarom ga ik meestal samen met iemand,maar soms ook alleen en als je vraagt of iemand even wil helpen om de boel in de auto te zetten is de klus zo geklaard.
Regelmatig ga ik met Bliss-Spirit eend halen en ook Ineke kan geen 500kg in haar eentje op de aanhanger tillen,maar wordt altijd keurig naar wens op de aanhanger gezet.
Ja precies! Ik wil best wel helpen hoor. Ik doelde er ook op dat het niet altijd te zien is waarom mensen niet helpen of zelf nooit een lijntje rijden.
Het is vraag en aanbod, beide hebben een "verpllichting", de een van betalen, de andere van leveren. Betaald de betaler niet of te weinig moet dit ter sprake gemaakt worden, en opgelost, is de levering niet goed, en dan idd zoals al omschreven ipv de geleverde rundvlees zoals op de geplaatste foto mager en wel en het is baggervet dan mag je vind ik de leverancier daar op aanspreken. Door te communiceren met elkaar  moet je samen tot een oplossing kunnen komen.
Ik heb in het begin van mijn bp tijd verbaasd dat er "zoveel" mensen waren die belangeloos(al dan niet met zakcentje) zich inzetten, hun tijd insteken om te zorgen  dat er weer zoveel mensen en dieren weer mee kunnen genieten, het kost de regelaar zoveel tijd en energie, maar het werd gedaan, met liefde en plezier. Ik vind het diep triest als ik lees dat er meerdere mensen niet meer voor samen willen regelen omdat ze gekwetst zijn door een enkeling.
Ik bestel zelden met een lijntje voel me zelfs bezwaard om dit te doen, omdat ik alleen profiteer van de moeite en de tijd van een lijntje, en zelf nooit ook eens rijd, soms zie ik iets denk zal ik, om vervolgens het niet te doen, misschien omdat er ook wel regelmatig "geklaagd"  word dat er altijd maar dezelfde mensen de klos zijn, ook een ander kan rijden word er gezegd.
Mensen laten we elkaar respecteren, en dankbaar zijn dat er mensen zijn  die belangeloos tijd en moeite investeren zodat ook wij met z'n allen kunnen genieten van de lagere kosten van het vlees, samen, niet jij doet het niet goed, niet jij rijd nooit eens, maar luister naar elkaar, en probeer wanneer er iets is wat niet naar tevredenheid is dit met communicatie op te lossen.
Pauline schreef: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Ik herinner me wandelingen op het Rozendaalse Veld waarbij de teckels voorin op schoot zaten bij mijn passagier, omdat de overige ruimte volgeladen was met vlees.....
Precies!
Die andere mensen op die parkeerplaatsen hebben zich vast afgevraagd hoe dat zat met al die dozen vlees!
Maar dan kende je meestal wel de mensen voor wie je reed, was het niet persoonlijk, dan wel via een ander BP of gewoon via de gesprekken op BP.
Extreme schreef: Het is vraag en aanbod, beide hebben een "verpllichting", de een van betalen, de andere van leveren. Betaald de betaler niet of te weinig moet dit ter sprake gemaakt worden, en opgelost, is de levering niet goed, en dan idd zoals al omschreven ipv de geleverde rundvlees zoals op de geplaatste foto mager en wel en het is baggervet dan mag je vind ik de leverancier daar op aanspreken. Door te communiceren met elkaar  moet je samen tot een oplossing kunnen komen.
Ik heb in het begin van mijn bp tijd verbaasd dat er "zoveel" mensen waren die belangeloos(al dan niet met zakcentje) zich inzetten, hun tijd insteken om te zorgen  dat er weer zoveel mensen en dieren weer mee kunnen genieten, het kost de regelaar zoveel tijd en energie, maar het werd gedaan, met liefde en plezier. Ik vind het diep triest als ik lees dat er meerdere mensen niet meer voor samen willen regelen omdat ze gekwetst zijn door een enkeling.
Ik bestel zelden met een lijntje voel me zelfs bezwaard om dit te doen, omdat ik alleen profiteer van de moeite en de tijd van een lijntje, en zelf nooit ook eens rijd, soms zie ik iets denk zal ik, om vervolgens het niet te doen, misschien omdat er ook wel regelmatig "geklaagd"  word dat er altijd maar dezelfde mensen de klos zijn, ook een ander kan rijden word er gezegd.
Mensen laten we elkaar respecteren, en dankbaar zijn dat er mensen zijn  die belangeloos tijd en moeite investeren zodat ook wij met z'n allen kunnen genieten van de lagere kosten van het vlees, samen, niet jij doet het niet goed, niet jij rijd nooit eens, maar luister naar elkaar, en probeer wanneer er iets is wat niet naar tevredenheid is dit met communicatie op te lossen.
dat communiceren is zo belangrijk in alles daar los je bij tijds veel problemen mee op,maakt niet uit wat maar praat er over
Borke schreef: Precies!
Die andere mensen op die parkeerplaatsen hebben zich vast afgevraagd hoe dat zat met al die dozen vlees!
Maar dan kende je meestal wel de mensen voor wie je reed, was het niet persoonlijk, dan wel via een ander BP of gewoon via de gesprekken op BP.
Hahaha, heb ik ook eens gehad. We waren dozen aan het overladen en een voorbijganger verbaasde zich over zoveel dozen in de auto.
Op zijn verbaasde vraag reageerde ik met een brede grijns, Kerstpakketten meneer ;)
Laatst gewijzigd door Ramses1 op do 14 aug 2014, 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook een aantal jaren vlees gereden/geregeld voor een flinke club mensen om me heen....  En vond dat destijds altijd leuk (en intensief) om te doen ! Maar ik had toen een leverancier die altijd 200% kwaliteit leverde. En ik denk dat dat ook wel scheelt. Ik hoor nu toch wel regelmatig dat het de ene keer heel mooi is en dan toch weer minder- dat maakt het ook een stuk lastiger.
Maar ik denk dat het het belangrijkste is dat we gewoon niet vergeten dat het grotendeels vrijwillig wordt gedaan- en dat we daar dus blij mee moeten zijn, en als het fout gaat, dat er dan samen wordt gezocht naar oplossingen !
Ik had van de week een paar bedankjes gemaakt voor een paar vrijwilligers die me de laatste tijd heel erg geholpen hadden. Eentje stond met tranen, ze zegt, we krijgen altijd maar gemopper en de shit over ons heen, terwijl we vaak hele dagen ervoor opgeven... en dat vond ik echt zo erg...... ik wil in ieder geval blij zijn met de mensen die voor mij een lijntje willen rijden !

En ja... hier ook wel eens een vreemde situatie gehad. Ik reed in een oude opel combo en had die vol met dozen vlees, dode geitjes en dode konijnen... maar ook een (levend) flessenlam dat mee moest, omdat die elke 2 uur de fles moest en dan natuurlijk mijn honden....... En toen kregen we pech... De anwb meneer vertelde dat mijn auto het niet meer waard was en dat hij een taxi zou bellen om me thuis te brengen  :o. Toen ik hem voorzichtig vertelde wat ik achterin had.... toen heeft hij toch maar de sleepwagen gebeld om mijn auto naar huis te slepen... tja  ...  :biggrin2:
kiara schreef: dat communiceren is zo belangrijk in alles daar los je bij tijds veel problemen mee op,maakt niet uit wat maar praat er over
Ik denk dat je daar de spijker op de kop slaat, communicatie. Uiteraard moet dat dan wel van 2 kanten komen anders leidt het nergens toe maar ik denk echt dat als beide partijen dat willen daarmee evt problemen naar ieders tevredenheid opgelost zouden moeten kunnen worden. Open staan voor elkaar,  naar elkaar luisteren en in alle redelijkheid naar een oplossing zoeken, en ook bereid zijn om de ander tegemoet te komen. Lijkt mij dat je daar al een heel eind mee komt. Als je dat niet wilt of kunt is het miss beter om niet aan lijntjes mee te doen.

Ik vind het heel jammer dat er zo veel mensen zich (voor hun inzet of persoonlijk) niet gewaardeerd voelen. Dat kan ook niet de bedoeling zijn lijkt mij. En dat mag ook gezegd worden en is ook goed om bespreekbaar te maken en mensen van bewust te maken. Aan de andere kant vind ik ook dat het niet zo kan zijn dat je als besteller nergens over mag "klagen" of zelfs mag melden dat iets niet klopte of verkeerd/niet geleverd is, zolang dit ook weer in redelijkheid gebeurd tenminste. Ook dat lijkt me nml niet de bedoeling en zou ik als "rijder" ook graag willen weten, indien mogelijk de leverancier er op aanspreken en als het om een grotere hoeveelheid gaat dan vervangende spullen of teruggave van geld proberen te regelen. Er kunnen natuurlijk geen onredelijke verwachtingen (zoals als uit eigen zak betalen) gesteld worden aan mensen die door heel NL rijden om iedereen van vlees te voorzien, dat is absurd. Wel vind ik dat je kunt verwachten dat diegene met jou naar een oplossing zoekt. Maar ik denk dat je dan als "afnemer" ook bereid moet zijn om evt wat water bij de wijn te doen.

Natuurlijk zal er altijd wel eens iets niet helemaal gaan zoals je graag zou willen, maar moet dat dan per see altijd? Persoonlijk ben ik heel erg blij dat het op deze manier kan en dat er mensen zijn die zich inzetten voor de hondjes en daar hun vrije tijd aan besteden. Onze honden eten er heel goed van en daar gaat het mij hoofdzakelijk om. Daarnaast vind ik het ook leuk om lijntjes in de gate te houden, dingen te bestellen en op te halen en nieuwe dingen uit te proberen. En ik vind het zelf ook leuk om voor anderen vlees mee te nemen en later weer mee te geven/aan te brengen. Over het algemeen ben ik altijd weer blij verrast als ik de dozen of zakken open. Als het mooi spul is vind ik het nog leuk ook om het in te pakken ;D Persoonlijk vind ik dit vele malen leuker dan alles bij degomeat oid bestellen, ook al is daar de kwaliteit miss constanter of gegarandeerd.
Laatst gewijzigd door Irta op do 14 aug 2014, 05:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door