Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Kelere, das behoorlijk wat snö :o
Kun je nog wel een wandelingetje maken, of ziet de hele omgeving er zo uit?
Door Anne in Zweden
sam28 schreef: di 12 jan 2021, 12:04 Oh, das enthousiast! Heel indrukwekkend ook, hoger dan je honden!
Houd jullie dak het wel? al dat gewicht?
Daar ligt niet zoveel omdat het zo hard waait. :biggrin2:
Door doranto
Anne in Zweden schreef: di 12 jan 2021, 11:53 We zijn ingesneeuwd! Er is een meter sneeuw gevallen en het stormt en sneeuwt nog steeds. :-X

Allemaal nieuwe sneeuw van afgelopen nacht. :D

20210112_104636.jpg
Wauw! Dat doet mij denken aan de tijd dat ik in Duitsland woonde. Wij hebben daar 1x ook zoveel sneeuw gehad. Dat was eind jaren 70 dus lang geleden.
Het is maar te hopen dat dat hier in Nederland niet gebeurd, want volgens mij zijn de daken van de huizen daar niet op berekend.
Door Anne in Zweden
Kim_S schreef: di 12 jan 2021, 12:12 Kelere, das behoorlijk wat snö :o
Kun je nog wel een wandelingetje maken, of ziet de hele omgeving er zo uit?
De hele omgeving ziet er zo uit. We hebben nu in ieder geval een rondweg om het huis uitgegraven, zodat de honden kunnen plassen en poepen. Het weggetje voor het huis is onbegaanbaar; de buurman die normaal gesproken sneeuwruimt kwam er niet doorheen met de tractor. :-X Zelf gaan we nu maar om het uur naar buiten om weer met de handschuiver de paadjes vrij te maken.

Gelukkig zitten we warm en droog en hebben meer dan genoeg eten voor onszelf, de honden, katten en kippen. In de loop van de dag zou de sneeuw moeten stoppen, en vanaf donderdag wordt het loeikoud (-22) maar zonnig. De sneeuw die nu valt blijft dus nog wel even liggen. :biggrin2:
Door Anne in Zweden
Meneer Anne maakt voor de huisdeur het begin van de rondweg om het huis. :biggrin2:
20210112_101922.jpg
20210112_101922.jpg (1.41 MiB) 4477 keer bekeken
Door Siberienne
Jeetje Anne, da’s echt een hoop! Indrukwekkend in zo’n korte tijd. Bidons ligt nu ook aardig wat maar minder dan dit... en het viel iets meer verspreid.

Wij hebben voor in het nieuwe huis inmiddels een kachel besteld. Voor het geval daar ooit de stroom uitvalt ..

Succes!

(((Komende dagen voorspellen ze hier geen sneeuw erbij en met het oog op onze verhuizing zou ik dat graag zo houden...)))
Door -Annemarie-
Anne in Zweden schreef: di 12 jan 2021, 12:36 Meneer Anne maakt voor de huisdeur het begin van de rondweg om het huis. :biggrin2:

20210112_101922.jpg
Whaaaaa! Heftig. :o

En ik vond het al bijna echt winter toen ik vanmiddag tijdens de wandeling in een hagelbuitje liep. :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Ik herinner me dat je weken geleden kloeg dat er geen echte winter kwam, de kerst zelfs maar op het nippertje wit was enz...

Be careful what you wish for zullen we maar zeggen he. :biggrin2:

Maar ik heb de indruk dat je het wel prima vind? :cool:
Door Anne in Zweden
Zo zag het er vanmiddag uit hier. De foto is niet bewogen, echt. Rechts is meneer Anne aan het sneeuwruimen, links zijn de garagedeuren. We hebben besloten morgen lekker thuis te blijven. :biggrin2:
20210112_131812.jpg
20210112_131812.jpg (1.24 MiB) 4381 keer bekeken
Aris vindt het best geslaagd zo; beter dan op Cyprus in elk geval. :D
20210112_132041.jpg
20210112_132041.jpg (1.86 MiB) 4381 keer bekeken
Meneer A heeft voor nu even de aggregator of hoe heet zoiets aangezet. Is de eerste keer, dus effe testen, maar in ieder geval gaat internetten goed. Nu snel de boel weer opladen zodat we stroomloos de nacht doorkomen.

@PoP: ja, ik vind dit wel geinig eigenlijk. We hebben het dan ook supercomfortabel en zijn erop ingericht.
Door Siberienne
Aaaaah een echte snowdog! Klinkt goed Anne, als je zo heerlijk comfortabel kan zitten.

Hier sneeuwde het net nog een beetje maar niet veel. Overmorgen komt de verhuizer dus zou mooi zijn als er niet al te veel meer valt. Daarna mogen we insneeuwen. Maar liever wel met stroom want we hebben nog geen houtkachel ..
Door Kim_S
Met een aggregaat, voldoende diesel, een goed gevulde vriezer en een brandende houtkachel wil ik ook wel insneeuwen in Zweden hoor :biggrin2:

En Aris :smitten:
Door sam28
:smitten: :smitten:

Wauw! Wat een bak sneeuw! Kun je ff een halve meter naar NL doorsturen? :biggrin2: Ik ben verder niet jaloers hoor. :D

Fijn dat jullie gewoon ingesneeuwd kunnen raken en er zo goed op voorbereid zijn!!

Siberienne, ik duim dat jullie geen sneeuw krijgen tot de verhuizing en pas insneeuwen als de houtkachel er is!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door