Ik vind dat je 100% gelijk hebt !
Die vaccinatie's moet je toch enkel voor jezelf nemen, want een ander beschermen doe je er niet mee. Dat is nu toch onderhand wel duidelijk...
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Djeena schreef: ↑vr 01 apr 2022, 10:34 Wat ik mij afvraag, omdat ik nog steeds twijfel over de 2e booster, als ik pas in het najaar de 2e booster zou nemen, krikt deze dan mijn huidige bescherming op of is deze bescherming dan helemaal weg na een half jaar? Ik had naar de GGD gebeld, maar degene aan de telefoon wist het niet.Ik denk dat niemand je daar een sluitend antwoord op kan geven omdat de booster programma’s in de studies kortere intervallen hadden, dus die data zijn er niet, hoe goed de booster boostert met een langer interval. Maar wat komt er dan tussen de prikken te zitten? Een half jaar? Of een jaar? Of had jij het nou recent doorgemaakt? Ik ben het even kwijt
Siberienne schreef: ↑vr 01 apr 2022, 12:27 Ik denk dat niemand je daar een sluitend antwoord op kan geven omdat de booster programma’s in de studies kortere intervallen hadden, dus die data zijn er niet, hoe goed de booster boostert met een langer interval. Maar wat komt er dan tussen de prikken te zitten? Een half jaar? Of een jaar? Of had jij het nou recent doorgemaakt? Ik ben het even kwijtWat fijn dat je met mij meedenkt![]()
Djeena schreef: ↑vr 01 apr 2022, 15:22 Wat fijn dat je met mij meedenktIk hen jou helemaal niet meer geantwoord, sorry! Met 3/4 jaar ertussen denk ik dat het effect van je eerdere prikken niet ‘weg’ is en booster je nog steeds. Je komt niet van nul af.Ik heb (afkloppen op hout) nog geen corona gehad, 2 januari de 1e booster. Dan zou er driekwart jaar tussen zitten.
sam28 schreef: ↑vr 15 apr 2022, 12:15 Ik snap de twijfels wel maar voor mezelf? Ik haal liever de booster ondanks dat de werkzaamheid wat ter discussie staat, dan nog een keer zo ziek worden incl nasleep en nog steeds niet kunnen werken en leven.Maar jij had toch ook al de eerste booster gehad?
eelke schreef: ↑vr 15 apr 2022, 12:27 Maar jij had toch ook al de eerste booster gehad?Ik heb inderdaad ook al de booster gehad.
Niemand zegt dat je niet ook zo ziek kunt worden na een 2e booster...![]()
sam28 schreef: ↑vr 15 apr 2022, 13:19 Ik heb inderdaad ook al de booster gehad.Ah ja, op die manier snap ik m zeker! Ben wel blij dat ik er voorlopig nog niet over hoef na te denken, want ik werd wél ziek van die prikken. En ook nog van corona.
Het klopt dat niemand zegt dat je niet zo ziek kunt worden na een tweede booster. Daarom zei ik ook dat de werkzaamheid misschien wat ter discussie staat, maar van die prikken had ik 0 last en nu ben ik 5 weken later nog steeds ziek. Zo lang klachten is echt vreselijk naar en dan haal ik liever nog een booster zodat ik voor mezelf het idee heb alles gedaan te hebben ter bescherming.![]()
Siberienne schreef: ↑vr 15 apr 2022, 12:20 Ik hen jou helemaal niet meer geantwoord, sorry! Met 3/4 jaar ertussen denk ik dat het effect van je eerdere prikken niet ‘weg’ is en booster je nog steeds. Je komt niet van nul af.Geeft niks, maar ik ben nu wel blij met je antwoord